Ga naar inhoud
  • 0

Stationair galopperen en verlichting knippert


arnoldjonker

Vraag

Hoi hoi,

 

ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een Passat 3C (2005 - 2.0 fsi); auto zelf heb ik nu ongeveer 6 jaar en heb in de loop der jaren het enige aan problematiek gehad. Ik heb nu het volgende probleem en wil om (weer) hoge kosten te voorkomen mijzelf eens verdiepen in het e.e.a.

 

Motor loopt stationsair slecht. Gaat wat op en neer tussen de 8/900 toeren. Verlicht (binnen en buiten) knippert.

Vorig jaar had ik hetzelfde probleem, destijds gaf de garage aan dat het de nokkenassensor was en destijds is het probleem opgelost met een motor flush (Wepp 2010); na drie dagen normaal rijden was het probleem gewoon weg.

 

Het probleem is echter nu terug; wederom Wepp 2010 gebruikt maar tot op heden nog geen succes. Dinsdag APK en olie verversen.

 

Kan het ook zijn dat bijvoorbeeld de dynamo niet goed werkt?

Of zou het eerder de nokkenassensor alsnog zijn (vies).... Olie is twee keer vervangen ...11.000 KM terug en 9000 KM terug (ivm flush).

 

 

Heeft iemand dezelfde ervaringen?

 

b.v.d

 

Arnold

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nieuwe accu en nieuwe massa kabel. die bloemkool op een pool kan nooit goed zijn meestal zijn er dan te elementen in de accu die sluiting veroorzaken.

 

meet voor het geval ook ff je laadstroom die moet tussen de 13,8 en 14,2 zitten meten bij dynamo en meten  op de accu meten is weten

aangepast door rvbeek72
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden