Ga naar inhoud

Passat Variant B8 configureren


mca

Aanbevolen berichten

Omdat ik de extra ruimte van een Passat tov een A4 zeer goed kan gebruiken en de nieuwe A4 kaal net zo duur is als een volledig volgehangen Passat, kijk ik dus naar deze wagen.

 

Gewapend met prijslijsten, folders, de configurator probeer ik op de website van ons wagenparkbeheer de juist een te richten. Omdat ik nog al veel in de auto zit, zoek ik goede stoelen, comfortabel onderstel en de nodige systemen die mij het handen uit werk kunnen nemen of mij onderweg kunnen entertainen. Diesel is helaas verplicht.

 

Mijn oog viel dus al snel op de Business Edition en de Business Edition R. Omdat ik ga leasen, is het doel een 21% auto, ofwel t/m 106g/km CO2. Nu zie ik verschillende getallen voorbij komen op de onderstaande bronnen:

Volkswagen Passat Business Edition Prijslijst 3,03 MB

http://www.volkswagen.nl/modellen/passat-variant/uitvoeringen/business-edition-r?tab=motoren 

- autoweek.nl (voor wat het waard is)

Ik ga er nu vanuit dat de BE en de BE-R 110kW 2.0TDI handbak 106g/km zijn zoals de tweede link aangeeft. Is dit correct?

 

En is het verschil tussen de BE en BE-R alleen de 17" of heeft de BE-R ook een sport/verlaagd onderstel?

 

Voor de BE keek ik naar deze config:

- 2.0TDI 110kW

- Executive plus pakket (discover pro)

- R interieur ivm de Top Comfort stoelen (of voegt dat weinig toe toe ErgoComfort?)

- AID (zijn de leverproblemen voorbij?)

- Boordcomputer Premium

- VW Media Control (ivm de DVD voor de kids achterin)

- hoogte regeling achter (hoorde dat de vering achter nog al slap is?)

- trekhaak

 

Als ik de BE-R soortgelijk in wil richten komt er ivm de standaard uitrusting alleen deze bij:

- 2.0TDI 110kW

- VW Media Control (ivm de DVD voor de kids achterin)

- hoogte regeling achter (hoorde dat de vering achter nog al slap is?)

- trekhaak

 

In bijtelling scheelt dit 8 euro in het voordeel van de BE. Dus de BE-R lijkt een prima keuze ivm extra optie tov de BE. Echter heb ik nog wel wat vragen:

- is adaptive cruise control ook in te stellen als "passive" CC?

- is die hoogteregeling aan te bevelen?

- wat is het verschil tussen Top Comfort en ErgoComfort stoelen? Ofwel heeft het R interieur zin op de BE?

 

Thanks voor alle hulp.

aangepast door mca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum. Achter in de prijslijst kan je exact zien wat er allemaal in de BE en de BE-R zit. Ook kan je daar zien dat je voor 710 euro op de BE-R een R-Line Sportpakket krijgt met:

- Progressive steering

- 65% getint glas achter

- Sportonderstel, 15 mm verlaagd

- Elektronisch sperdifferentieel (XDS)

 

Ik denk dat je dan die hoogte regeling kan laten vervallen. En je auto ziet er gelijk wat beter uit met de verlaging.

 

Op de overige vragen heb ik geen antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor je reactie. Het lijkt er dus op dat de BE-R een normaal onderstel heeft. Sportonderstel wil ik niet, na 160k op 18" met een sportonderstel weet ik heel zeker dat ik meer comfort wil.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BE-R zal ook wel een iets sportiever uiterlijk hebben dmv andere bumper en zijskirts.

Het verschil tussen de comfort en R stoelen zul je waarschijnlijk vinden in de "stevigheid" van de stoelen.

In de R stoelen zul je iets steviger zitten door hogere wangen en een langere zitting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, de BE-R lijkt dan de beste deal te worden. Maar over die stoelen is nog veel onduidelijkheid. Morgen toch maar weer de dealer bezoeken, bij pon in Amersfoort kwamen ze er niet uit...

 

Dan nu nog de vragen over de hoogteregeling en de CO2

 

Of toch de 1.6 met automaat...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf geen media control nemen (DVD) want wij nemen altijd de tablets mee, groter scherm en die worden toch meegenomen om ook tijdens de vakantie of op visite te gebruiken.

 

Vwb de stoelen: heb ik zelf voor de duurdere stoelen gekozen."Bestuurdersstoel met massagefunctie"  De memory functie vind ik erg makkelijk zeker als er ook regelmatig iemand anders in de wagen rijdt, partner bijv.. Als mijn vrouw  in de auto heeft gereden dan altijd weer veel tijd bezig om de juiste stand terug te vinden. Met deze stoelen kan je 3 bestuurders in het geheugen plaatsen.

 

Ook heb ik "Adaptieve onderstelregeling" hiermee kan je uit verschillende instellingen kiezen, zoals comfort t/m sportief. Je kan dan zelf bepalen wat voor modus je voorkeur heeft.

 

O ja als je 60k km. per jaar rijdt en wellicht regelmatig in de file (moet) staan dan zou een automaat een must zijn.

 

Succes met je keuzes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, die dvd is wel een punt. Dat scheelt weer 500 euro.

 

Stoel met geheugen functie is wel aardig maar zo uit mijn hoofd was het wel een erg dure optie. Ik snap alleen niet waarom ze niet ergens een overzicht hebben van de stoelen.

 

Dat adaptieve onderstel ken ik maar ik heb eerlijk gezegd nooit behoefte aan een sportieve vering, dan pak ik mijn Duc wel ;) of zorgt dit systeem er ook voor dat bij zware belading de auto achter niet doorzakt?

 

Automaat heb ik ook over gedacht maar ivm de 106-grens zit ik dan aan de 1.6 automaat en die is nog duurder dan de 2.0 ook. Al is ACC vooral van meerwaarde op een automaat.

 

Heeft er trouwens iemand een idee welke CO2-getallen te vertrouwen zijn?

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou van stevig doorrijden en heb hiervoor een 1.6 105pk Handbak B7 gehad. Nu een 1.6 120pk met DSG. Deze voelt echt wel sterker en voordeel is hij schakelt zelf wel terug als het nodig is. Vorig jaar op wintersport met grote box op het dak tijdens de zondag in de krokusvakantie. Tot München stond er 146kmh op de boordcomputer.... Wat nu een 1.6 is sloom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou van stevig doorrijden en heb hiervoor een 1.6 105pk Handbak B7 gehad. Nu een 1.6 120pk met DSG. Deze voelt echt wel sterker en voordeel is hij schakelt zelf wel terug als het nodig is. Vorig jaar op wintersport met grote box op het dak tijdens de zondag in de krokusvakantie. Tot München stond er 146kmh op de boordcomputer.... Wat nu een 1.6 is sloom.

Ik kom nu van een 180pk Audi, dan is 120pk wel even wennen denk ik ;) Maar op lange rechte stukken maakt het weinig uit, je merkt het vooral bij tussensprints en weggetjes binnendoor. Maar ok, hoe vaak rijd ik daar...

 

Hmm, 2liter handbak versus 1.6DSG scheelt maar 8 euro in de bijtelling. Maar is misschien wel ontspanner rijden... keuzeskeuzes

 

De CO2 getallen zijn inmiddels terecht, ik zat bij de limousine te kijken  :sleep:

 

Dan heb ik nu het vraagstuk van de stoelen nog over. Op volkswagen.nl in de chat kwamen we er niet echt uit, vooral niet toen we in de prijslijst zowel de ErgoComfort als de Top-Comfort stoel als standaard zagen bij de BE-R. Onze beste gok is dat Top-Comfort twee ErgoComfort stoelen zijn. Maar hopelijk horen we daar gauw meer over.

 

Ik heb daar gelijk maar eens gevraagd of de DCC ook voor hoogteregeling zorgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een BE en een BE-R naast elkaar vergeleken. En de verkoper gaf aan dat de ErgoComfort en TopComfort dezelfde stoelen zijn maar met andere bekleding en de TopComfort heeft stoelverwarming. 

 

Verder is DCC echt alleen DCC en bevat het geen hoogteregeling. Maar ik heb er nog niemand positief op horen aanslaan, dus ik denk dat ik beide opties maar laat varen.

 

Om de BE-R DSG versie "af te maken" lijkt het Bestuurdersassistent Plus met file assistent een mooie maar dure optie. Heeft iemand ervaring hiermee of kan de standaard ACC dit trucje al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de BE-R DSG versie "af te maken" lijkt het Bestuurdersassistent Plus met file assistent een mooie maar dure optie. Heeft iemand ervaring hiermee of kan de standaard ACC dit trucje al?

 

Als je ACC met DSG hebt is het enige wat je moet doen als je tot stilstand bent gekomen het gas 1x aantikken... dan neem de ACC het over van je.

Ik zou dan eerder in lane assist investeren of Keyless entry....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ACC met DSG hebt is het enige wat je moet doen als je tot stilstand bent gekomen het gas 1x aantikken... dan neem de ACC het over van je.

Ik zou dan eerder in lane assist investeren of Keyless entry....

Lane assist zit in dat pakket maar dan is led plus wel verplicht, dus totaal 1860 euro. Ik zie lane assist ook niet los trouwens? ACC lijkt me een erg mooie optie maar dan zit ik wel vast aan de BE-R.

 

Het lijkt nu te gaan tussen een 1.6 DSG BE-R met stuurpeddels of een 2.0 handbak BE met exec plus, stoelverwarming, AID, boordcomputer premium. Dat scheelt 40 tientjes in de maand plus 2s van 0 tot 100 :mrgreen: Waarbij ik nog twijfel over de ErgoActive BE-R stoelen, keyless entry en het reservewiel.

aangepast door mca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote uit een review op autoweek.nl (http://www.autoweek.nl/autoreview/39417/volkswagen-passat-variant-20-tdi-150pk-highline)

 

"Dynaudio

Ook net zoals in mijn vorige Passat heb ik gekozen voor het (dure) Dynaudio systeem.
In de B8 hebben ze duidelijk voor andere strategie gekozen. Waar bij de B7 de speakers alle tonen in zich hadden is nu bij de B8 gekozen voor een aparte subwoofer in de ruimte van het reservewiel."

 

 

Ziet er in de B8 Variant zo uit:

 

post-24017-0-95962400-1450271192_thumb.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote uit een review op autoweek.nl (http://www.autoweek.nl/autoreview/39417/volkswagen-passat-variant-20-tdi-150pk-highline)

 

"Dynaudio

Ook net zoals in mijn vorige Passat heb ik gekozen voor het (dure) Dynaudio systeem.

In de B8 hebben ze duidelijk voor andere strategie gekozen. Waar bij de B7 de speakers alle tonen in zich hadden is nu bij de B8 gekozen voor een aparte subwoofer in de ruimte van het reservewiel."

 

 

Ziet er in de B8 Variant zo uit:

 

attachicon.gifIMG_0050.jpg

 

Klopt echter in de B8 GTE zit geen subwoofer, omdat er geen reserve wiel in de kofferbak ligt...

 

Ik heb bij VW de vraag uitstaan of er dan andere type speakers gebruikt worden, want ik heb namelijk het idee dat ze de sub hebben weggehaald maar het laag niet op een andere manier hebben gecompenseerd. Vind namelijk het echte laag <100Hz niet voldoende aanwezig is.

 

Ik heb hetzelfde betaald voor de Dynaudio optie maar heb minder gekregen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dub nog steeds over de BE 2.0 handbak versus de BE-R 1.6 DSG. BE-R omdat deze ACC heeft of schrijf ik dat nu teveel waarde toe?

 

Ik heb ook nog gekeken naar het extra geluid systeem als accessoire maar kom op zeg, een plastic sub?

 

Anyway, ik ben er bijna uit alleen nu struikelen we over de kleur. Wat een lelijke kleuren hebben ze. Waarom is er niet gewoon uni zwart als basis kleur? En wat voor ranzige kleur is urano grey? Het lijkt wel grondverf, of zoals mijn dealer zei: kliko grijs.

 

Dan toch maar Deep black of indium grey.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ACC is zeker een aanrader, als ik me niet vergis kan je dat uit zetten (auto gaat dan op standaard cruisecontrol). Moet ik even nakijken, op dit moment staat ie automatisch op ACC als ik de snelheid vastzet. Werkt prima naar mijn idee, tot nu toe geen reden gehad om 't uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ACC is zeker een aanrader, als ik me niet vergis kan je dat uit zetten (auto gaat dan op standaard cruisecontrol). Moet ik even nakijken, op dit moment staat ie automatisch op ACC als ik de snelheid vastzet. Werkt prima naar mijn idee, tot nu toe geen reden gehad om 't uit te zetten.

Nee je kunt hem niet op "normale" cruisecontrol zetten... altijd ACC of niks. en de ACC werkt tot 160 km/h. Daarboven kun je niet meer de ACC gebruiken en moet je "voetmatig" gas bijgeven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden