Ga naar inhoud
  • 0

Boordnet vervangen


serow

Vraag

Mede passat rijders,

 

Als alles volgens de planning gaat is het weekend eindelijk zo ver.. voetverlichting herinbouwen + nieuwe boordnet. Van de std boordnet naar 3c8.

 

Heb heel wat informatie proberen te zoeken op het forum en heb 1 en het ander voor me zelf opgeslagen.

 

Echter 2 vragen die ik nog heb zijn:

 

1. Las ergens dat je 6 nullen voor het codering moet zetten? Klopt dit of is het de codering 1 op 1 overzetten en daarna opnieuw coderen wat nodig is. Ga ook led voetverlichting inbouwen die moet ik dan extra aanvinken zag ik.

 

2. Op het 3c8 boordnet die ik momenteel heb zitten al wat relais op. Moet ik die allemaal weg halen en mijn oude relais hierop zetten zoals op het oude boordnet of kan ik ze erop laten.

 

c1ecca8b6ca38d05fb93626cd1e7bbe7.jpg

 

83a8275b3456f0f63ceab844b9eafc44.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Boordnet 3C0 naar 3C8 zal 1 op 1 zijn met relais.

 

Wat je moet doen is foto's nemen van wat je allemaal hebt aangevinkt in je 3C0 en dit overzetten naar de 3C8.

Dan heb je de basis er al weer in staan, dan kun je opties erbij aanvinken wat jij wil.

 

Ik denk dat je het zo moet doen, of iemand anders heeft andere suggesties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1e vraag,

 

dat van de nullen is me niks bekend. Gewoon aanvinken wat bij jou nu al is aangevinkt. Erna de extra opties erbij aanvinken

 

voor jou is dit dan al als extra optie

- byte 0 bit 2 - voetverlichting

- byte 16 bit 7  - ambiente verlichting over voetverlichting.

Deze gaan dan branden bij het ontsteken van de dimlichten en de lichtsterkte is regelbaar met de interieur dimmer.

- byte 25 bit 6 - type voetverlichting (0 = standaard / 1 = LED)

 

2e vraag,

 

Ik zou gewoon je huidige relais over zetten naar het "nieuwe" boordnet - wel opletten dat je de juiste relais op de juiste plaats stopt. Ook voorzichtig met de "460" relais want deze zitten behoorlijk goed vast en hebben op de zijkanten een extra vergrendel lipje wat makkelijk afbreekt (deze relais kan je eventueel laten zitten).

 

Alleszins de grijze relais van het nieuwe boordnet niet meer gebruiken want hiervan is een stuk af en is dus open aan de bovenkant(voorkant).

en op het "nieuwe" boordnet ontbreekt er volgens mij nog een relais.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, die is een beetje stuk die zal ik veranderen.

 

Heren top van jullie voor de antwoorden.

 

Ik kan ook de longcoding overkopieeren of is dat niet van toepassing?

 

Moet de accupol er ook af? Of is dat niet nodig?

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, die is een beetje stuk die zal ik veranderen.

 

Heren top van jullie voor de antwoorden.

 

Ik kan ook de longcoding overkopieeren of is dat niet van toepassing?

 

Moet de accupol er ook af? Of is dat niet nodig?

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Ik persoonlijk zou de Accupool er even af halen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ooit een screenshot van al de pagina`s van het boardnet gemaakt, en na het plaatsen van het nieuwe boardnet al de paginan`s weer door gelopen met de printjes die ik gemaakt had. Werkte prima voor mij en alles deed het zonder problemen. Alleen niet alles staat op de zelfde pagina als het oude boardnet dus goed opletten.

Zo dus

Boordnet 32bit.doc

Dit is een voorbeeld he.

Grt Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb mijn boordnet ook al een paar keer gewisseld en had met de Ipad alle codes gefotografeerd en overgezet, gaat prima.

Wel even oppassen met VCDS, wanneer hij het boordnet uit een andere auto niet herkend moet je gewoon op " wel accepteren" klikken en dan komt het goed

Kijk ook even goed naar de rode borging van de stekkers, bij de nieuwe types zit die er niet meer op dacht ik.

Verder hoef he de accupool niet los te halen, contactsleutel eruit is voldoende.

Succès!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren 3c8 boordnet is ingebouwd, waar kan ik mijn verlichting tijdens het rijden aanzetten?

 

Voetverlichtng is ook ingebouwd. Werken nu ook perfecto..

 

Maar tijdens het rijden nog. Hoe moet ik die aanzetten?

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren 3c8 boordnet is ingebouwd, waar kan ik mijn verlichting tijdens het rijden aanzetten?

 

Voetverlichtng is ook ingebouwd. Werken nu ook perfecto..

 

Maar tijdens het rijden nog. Hoe moet ik die aanzetten?

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Waarom stop ik energie in een reactie op jouw vraag als je het niet leest ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Excusses, had het in de 1e instantir niet kunnen vinden.

 

Echter is het volgend probleem waar ik het waarde kan aangeven. Ze branden op 100% wel kan ik het met het int. Schakelaar dimmen en in het boordcomputer ook maar dat is dan alleen bij deuren open.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Dus die kan ik niet apart instellen.

Tijdens het rijden kan je de lichtsterkte enkel gaan wijzigen door aan het wieltje te draaien van de interieur dimmer naast de lichtschakelaar en lichtbundel hoogte regeling. Dat gaat ook zo wanneer je oem voetverlichting hebt. Kan wel zijn dat jouw ledstripjes zich anders gedragen bij het dimmen dan een ander ledlampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wulfke bedankt, heb je vandaag zonder slechte bedoelingen een beetje boos gemaakt, sorry hiervoor. Maar nu begrijp ik het helemaal.

 

Hierbij het resultaat.

 

5beaa60cbcab729290a1564c7f70a398.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:thumb: serieuze bak licht geven de stripjes.

Verlichte instaplijsten zijn ook wel mooi

Bedankt, staan nu op 100% en het zijn 5050smd ledjes. Die zijn sws veel feller dan overige ledjes. mag iets terug gezet worden. Nu nog ff genieten.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden