Ga naar inhoud
  • 0

Vaste flitspalen navi installeren Discover Pro?


MagnificentDPE

Vraag

Ik mag woensdag mijn Passat 1.6tdi R-line bij de dealer ophalen. Vlgs mij krijg ik dan een navi Discover Pro als standaard in de r-line.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om zelf de vaste flitspalen te installeren op het navigatie systeem? Uiteraard alleen voor de landen waar dit is toegestaan, dus niet frankrijk, duitsland enzo.
Ik heb dat namelijk nu ook gedaan bij de Peugeot 508SW die ik rijd dat is toch wel erg handig al zeg ik het zelf????

Is dat mogelijk? Kan iemand mij vertellen hoe (linkje naar site met uitleg mag ook)
Of staan deze wellicht er al op?

Alvast bedankt voor jullie hulp

aangepast door MagnificentDPE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan bij de mediakeuze wel zien dat er een Sd card n zit. Hoe kan ik zien of ie op slot zit? Op de pc zie ik de bestanden exact zoals hier eerder in een.jpeg is aangegeven

Als je op de pc de bestanden wel ziet, dan staat ie niet op "slot"

 

Aan de zijkant van de sd kaart zit een klein schuifbare dingetje, daarmee kan je 'm op slot zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het systeem ziet de SD Card wel, alleen wordt ie niet gevonden als ik de software update probeer te doen. Moet media ook de SDcard geselecteerd hebben?

 

Staat het bestandje nog in een map genaamd "personal POI" of iets dergelijks?

 

Zoja, ga eens naar je navi instellingen en kijk onder POI's. Daar horen nu 2 extra POI's bij te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor het meedenken. Ik krijg continu de melding: Fout: Geen update bestanden beschikbaar. Plaats een medium ... En dat terwijl er wel een sdcard in zit, die ik kan selectere als mediabron, maar niet wordt herkend voor software update.

 

Het proces dat ik volg:

1. plaats sd card

2. navigatie

3. versieinformatie

4. updaten

 

Alternatief via menu/setup/systeeminformatie/updaten werkt ook niet. 

 

Op de pc zie ik de hoofdmap Meine_POI_Sammlung. IN de map eronder hangen de file metainfo2.txt en de map Personal POI

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ga de vaste flitspalen ook maar eens in de navigatie zetten. Wel zo handig.

 

Weet iemand trouwens waarom we geen actuele mobiele flitsers doorkrijgen in de navigatie? Files worden nauwkeurig bijgehouden via CarNet (werkt top!), maar waarom krijgen we ook niet de flitsers door? Dit is standaard bij bijvoorbeeld Renault die op tomtom zit. Waarom krijgen we in een VW deze gegevens niet door, lijkt mij een kleine moeite en het is niet verboden, dat kan dus de reden niet zijn.

 

Of heb ik iets niet aangevinkt in de menuopties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ga de vaste flitspalen ook maar eens in de navigatie zetten. Wel zo handig.

 

Weet iemand trouwens waarom we geen actuele mobiele flitsers doorkrijgen in de navigatie? Files worden nauwkeurig bijgehouden via CarNet (werkt top!), maar waarom krijgen we ook niet de flitsers door? Dit is standaard bij bijvoorbeeld Renault die op tomtom zit. Waarom krijgen we in een VW deze gegevens niet door, lijkt mij een kleine moeite en het is niet verboden, dat kan dus de reden niet zijn.

 

Of heb ik iets niet aangevinkt in de menuopties?

 

Dit komt doordat Tomtom zelf die service (mobiele flitsers) aanbiedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank jullie wel voor dit onderwerp. Ik heb de Poi's geladen, je ziet ze ook in kaart, maar ik krijg het niet voor elkaar om een waarschuwing te krijgen. Kan het zijn dat dit niet werkt met de discover pro generatie 1? De auto is uit augustus 2014. Of moet er iets van een optie nog aangezet worden?

Beetje late reactie, excuus daarvoor, maar je moet in de instellingen wel de optie aanzetten speel geluid af bij naderen van een poi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beetje late reactie, excuus daarvoor, maar je moet in de instellingen wel de optie aanzetten speel geluid af bij naderen van een poi.

 

Enig idee of dit nog harder gezet kan worden? Hij geeft bij mij nu een hele zachte 'boing' en kan niet vinden in boekje en menu's in de Discover hoe dit harder te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kwam op MotorTalk een nieuw bestand met flitsers tegen.

Dekt als het goed is heel europa met vaste locaties.

Bijgewerkt t/m 16-03-2016

 

Twee categorieën: roodlicht en snelheidscamera's. 

Beide heb ik een ander icoontje gegeven. De icoontjes heb ik van Waze gebruikt.

 

Nog niet getest maar werkt vast wel. Te downloaden vanaf:http://s000.tinyupload.com/?file_id=04790027692718946000

aangepast door NightBlueBE-R
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar specifiek moet je aanduiden als je een signaal wil of niet bij het naderen van een flitslocatie?

Ik heb op de site http://www.volkswagen.de/de/navigation/discover-pro/poi-listen-sammlung.html aangegeven dat ik geinformeerd wil worden bij benadering van de poi. Zie fototje, middelste tekst.

 

Misschien werkt mijn filetje ook wel op een rns510? Je zou het kunnen proberen Jan????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar specifiek moet je aanduiden als je een signaal wil of niet bij het naderen van een flitslocatie?

 

Bij het genereren van je Personal Poi bestand op de VW website moet je een vinkje plaatsen of je een waarschuwingstoon wilt bij naderen van het POI. Dan staat het aan voor het gehele bestand. Zodra jij ze op je Discover Media of Pro aanzet op de kaart wordt je automatisch gewaarschuwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kwam op MotorTalk een nieuw bestand met flitsers tegen.

Dekt als het goed is heel europa met vaste locaties.

Bijgewerkt t/m 16-03-2016

 

Twee categorieën: roodlicht en snelheidscamera's. 

Beide heb ik een ander icoontje gegeven. De icoontjes heb ik van Waze gebruikt.

 

Nog niet getest maar werkt vast wel. Te downloaden vanaf:http://s000.tinyupload.com/?file_id=04790027692718946000

 

Hoe voeg je zelf een icoontje toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden