Ga naar inhoud
  • 0

2.0 TFSI overleden?


dragon76

Vraag

Vandaag op m'n verjaardag nog wel de Passat wederom afgevoerd richting dealer door de ANWB. Gisteren bij thuiskomst op de oprit nog even de motor laten draaien om de turbo te koelen(doe ik meestal als ik hem ff heb laten werken) plotseling de melding stop engine,oil pressure. Dus gelijk motor uitgezet en gekeken of ik iets zag lekken.... helemaal niks ???? Olie peil... ook OK. Even gewacht en toen weer gestart geen melding meer en plots een geratel onder de kap vandaan alsof de klepstoters niet op druk kwamen dus gelijk de motor weer uit en vanmorgen de ANWB gebeld. Even gestart en hij zei gelijk "zet maar weer uit"

Hij heeft met een lampje in het olie vul gat gekeken en zag dat de nokken krassen hadden???? Dus waarschijnlijk heeft ie geen olie gehad bovenin ???? Ikzelf heb het vermoeden dat er het 1 en ander is dichtgeslibd door de beruchte Carbon opbouw wat toch wel een probleem is bij deze motoren ????

Nu de vraag zal het een ander blok worden of zal ie met een reparatie nog te redden zijn..... Als het een ander blok moet worden gaat ie waarschijnlijk weg als van economisch total Loss

 

Tot zover mijn vrije verjaardags dag ????

 

post-17069-0-82508600-1445346097_thumb.jpeg

 

post-17069-0-60570200-1445346122_thumb.jpeg

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag telefoon gehad van de garage. Mijn vermoeden was juist, de olie zeef in het carter was verstopt door black sludge/carbon. Ze hebben van alles gecontroleerd nokken as,turbo enz ,gereinigd en het blok meerdere malen gespoeld en wat dingetjes vervangen maar het blok is still alive !!

Daar kwam bij dat er een leiding van m'n automaat vervangen dient te worden (lekkage) en ze vervangen gelijk de thermostaat omdat ie de laatste tijd niet goed meer op temp kwam. Al met al wordt het een fikse rekening maar als het goed is kan ik hem morgen weer halen. Laat wel weten als ik hem weer onder m'n kont heb ????

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motor draait inmiddels al weer 2 weken als een zonnetje (gelukkig) ze hebben alles gereinigd en het blok 2x gespoeld en wat onderdelen vervangen,aanzuig pijp ,ketting van de olie pomp+spanner, alle hydro plunjers van de kleppen en de thermostaat hebben ze op mijn verzoek ook meegenomen en een olie leiding van de automaat naar de koeler is ook gelijk vervangen,die lekte. Al met al een flinke rekening maar voor dat geld hadden we geen andere auto ????

De Passat is van 2006 en heeft een km stand van 218***

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden