Ga naar inhoud
  • 0

V5 4motion 2004 abs kickt er weleens in bij bijna stilstand


jervis

Vraag

Goeiemiddag,

 

Nou heb ik een probleem met denk ik de abs.

 

Als ik stapvoets rij en mijn rempedaal heel licht indruk hoor en voel je een schrapend geluid, het is niet alsof de abs volledig erin komt want dat voelt toch ff anders.

De auto heeft het ook vaker als het regent.

 

Iemand enig idee wat het zou kunnen wezen?

 

Ik heb op vakantie een noodstop moeten maken met een volle auto en toen kwam de abs er niet in, het was dan wel droog weer maar ik had het pedaal op de bodem.

 

Graag wat advies :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die abs problemen had ik van de zomer ook al en toen werkte hij niet.

 

Heb het daarna eigenlijk niet meer geprobeerd.

 

Dus gok dat de abs er nu ook niet in komt.

 

Ik zit momenteel op zee dus kan het niet checken of hij het wel of niet doet.

 

Maar als hij het niet doet abs pomp naar de klote ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Abs werkt alleen als er een wiel blokkeerd, als je een noodstop maakt met droog weer, alle wielen hebben goed grip, dan is er weinig kans op een blokkerend wiel en zal abs dus ook niet ingrijpen...

 

Bij stapvoets rijden, en heel lichte rempedaaldruk, is schurend geluid niet heel gek, vooral bij vochtige omstandigheden. Remblokken worden dan namelijk zacht tegen de schijf gezet, wat dit kan verklaren. Helemaal met regen, zit er direct vliegroest op de schijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit nog nooit eerder gehad met mijn vorige auto's.

 

En het is best wel storend, je hoort het door de hele auto en voelt het heel sterk in het rempedaal.

Ik weet hoe abs voelt en het komt toch aardig in de buurt haha.

 

Ik zal als ik thuis ben eens kijken wat hij doet als het regent.

 

Bedankt alvast iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, onder het rijden uitlezen. En dan maar vaak proberen je probleem te reproduceren.

 

Als dat nooit lukt, dan uitlezen stoppen/afkoppelen, weer proberen te reproduceren, als het dan wel weer voorkomt dan weet je vrij zeker dan het de ABS is die het schokken veroorzaakt.

 

Dat de ABS gedisabled is tijdens uitlezen van ABS apparaat is dus van mij een aaname. Als deze aanname niet klopt dan klopt er ook niet veel van m'n voorgestelde experiment ;-)

 

Elektrische problemen zijn heel vaak zo nu en dan (intermittend in het Engels).

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn passat doet dit al jaren: bij flauw remmen en bijna stilstand lijkt 't alsof de sensor van een wiel denkt dat t wiel blokkeert en voel je de abs opspringen, wat de remweg verlengt. Auto trekt dan ook wat naar opzij.

Als die sensor makkelijk te vinden en reinigen is zal ik eens kijken of ik 'm kan aanpakken. Anders blijft ie 't maar doen… Illegaal vanaf februari 2017 dus… Nog even volhouden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 sensor is doorverbonden, dus die word omzeilt.

 

Dus waarschijnlijk denkt de computer dat hij door slipt en daardoor Zal hij erin komen.

 

Eens kijken als we die weer aansluiten of hij dan een abs storing geeft, zoja even de sensor vervangen en dan maar even kijken wat er gebeurd.

 

Bedankt voor de reacties !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden