Ga naar inhoud

humpydum

Members+
  • Aantal items

    63
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over humpydum

Profile Information

  • Plaats
    Antwerpen
  • Naam
    humpydum

humpydum's Achievements

3

Community reputatie

  1. ik heb dit zelfde probleem, het trek dingetje is afgebroken. Passat van 98. Ik keek net onder de kap maar al wat ik zie is plastiek en de rubber vd motorkap. Ik zie geen "half ronde beugel"met een driehoekig gat erin. Ik zie enkel de motorkap beugel. En dan maar heel beperkt. Is de auto langs onder toegankelijk als je de plaat eraf hebt onderaan? Ik kan natuurlijk in de plastiek gaan zagen thv de grill boven de radiator maar veronderstel dat dat stuk dan weer vervangen me een dure oplossing is
  2. Mijn passat van '98 heeft 2 achterdeuren die niet open willen. Vroeger omzeilde ik dat door de stekkers los te trekken in de deuropening via de voorste deuren en dan handmatig open en dicht, maar dit keer doet dat de truk niet... Na de vorige keer heeft ie 't trouwens jaren weer netjes gedaan op 'n enkele keer na en 'genas' het telkens vanzelf terug na een poos. Kan dat toeval zijn dat ze samen deadlocked zijn? Lijkt me eerder een electrisch probleem. Heb nog tijd maar in augustus moeten ze open voor de APK (heet keuring in België)
  3. het leek me gewoon leuk jullie meningen te horen, ik verwacht niks, maar vragen staat vrij en alvast dank! Valt zo'n regensensor te bypassen? Ik hekel me aan dat automatisch gedoe. Idem de zelfdimmende achteruitkijkspiegel, zijn er mensen die er een gewone kantelbare in stoppen? Ik heb met veel moderne auto's gereden van mijn ex vrouw (firmawagens) en ik kon nooit dat zelfwissend / dimmend bemoeial gedoe waarderen. (zwijgen we nog over start stop functies haha)
  4. Jullie lezen mijn vraag niet echt denk ik of ik ben onduidelijk Ik woon in België - ik wil geen diesel meer, die worden weggepest vanaf bouwjaar 2008 en wordt enkel strenger over enkele jaren. De vraag is dus, neem ik een 2 liter benzine, een 1,4 benzine of ... Ik ga ermee af en toe een aanhangwagen slepen. Dus beetje koppel mag wel. Liefst iets op kleine wielen geen leder enz. Zodat ik weinig betaal ana de bandenboer, er alles zorgeloos in gooi (surfplank, auto onderdelen) - passat is en blijft een werkpaard, geen showcar in mijn garage. Ik heb geen interesse in franse autos Ik zal wat links delen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1130216503-volkswagen-passat-variant2-0-20vcomfortline-aircoecc-nweapk.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=28 http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1129962336-volkswagen-passat-variant-2-0-fsi-150-pk-comfortline-clima.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=26 http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1129962336-volkswagen-passat-variant-2-0-fsi-150-pk-comfortline-clima.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=7 http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1130736920-volkswagen-passat-variant-1-4-tsi-90kw-comfortline-trekhaak.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=17 De meerprijs van de 1,4 tsi loont totaal niet tov het voordeel bij de kosten in België dus ik denk voor een oude bak te gaan, die roesten niet (mijn '98 heeft enkel wat jeugdbrand bij de kofferklep en slaapt altijd buiten) Ik veronderstel dat de 75 KW motor wat te saai is voor me.
  5. daar ben ik helemaal niks mee want ze verbieden oude diesels net...
  6. is er ergens een "ideale" koop - ik bedoel met de minste issues? De betrouwbaarste die ze hebben gemaakt? Ik heb geen interesse in motorgetunede exemplaren. Ik heb 'm liever wat trager dan sneller - ik rij zo al overal te snel
  7. Vermits vanaf 1/2/2017 mijn dagelijkse trouwe passat TDI 110 pk van '98 met amper 3 ton op de klok verboden wordt in Antwerpen (en vanaf 2018 nog andere steden) kijk ik al eens rond voor een andere passat, of een skoda, of een golf... Vermits ik al sinds 97 passat rij, liefst een passat variant, benzine. Wat ik niet wil: - roestgevoeligheid -een boel electronische onzin (hoe minder hoe liever, maar cruisecontrole en electr ruiten is wel fijn haha) -donkere kleur -leder interieur (veel te kwetsbaar en heet in de zomer) Wat ik dus samengevat zoek: een benzine VW passat (of golf) variant, liefst grijs (lekker saai) - stof interieur, niet teveel toeters en bellen, standaard wielen, niet verlaagd enz Vermoedelijk is 't voordeel van een 1,4 benzine niet interessant genoeg tov een oudere motor zolang ie maar minder dan 200 gram CO blaast. Wie kan me wat aanraden: het gaat 'm dus om een bouwjaar en motor combi. Vanaf welk jaar roesten de pasaats niet meer? Mijn '98 roest amper maar dat is vermoedelijk begin 2000's niet zo Auto moet dienen voor de hobby: ruim zijn en tegen 'n stoot kunnen : windsurfen, auto onderdelen ophalen voor mijn verzameling 2 zit cabriootjes (die mogen er hipper uitzien) In België zijn benzine varianten bijzonder zeldzaam. Dus dat wordt shoppen over de grens. Mijn budget wil je vast nog weten? hoe minder hoe liever. Max 8k maar een oudje voor 3000 kan best. looks don't matter Dank heren.
  8. Mijn passat doet dit al jaren: bij flauw remmen en bijna stilstand lijkt 't alsof de sensor van een wiel denkt dat t wiel blokkeert en voel je de abs opspringen, wat de remweg verlengt. Auto trekt dan ook wat naar opzij. Als die sensor makkelijk te vinden en reinigen is zal ik eens kijken of ik 'm kan aanpakken. Anders blijft ie 't maar doen… Illegaal vanaf februari 2017 dus… Nog even volhouden
  9. auto is gekeurd vandaag, andere distributie, koplampen nieuw (el cheapo's) en die rubbers vd achteras nieuw (ook cheapo) en een cheapo stuurchap (ik heb geen idee wat 't NL er voor is) We rijden weer een jaar - tja forum, zo geraken jullie me niet kwijt
  10. ja, ondertussen op ebay wel wat gevonden. De vraag is nu nog of 't te doen is om het zelf te plaatsen… dit is 'm, lijkt me. Spijtig dat ze 't niet incl metaal brace verkopen, dan moet je niet persen... http://www.benl.ebay.be/itm/20098743248 ... 1438.l2649
  11. had gehoopt op youtube filmpje te zien hoe ze die bushing aanpakken maar vind enkel op een golf 4 en is vermoedelijk anders als ik het design vergelijk. ff mijn boek vd passat opdiepen. Maar als 't echt wel een pers werkje is denk ik dat de bushings vervangen niet te doen is thuis. Nog even zoeken of ik een prijs vd onderdelen kan vinden. Lijkt al niet zo simpel als gedacht.
  12. Hallo Auto is net afgekeurd. Mijn "silent blocs" achteraan zijn aan vernieuwing toe. Eén is "helemaal gescheurd". Volgens de keurder is dat niet zomaar zelf te doen als 't zelfde is als bij een golf 4. 'zit muurvast enz' Ook mijn stuurgewricht rechts vooraan moet vervangen worden. Dat heb ik liggen, dat zou niet zo moeilijk zijn volgens de keurder. Verder zijn mijn koplampen afkeur, ookal had ik ze net nog zelf een beurt gegeven met turtle wax headlight renovatie kitje. Is de achteras zijn rubbers te moeilijk te vervangen op mijn '98 variant? Nog tips en of weetjes voor dat stuurstang gewrichtje? Auto is toe aan distributieriem. Misschien moet ik doorbijten en alles bij de beunhaas laten doen in één moeite ipv zelf gaan klooien. Ben er nog niet uit. Dank voor uw raad, alvast.
  13. Haha dat zijn auto's die, als ik ze gratis zou krijgen, meteen te koop zou zetten wegens koude huiver aan 't gedacht ze te bezitten alléén al Als ik vroeger playstation games speelde en het waren zulke merken auto's tijdens de rally, trakteerde ik ze op ritjes tegen de bomen, en de ravijn in.
  14. Nog even een vraag: een diesel auto die 10 jaar is in 2016 moet een dieselfilter hebben (partikels veronderstel ik) om Antwerpen te mogen doorkruisen (ik werk daar) Valt dat uit te rusten op een passat van pakweg 2002 - 2004? En kost dat vermogen? Kostprijs? Zelf te plaatsen - verwijderen - reinigen enz? Ik denk dat ik toe ben aan distributieriem, andere koplampen (mat) airco nog nooit onderhouden (auto is van '98 en koelt niet bepaald meer) ook mijn draagarmen rammelen en ik heb de indruk dat de koppeling haar tijd gehad heeft. Samengevat - ga ik dat allemaal nog herstellen om te mogen rijden tot begin 2016 en dan de auto niet meer aan de straatstenen kwijt te kunnen… Misschien moet ik tegen augustus toch maar uitkijken naar een andere auto zodat ik al die kosten niet meer moet maken voor 1,5 jaar rijplezier max.
  15. Waarom stel je vraag hier dan !!! Elke passat is een 4 deurs binnen jouw zoekopdracht, zo ook uw andere wagens die je zoekt. Zelfs uw huidige passat is een 4 deurs. I'm confused Ja in NL noemen jullie auto's anders dan in België, denk ik? Mijn passat zou ik een 5 deurs noemen. En het topic titelt 'welke auto' er staat niet 'welke passat' Maar ik kijk met prioriteit naar de passat. Ik zat vorige week in een gloednieuwe (ik ga hier gewoon op zijn vlaams stationwagen schrijven) als passagier en had de indruk dat de bekleding en handvat en dashboard lichter zijn uitgevoerd dan mijn oudje. Ik had ook de indruk erg hoog te zitten in de auto. Raar. Ik ben geen kenner, ik ben een rijder Ik heb geen idee of mijn auto voor dit forum nu een variant, break, stationwagen of 5 deurs is. Mocht het mis te verstaan zijn: ik wil een auto die zetels plat een koelkast vervoert. Ik wil in de autokoffer kunnen slapen. Ik wil dus geen hoedenplank die vastgelast zit En als dat betekent dat die in NL dan niet 'superb, mazda 6 of zo heten maar net iets anders, het zij zo.' - misverstand hopelijk opgelost Ik heb even mijn starterspost herlezen, daar herhaal ik dat ik een variant heb (ik dacht dat jullie dat zo noemen) en mijn puntje 'wat ik wil' bevat ook -variant. Zo. Hopelijk leer ik nu 't juiste type omschrijven. Die rechtse hier bovenaan in de banner. De grootste
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden