Ga naar inhoud

Nieuwe Passats hebben problemen met media-systeem


wimmie

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Ik ben bij mijn dealer geweest, Heron in Hoorn.

 

Zij hebben een onderzoek gedaan en geconstateerd dat mijn media controller stuk is. Heron kon niet aangeven wanneer de reparatie gedaan zou worden, dit kon dagen maar ook maanden duren. Zij zouden mij wel bellen als het zover was! Toen ik aangaf dat ik toch wel erg graag een iets exactere datum wilde , werd ik behandeld als lastige klant. Een schandalige service van Heron.

 

Mijn leasemaatschappij nam mij serieus en startte de communicatie met PON en Heron, na een week kwam de melding dat de reparatie eind januari zal plaatsvinden. 

 

Heron vindt het normaal dat je zes weken zonder radio/navigatie/carkit rond rijdt in een drie weken oude auto, ook konden zij mij niet aan een tijdelijke oplossing helpen. Wederom kwam mijn leasemaatschappij wel over de brug en heb ik van hen een Bluetooth speaker gekregen, Arval kent gelukkig een stuk betere service dan Heron.

 

Dat er is stuk gaat kan gebeuren, maar op zo en moment leer helaas wel Heron VW service organisatie kennen. 

 

Wordt (hopelijk) vervolgt na eind januari...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom even terug op mijn twee meldingen van 15 september.

 

1. Inmiddels heeft de dealer een Duitse website van VW gevonden van compatibele telefoons:

http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/mobilephone.html#tab2. En ja hoor, mijn gloednieuwe Samsung Galaxy A5 (model A500) staat er precies niet tussen! Bij het Infotainment systeem Discover Media is wél de A500 vermeld.

De software van de systemen verschilt dus weldegelijk. Het is nu wellicht niet het moment VW te wijzen op deze verschillen :wink: .

2. Ondanks de vermelding dat het systeem TMCpro heeft, functioneert het niet. De dealer zoekt nog verder.....

 

Huub

Super cool met een nieuwe wagen he
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met gsm navigeren zou echt balen zijn man,back to basic zou ik me voelen maar je hebt gelijk,ze kunnen niet iedereen meteen helpen maar iets medeleven is al een grote verzachting in mijn ogen,geeft wel weinig vertrouwen in het systeem;we horen die verhalen wel vaker he

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Vinniepilon, de beste wensen!

 

Ik ben met je eens dat er iets stuk kan gaan en dat de dealer niet altijd een exacte reparatiedatum kan geven. Maar de dealer is wel het VW service punt. En een klant met een defecte, nieuwe, auto op een onvriendelijke manier wegsturen met de mededeling: "we bellen ergens in de komende maanden" is niet meer van deze tijd. 

 

Ik ben het ook met je eens dat een telefoon ook kan navigeren (vaak zelfs beter) en prima kan bellen met een headset. Maar als je regelmatig in het buitenland zit, wordt navigeren erg kostbaar. En met de familie zonder radio naar Oostenrijk op-en-neer is ook geen pretje. Ik verwachten van een dealer dat zij op zijn minst mij vriendelijk te woord staan en meedenkt over een tijdelijk oplossing voor een door VW veroorzaakt probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@rherni jij ook de beste wensen!

 

Daarom zei ik ook het verhaal heeft twee kanten, ik zelf heb ook slechte ervaringen met Heron Zwaag en Purmerend!

En als het echt zo gegaan is dat absoluut niet meer van deze tijd! Maar dat is ook een beetje het probleem als dealers te groot worden het persoonlijke contact is verdwenen. Maar je kan niet iedereen tevreden houden.

 

Het is ook vervelend als je een nieuwe auto hebt en er gaat iets stuk zoals je radio-navigatie, zoals je leest op het forum zijn er veel problemen met het nieuwe systeem, soms met een update op te lossen, maar ook vaak op te lossen door de hardware te vervangen.

Vermoedelijk staat de hardware in back-order door alle problemen ermee.

 

Wat had jij dan een goede oplossing gevonden? Officieel gezien is de lease maatschappij de eigenaar van de auto en jij de gebruiker, vraag hun om een oplossing anders.

 

Hopelijk komt er toch gauw een oplossing voor je probleem, zodat je weer gauw kan genieten van je wagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vinniepilon ik heb het uiteindelijk ook bij de leasemaatschappij neergelegd en ik heb van Arval gisteren een bluetooth speaker ontvangen. Deze werkt prima en hier red ik het wel een tijdje mee. Van de VW had ik een soortgelijke oplossing verwacht, ik had hen ook aangegeven dat muziek voor mij het enige belangrijk is. 

 

En ik ben nog steeds erg blij met de Passat, echt een heerlijke auto en puur genieten om daar in te rijden, ook zonder muziek :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Mijn passat GTE is twee weken geleden geleverd. Eergisteren savonds weg en is het scherm ineens uit. Ik het (flinke) boekje erop nagekeken want ik dacht dat dit misschien een "nacht feature" zou zijn... 

Niets gevonden. De volgende ochtend werkte hij weer... laat maar ff zitten dan.

 

Vanavond naar huis van het werk en wederom is het scherm uit. je kunt wel klikken (je hoort de aanraaktoon), maar er gebeurd niets. Wat mij opviel is dat als je de auto uitzet, de datum in het dashboard scherm op 1/7/2011 staat. Lijkt wel of de boel gewoon flink vastzit.

 

Ik heb van de week Android Auto gekoppeld. Weet niet of dat te verklaren is.

Maar goed, morgen maar eens bellen met de lease maatschappij.

 

Zie foto:

 

 

post-24213-0-52260800-1452111729_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net contact gehad met Volkswagen NL. Het is een bekend probleem waar ze nog geen oplossing voor hebben. Ze hebben mijn case aangemaakt en doorgegeven aan Volkswagen A.G. en ik word binnen 10 dagen terug gebeld.

De dealers hebben nog geen oplossing. Er wordt aan een oplossing gewerkt in Duitsland.

 

Wel netjes gedaan door volkswagen overigens. Ik had een tweet gestuurd naar @volkswagenNL en binnen een paar uur ben ik netjes gebeld. Ook goed te woord gestaan.

Nu maar afwachten of er binnenkort een oplossing komt. 

 

Heb je het probleem en wil je dat deze goed geregistreerd wordt: ff Tweeten en klaar.

 

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang,

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden