Ga naar inhoud

Nieuwe Passats hebben problemen met media-systeem


wimmie

Aanbevolen berichten

Graag wil ik van andere 2015 Passat rijders horen of die ook vanaf levering van de nieuwe auto een niet werkend media systeem hebben.
Mijn probleem is namelijk dat ik alleen de eerste dag van levering (1 juli) een werkend Discover Media systeem heb gehad.

Vanaf dag 2 staat de auto bij de dealer respectievelijk PON importeur en is het probleem voor onderzoek bij Volkswagen R&D Duitsland gemeld.
Een collega heeft vorige week dezelfde Passat ontvangen en zijn auto heeft vanaf dag 1 ook een niet werkend Media/telefoon/navigatie systeem.
Frustrerend is dat niemand echt lijkt te weten wat het probleem is en je in 2015 van een nieuwe passat niet kunt vertrouwen dat het centrale media systeem werkt.
Ik weet zelf dat er nog een andere auto in Barneveld hetzelfde euvel heeft. Dat zijn al 3 auto's in 2 maanden waar alleen ik van weet.

Het ergste vind ik dat PON geen oplossing biedt: geen einddatum om daarna een alternatief te bieden bijvoorbeeld.
Ze laten je gewoon wachten tot ???
Een televisie die niet werkt geef je terug, maar van een auto van 38000,- die niet goed werkt trekt de leverancier zich niks aan.
Dat is geen service in mijn ogen!

Mocht er iemand soortgelijke ervaring hebben en tips hebben dan hoor ik het graag.
Ondertussen hoop ik dat als jij een passat hebt besteld, je wel kunt genieten van Discover Media en al de integraties.
Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds begin juni 2015 in bezit (lease) van een super mooie witte Business Variant R-line en heb twee problemen met het met Discover systeem.

1. De telefoon is een drama. De dealer komt er niet uit. Het gehele systeem is al vervangen, maar de telefoon valt nog steeds spontaan gedurende het gesprek eenzijdig weg. Alle soorten telefoons geprobeerd, maar niets helpt

2. Blijkbaar is dit 20,3" apparaat niet uitgerust met TMCpro. Rij je vanuit België naar Frankrijk dat houdt het op met de verkeersinformatie. Dan lijken er ineens geen boeren meer op de weg te staan  :mrgreen:.

 

Aanvraag voor punt 1 ligt via de dealer bij PON, maar ik hoor al weken niets meer. Punt twee pas onlangs ontdekt. Verder werkt het systeem naar behoren.

Idd voor een auto van ruim 40.000 euro mag je toch wel verwachten dat minstens de telefoon goed werkt.

Overigens deed mijn vorige lease passat (B6) het wel prima op punt 2.

 

Ben benieuwd naar andere reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb anderhalve week geleden op vrijdag mijn nieuwe Passat B8 ontvangen. Heb letterlijk 10 meter gereden toen de navigatie (en alles wat op het scherm zit) uitviel. Oftewel: auto direct weer ingeleverd en heb zojuist na 10 dagen mijn auto terug gekregen. Het heeft dus 10 dagen gekost om dit probleem op te lossen. Het was blijkbaar de boordcomputer die kapot gegaan was en deze was niet op voorraad bij Pon. De bestelling moest uit Duitsland komen, wat een tijd heeft geduurd.

 

Ben tevreden met de dealer, maar zeer teleurgesteld in het product 'Volkswagen'. Maar goed... net alles ingesteld en ik hoop dat mijn ellende achter de rug is en dat ik kan genieten van deze mooie auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goed nieuws, gisteren na 2,5 maand mijn auto opgehaald. Alles lijkt weer te werken. Bij mij is een nieuwe ECU geplaatst.

Heb sterk het gevoel dat er een nieuwe versie is ontwikkeld en nu beschikbaar is gekomen omdat eerder en vervangend exemplaar niet hielp.

 

Ben erg teleurgesteld in het feit dat PON importeur geen moeite lijkt te doen om de klant relatie te bewaken. Dealer lijkt met handen in zijn haar te zitten.

Een bloemetje laat staan uitleg kon er niet vanaf.

Bij mij betrof het lease, en had ik goed contact met de lease maatschappij. Maar dit lijkt geen invloed te hebben op VW-klant relatie.

Ik hoop dat alles het nog steeds doet als ik straks wegrijd...

 

Groeten,

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste Golf kampt ook met veel problemen van de unit, bluetooth problemen, geen gps , tot compleet uitvallen etc.

Ik ben nieuwe en rij sinds kort een Golf 7. Bij mij is sinds kort ook het systeem uitgevallen (discover media model 2016). Navigatie, verkeersinfo en bellen werkt niet meer. Ik zal laten weten wat de oplossing hiervoor is geweest als het weer allemaal werkt.

aangepast door Horzel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goed nieuws, gisteren na 2,5 maand mijn auto opgehaald. Alles lijkt weer te werken. Bij mij is een nieuwe ECU geplaatst.

Heb sterk het gevoel dat er een nieuwe versie is ontwikkeld en nu beschikbaar is gekomen omdat eerder en vervangend exemplaar niet hielp.

 

Ben erg teleurgesteld in het feit dat PON importeur geen moeite lijkt te doen om de klant relatie te bewaken. Dealer lijkt met handen in zijn haar te zitten.

Een bloemetje laat staan uitleg kon er niet vanaf.

Bij mij betrof het lease, en had ik goed contact met de lease maatschappij. Maar dit lijkt geen invloed te hebben op VW-klant relatie.

Ik hoop dat alles het nog steeds doet als ik straks wegrijd...

 

Groeten,

Wim

Hi Winnow wat is een ECU

 

Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik kom even terug op mijn twee meldingen van 15 september.

 

1. Inmiddels heeft de dealer een Duitse website van VW gevonden van compatibele telefoons:

http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/mobilephone.html#tab2. En ja hoor, mijn gloednieuwe Samsung Galaxy A5 (model A500) staat er precies niet tussen! Bij het Infotainment systeem Discover Media is wél de A500 vermeld.

De software van de systemen verschilt dus weldegelijk. Het is nu wellicht niet het moment VW te wijzen op deze verschillen :wink: .

2. Ondanks de vermelding dat het systeem TMCpro heeft, functioneert het niet. De dealer zoekt nog verder.....

 

Huub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de nieuw ingebouwde boordcomputer leek alles weer goed te werken, maar... vanmorgen weer mijn middenconsole op zwart. Nu werkt mijn boordcomputer nog wel en kan ik mijn navigatie met stem bedienen. Gebeld met de dealer, het is een bekend probleem en ze kunnen er niets aan doen.... ik moet er voorlopig maar mee doorrijden...... WAT?!?!

 

Dit vind ik echt onacceptabel, heb dat ook gemeld, wordt vandaag nog terug gebeld door de dealer. 

 

Net ook even een rondje gemaakt bij een paar collega's die ook de nieuwe Passat rijden. Een paar hebben problemen en die hebben ook allemaal de Discover Media. De mensen met een upgrade naar de Discover Pro hebben voor zover ik kan horen geen problemen. Ik zie hier een mooie oplossing voor Volkswagen: upgrade naar de Pro voor de probleemauto's. 

 

Pfff... het is niet zo groot als 'diesel-gate', maar dit probleem is toch wel een structureel iets bij de Passat. Slecht om hiermee in het nieuws te komen. Als ik dit vooraf had geweten had ik geen Passat genomen, of in ieder geval niet de Discover Media.

 

Wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat soort problemen loop je toch tegenaan als je een auto vers van de pers koopt om het zo maar te zeggen. Dat VW niet de hele tent op de kop zet als Dhr. Kiprich belt omdat zn scherm op zwart gaat is ook niets meer als logsch.

Dat het vervelend is is wat anders. Ik neem aan dat men dat, zeker gezien je eigen research zometeen naar volle tevredenheid opgelost gaat worden.

 

Ik zou dus zeker even met je dealer(of Pon) aankaarten dat het probleem alleen speelt met een Discover Media en niet bij een Pro.

Misschien is er een codering of een interface anders. Je hebt er nl meer aan dat je ze helpt dan dat je meteen op de achterste poten gaat staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de enige zou zijn met dit probleem, zou ik je gelijk geven. Maar het is een vaker voorkomend probleem, dat al vanaf het begin bekend is. Als men simpelweg zegt dat je maar moet wachten,dat gaat er bij mij niet in, sommigen wachten al maanden. Men vraagt veel geld voor de auto en dan mag je ook wat verwachten. Het is geen pakje boter wat je gekocht hebt. Wat dat betreft kan men een voorbeeld nemen aan de service bij lexus, daar krijg je vanuit de importeur een hele andere beleving. De dealer zelf kan niet zoveel doen, maar de importeur en de fabriek daarintegen wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook niet dat je de enige zult zijn, Pon is zeker geen makkelijke qua garantie, dat hebben zn nl grotendeels afgekocht om meer korting te kunnen krijgen(ivm NL hoge prijzen), maar zijn het momenteel 10.000 nieuwe Passat 3G's waarvan 9000 dat probleem hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aantal problemen met de discover media zijn aanzienlijk als je zo rondkijkt. En het loopt vanaf dag 1. Als je dan het advies krijgt om maar te accepteren en door te rijden zonder uitzicht op een oplossing vind ik wel heel erg makkelijk. Betaal jij zoveel geld om maanden met een zwart scherm te rijden waardoor je je auto niet volledig kunt gebruiken?

 

Ja, kinderziektes zijn er, maar je krijgt met deze instelling vanuit volkswagen (lees: fabriek, niet de dealer) niet het idee dat je als klant serieus genomen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb een soortgelijk probleem met de Discover Pro, ik heb nu een paar keer gehad dat de radio/carkit/navigatie niet startte. In de active info display staat dan dat de telefoon wordt gestart, navigatie wordt gestart en radio wordt gestart.

 

Ondertussen rijd je zonder music en navigatie, en das best vervelend. De motor opnieuw starten biedt geen oplossing, een werkdag/nacht stil laten staan wel.

 

Morgen de dealer maar eens bellen of er ook voor mijn 3 weken oude Passat een software update beschikbaar is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden