Ga naar inhoud
  • 0

Vcds hulp


Fred-passat

Vraag

Hallo,

 

Ik was bezig om de uitstapverlichting te activeren welke ik inmiddels heb gevonden voor de voorportieren, ik kan alleen niet in het menu van de achterportier komen? Jullie een idee hoe dat kan of kan ik die ergens anders activeren?

Ook zag ik ergens de tekst 2de achtermistlamp geïnstalleerd staan, ook al weet ik dat ik er maar 1 heb, toch aangevinkt zonder erover na te denken. Later weer uitgevinkt en verzonden, code accepted.

Maar nu brandt het gele lampje op mijn dashboard en krijg ik steeds de tekst dat mijn rechter achter mistlamp niet werkt. Duhhh die heb ik niet. ????????

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ivm de instapverlichting, is je 3C van 2005 of 2006 misschien ?

Bij die bouwjaren communiceren de ruitmotoren met de comfortmodule en zal je optie hier dan moet aanvinken. Module 46 comfort.

 

Ivm je aanvinken van de 2de mistlicht heb je 2 opties,

Ofwel plaats je een guymod ofwel vink je het af en koppel je eens de batterij los. Mogelijks ben je dan de foutmelding dan kwijt. Of laat de wagen er eens een nachtje over slapen.

Heb dit ook al eens gehad dat ik wat wijzig en dat het accepteert is maar dat ik geen verandering zie. Pas wanneer de bus-rust is geweest de codering dan wel is uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bj 2005 en 2006 moeten in de B Stijl wel voorbereid zijn.Positie 9 of 10 in de stekker B stijl Anders gaat de instapverlichting achter niet werken.

Is het niet voorbereid dan dien je touwtjes te leggen vanaf je comfortmodule naar je stekkers b stijl.

Tevens moet je in vcds bij alle 4 de deur/raammodules afzonderlijk de code verhogen met 00064.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de snelle reacties ????.

Heb een 3c van 2010, heb 1 deur omgebouwd en geactiveerd en die werkt. Ik was nu van plan de andere deuren te activeren zodat ik van de week de andere deuren kan ombouwen. De andere andere deur voor nu ook geactiveerd. Ik zal morgen in menu 46 kijken of ik daar de achterdeuren kan activeren. Ik had leuke uitstapverlichting besteld uit China met leds.

Dan zal ik nog een nachtje wachten en hopen dat morgen de foutmelding weg is van me tweede mistlamp. Domdomdom..... ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 nachtje wachten heeft helaas niet geholpen. Volgende dag geprobeerd om de accupolen los te maken, dit tijdje losgelaten en weer gemonteerd. Ook nu was de storing niet weg. Nogmaals tevergeefs een aantal keren geprobeerd met vcdd om het voor elkaar te krijgen.

Ik was er helemaal klaar mee maar wou het nog een keer proberen, toen ik weer op menu 9 klikte zag ik links een knop met faalt codes, ik neem aan alleen voor de onderdelen die in menu 9 staan. Ik hierop geklikt en inderdaad hier kwam de faalt code raar right fog light naar voren. hierna op de knop clear geklikt en de storing was eindelijk weg. Geen irritant geel lampje meer branden op het dashboard :mrgreen: 

 

Ook weer geprobeerd om in het menu van de achterdeuren te komen om daar de instapverlichting aan te zetten, hier kwam ik steeds niet  in. Kan dit aan de kabel liggen? (niet origineel) In een ander menu kwam ik een bit tegen met Rear door warning lights installeer, deze was uitgevinkt. Kan dit misschien de instapverlichting zijn?

 

Alvast bedankt voor de reacties! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Instapverlichting voor geïnstalleerd en werkt. Nu achter nog, in menu 46 zie ik ergens: rear door warming lights. Deze aangezet, maar in menu 62 door rear left en menu 72 door rear right kom ik niet?

 

Op welke pin nr moet ik de verlichting aansluiten? Ik kom op sites verschillende tegen? Ik heb een 20 polige stekker achter waarvan er twee draden wat dikker zijn.

 

Hier een foto van voor, ik had gehoopt dat de lees wat witter waren ????

 

Wie kan me helpen?

post-22043-0-35728800-1442948077_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt vinniepilon! Ik hem hem nu op 6 en 18. Maar hij werkt niet. In menu 46 rear door warming lights aangezet.

 

Bij de voordeuren kon ik in een apart menu komen voor de bestuurdersdeur en de passagiersdeur. In vcds zie ik wel het menu rear door right, en rear door left, maar hier kom ik niet in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fred,

 

 

Het tabblad "Installed" laat alle modules (menus) zien die aangevinkt zijn in jouw gateway. Die modules hoeven er niet te zijn, of kunnen defect zijn.
Het feit dat je ze dus ziet bij "installed" zegt helemaal niets.

Als je de desbetreffende module niet kunt bereiken kan he dus zijn dat die er simpelweg niet is, of dat deze defect is (of CAN verbinding niet goed of wat dan ook).

 

 

Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De communicatie van de stuurmodules van de achterdeuren loopt via een LIN bus. En de achterste deuren worden gestuurd vanaf de voorste deuren zoals ik eens begrepen heb. Enkel passat tot en met 2006 loopt de communicatie via can-bus. Bij jou moet dus die bewuste bit in de comfortmodule module 46 aangevinkt zijn zodat de communicatie via LIN bus verloopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden