tramontana Geplaatst 24 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2015 Hallo allemaal! Het is weer zover, en ik zit met mn handen in mn haar! Heb een vw passat 3c uit 2006 met 2.0tdi BMP motorcode Egr weg en roetfilter leeg. Mijn auto ratelt, geluid komt onder de motor vandaan. De garage dacht 2 massa vliegwiel omdat het geluid erg luid tussen de motor en bak wegkomt. Vandaag dus 2massa vliegwiel voor de 2de keer vernieuwd met als resultaat nog steeds klapperend/ratelend geluid. Hebben jullie een idee waar ik het zoeken moet? morgen weer terug naar de garage namelijk. Bij voorbaat dank Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hoogers Geplaatst 27 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2015 ik heb dit een keer gehad vroeger bij een ford taunus dus maar dan reageer ik toch gewoon niet oke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hoogers Geplaatst 1 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2015 probleem al gevonden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bandenman Geplaatst 2 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2015 En wat was het probleem? verzonden vanaf mijn Galaxy Note 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 2 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2015 Ben ook wel benieuwd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 2 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2015 +1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast micah1969 Geplaatst 4 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2015 Homokineet misschien? Was bij mij wel het geval. Heb zelfde auto. vdub heeft het gemaakt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw_speedsterke Geplaatst 5 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2015 altijd moeilijk zo iets, en zeker bij het niet horen van het originele geluid. Dit filmpje geeft ongeveer het geluid... het lijkt mij niet het geluid van een drijfstang, ik heb het onlangs gehad op een Mondeo van 2009 met 129000km dat maakt een ander geluid, ik ga eens zien of ik dat filmpje nog heb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw_speedsterke Geplaatst 5 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2015 bijgevoegd geluidsbestand (heb ff moeten zoeken, stond nog gewoon op mijn gsm ) dit is het geluid van een slechte drijfstang van mijn mondeo (de reden dat ik terug ben overgestapt naar vw) 2015-07-29_06-25-08.mp3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw_speedsterke Geplaatst 5 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2015 Homokineet misschien? Was bij mij wel het geval. Heb zelfde auto. vdub heeft het gemaakt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk homokineet draaid niet rond bij stilstand van de wagen, zoals op de video. dus dat zal het al wel niet zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2015 volgens mij had ie het erover dat de oliepomp stuk was en de drijfstanglagers ofzo en gaat ie (weer) een andere motor plaatsen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw_speedsterke Geplaatst 8 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2015 pfff, nooit leuk zo iets heb het ook gehad met de mondeo, maar was dan weer een extra reden om terug te gaan naar vw. Je moet gewoon geluk hebben met een wagen tegenwoordig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tramontana Geplaatst 9 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2015 Hallo allemaal, Ratel geluid kwam uit Balansasmodule. Weggebracht voor balansasmodule en daar hebben ze nog even verdergekeken. De krukas was al wat ingesleten. 1,5jaar geleden nieuw revisieblok erin laten zitten. 130000km verder dit gezeik alweer. Monteur zei dat het misschien beter was om weer een nieuwe motor te plaatsen. Totale reparatie incl dsg olie vervangen lag bij 2200 eur0. Was er dus gelijk weer klaar mee. Het liefst had ik de auto inelkaar getrapt en naar de sloop gebracht. Maarja, er zit in 3 jaar tijd alweer 16000 euro aan onkosten in, dus zal er helaas mee door moeten rijden. Word nu dus weer een nieuwe motor ingelegd, deze keer maar geen revisie. Heb een goed blok gevonden met 62000 op de klok. Plaats nu een BMM i.p.v. BMP. Voordeel, oude motor kan ik behouden, zit namelijk nieuwe turbo en hogedrukpomp op. Heb dus weer wat reserveonderdelen. Maandag word die geplaats, afwachten maar. Maar aan volkswagen begin ik noooiiitt meer! En ja, mijn auto krijgt iedere 15000km nieuwe olie! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw_speedsterke Geplaatst 9 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2015 wat een tegenslag :/ ik zie op internet dat het nogal een meer voorkomend probleem is, ook met de speling van oliepompasje zoals ik het vind op internet, zijn ze van het systeem afgestapt. Ik heb een 1.6cr dus die zou normaal dat niet hebben. Maar is de aandrijving van oliepomp nu beter in deze motoren? Of moet ik me ook ergens zorgen overmaken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 9 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2015 Balen man, wat een kosten... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 9 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2015 Balen, en klote dat je zoveel problemen hebt met Passat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2015 tja.. met 100.000km per jaar.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
tramontana
Hallo allemaal!
Het is weer zover, en ik zit met mn handen in mn haar!
Heb een vw passat 3c uit 2006 met 2.0tdi BMP motorcode
Egr weg en roetfilter leeg.
Mijn auto ratelt, geluid komt onder de motor vandaan.
De garage dacht 2 massa vliegwiel omdat het geluid erg luid tussen de motor en bak wegkomt.
Vandaag dus 2massa vliegwiel voor de 2de keer vernieuwd met als resultaat nog steeds klapperend/ratelend geluid.
Hebben jullie een idee waar ik het zoeken moet? morgen weer terug naar de garage namelijk.
Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Delen op andere sites
41 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten