Sinds twee maanden de trotse bezitter van een Passat 3C5 / 77 Kw 1.9 TDI (BXE) uit 2006, nadat wij de oude vertrouwde 3b2 TDI helaas moesten inruilen.
Hij rijdt heerlijk, maar nét voor de vakantie begon hij ineens met slecht starten. Niet iedere ochtend, maar om de paar dagen. Hij loopt dan 1 seconde, en valt stil. Dan moet ik zeker een minuut starten voordat hij ineens aanslaat. Bij de VW dealer in Zwolle uitgelezen, maar niets gevonden, ook niet toen we hem een nacht daar hebben laten staan.
Als hij wat moeilijk toch in een keer aanslaat gaat soms in noodloop, na opnieuw starten weer volop power. Dealer zag geen probleem ( met caravan)ermee naar Spanje op vakantie te gaan
In Spanje is twee keer het oranje motormanagement lampje aangesprongen met ''Abgas Werkstatt''. Dit verdween weer na een paar keer starten weer, en merkte niets qua rijden. Gelukkig met de caravan goed terug gekomen, wel nét voor de grens in noodloop, maar na een korte pitstop op een P weer dapper verder.
Gisteren de Turbo gereinigd met Wynn’s Turbo Cleaner, maar,helaas helaas, vanochtend weer na starten uitgevallen, en dus weer langdurig de sleutel in het dashboard drukken.
Hebben deze twee zaken verband met elkaar of puur toeval? DePassat heeft 290.000 op de teller staan. In welke richting moet ik gaan zoeken?
Vraag
Robert K
Sinds twee maanden de trotse bezitter van een Passat 3C5 / 77 Kw 1.9 TDI (BXE) uit 2006, nadat wij de oude vertrouwde 3b2 TDI helaas moesten inruilen.
Hij rijdt heerlijk, maar nét voor de vakantie begon hij ineens met slecht starten. Niet iedere ochtend, maar om de paar dagen. Hij loopt dan 1 seconde, en valt stil. Dan moet ik zeker een minuut starten voordat hij ineens aanslaat. Bij de VW dealer in Zwolle uitgelezen, maar niets gevonden, ook niet toen we hem een nacht daar hebben laten staan.
Als hij wat moeilijk toch in een keer aanslaat gaat soms in noodloop, na opnieuw starten weer volop power. Dealer zag geen probleem ( met caravan)ermee naar Spanje op vakantie te gaan
In Spanje is twee keer het oranje motormanagement lampje aangesprongen met ''Abgas Werkstatt''. Dit verdween weer na een paar keer starten weer, en merkte niets qua rijden. Gelukkig met de caravan goed terug gekomen, wel nét voor de grens in noodloop, maar na een korte pitstop op een P weer dapper verder.
Gisteren de Turbo gereinigd met Wynn’s Turbo Cleaner, maar,helaas helaas, vanochtend weer na starten uitgevallen, en dus weer langdurig de sleutel in het dashboard drukken.
Hebben deze twee zaken verband met elkaar of puur toeval? DePassat heeft 290.000 op de teller staan. In welke richting moet ik gaan zoeken?
Grt. Rob
Link naar reactie
Delen op andere sites
29 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten