Ga naar inhoud
  • 0

Abgas Werkstatt en noodloop 3C5


Robert K

Vraag

Sinds twee maanden de trotse bezitter van een Passat 3C5 / 77 Kw 1.9 TDI (BXE) uit 2006, nadat wij de oude vertrouwde 3b2 TDI helaas moesten inruilen.

Hij rijdt heerlijk, maar nét voor de vakantie begon hij ineens met slecht starten. Niet iedere ochtend, maar om de paar dagen. Hij loopt dan 1 seconde, en valt stil. Dan moet ik zeker een minuut starten voordat hij ineens aanslaat. Bij de VW dealer in Zwolle uitgelezen, maar niets gevonden, ook niet toen we hem een nacht daar hebben laten staan.  

 

Als hij wat moeilijk toch in een keer aanslaat gaat soms in noodloop, na opnieuw starten weer volop power. Dealer zag geen probleem ( met caravan)ermee naar Spanje op vakantie te gaan

In Spanje is twee keer het oranje motormanagement lampje aangesprongen met ''Abgas Werkstatt''.  Dit verdween weer na een paar keer starten weer, en merkte niets qua rijden. Gelukkig met de caravan goed terug gekomen, wel nét voor de grens in noodloop, maar na een korte pitstop op een P weer dapper verder.

Gisteren de Turbo gereinigd met Wynn’s Turbo Cleaner, maar,helaas helaas, vanochtend weer na starten uitgevallen, en dus weer langdurig de sleutel in het dashboard drukken.

Hebben deze twee zaken verband met elkaar of puur toeval? DePassat heeft 290.000 op de teller staan.  In welke richting moet ik gaan zoeken?

 

Grt. Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Stuurkolomvergrendelingsmodule is een eerste denk ik.

 

Van vagtechniek.nl

 

Symptomen

Welke klachten heb je met de auto als de module kapot begint te raken? Een van of een combinatie van de volgende zaken wijzen op een defecte ELV.

  • De auto wil (som) niet op contact bij doorduwen van de sleutel
  • Er komt een melding in het display 'Lenkungs-verriegelung defekt'
  • De motor valt stil na het starten van de auto
aangepast door Wouter24
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gentlemen, sorry dat ik even niet kon reageren.

 

Het ''niet willen starten'' gebeurt zo om de 4-5 dagen, en tot op een keer na, alleen in de ochtend bij de eerste koude start.

Geen enkele melding op display.

 

Het lijkt dan ook alsof hij heel even op 3 pitten loopt.

 

Matthijs, de longlife  staat keurig op peil, zelfs na 3000 km met de KIP erachter, maar 1/4 ltr. hoeven bijvullen nadien.

Voor de vakantie voor de zekerheid een beurtje gegeven met tevens een nieuwe brandstoffilter.

 

Bij de VW dealer werd vooralsnog geen storing aan de brandstofpomp gesignaleerd.

Maar, als de pomp defect is, doet hij het toch helemaal niet meer, of zie ik dat fout?

 

:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt geen storing uitlezen op de brandstofpomp dus dat is een onzin antwoord. Je moet de brandstofslang van het filter losnemen en meten aan de hoeveelheid of de pomp goed is.

 

Als de pomp defect is kun je nog gewoon rijden, althans normaal wel. Met caravan denk ik niet.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het gaat mij in eerste instantie om of de tankpomp het doet, die pompt 0,5bar naar voren naar je tandempomp, is de eerste stuk dan moet de tandempomp extra hard zuigen waardoor die ook stuk gaat.

Heb je de auto op de oprit staan, schuin naar achter of schuin naar voren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze DTC's kwamen net voor de vakantie naar boven;

 

01-Engine--Status: Malfuntion 0010

08-Auto HVAC--Status: Malfunction 0010

19-CAN Gatteway--Status: Malfunction 0010

37-Navigation--Status: Malfunction 0010

42-Door Elect.Driver--Status:Malfuntion 0010

46-Central.Conv.--Status:Malfunction 0010

52-Door Elect.Pass--Status:Malfunction

56-Radio--status:Malfunction 0010

69-Trailer--status:not registered 0001

 

:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gentleman, vanmiddag met VCDS de verstuivers uitgelezen, en waarschijnlijk hier al een eerste probleem? 

 

Injection  Quantity;

Cyl1/  - 0.38 Mg/str.

Cyl2/    0.00 Mg/str.

Cyl3/  - 0.28 Mg/str.

Cyl4/    0.68 Mg/str.

 

Ook heb ik het idee, dat er helemaal geen enkel gezoem van de pomp uit de tank te horen is. Het is een Variant, dus alles is lekker open achterin! 

Een tiental keer het contact aan en uit gedaan, maar verder dan twee zachte tikjes, hoor ik helemaal niets. Een pomp die loopt zou toch hoorbaar moeten zijn? Nu ik er over nadenk, ik heb nog nooit (in juni gekocht) gezoem gehoord achterin.

 

Kan ik wellicht een slang van het brandstoffilter afhalen, om dit met contact aan, te checken?

zo ja, welke slang?

 

Morgen gelukkig mooi weer, ik kan niet wachten!!

 

:blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pomp is inderdaad helemaal dood, ik ook bijna, toen ik de prijs van 420 euro hoorde bij de dealer. Gelukkig begreep ik dat er ook de losse Pierburg pompjes worden geleverd ( Artikelnummer 7.28303.60.0) voor in die pompunit.Dealer wist daar trouwens niets over?  Morgen komt hij binnen.

 

Verstuiverwaardes zullen hier los van staan neem ik aan?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden