Ga naar inhoud
  • 0

12V in dashboardkastje 3AA


Hans333

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet alleen een zekeringkast links te zitten, en dan moet ik dwars bijna het hele dashboard door.

Of ziet er iets meer in de buurt?

Hoe kan je "binnendoor" van die aansteker in het dashboardkastje komen?

Is het paneel aan de linkerkant van de voetenruimte van de passagier makkelijk los te nemen? (en weer vast te zetten :))

 

 

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gewoon beginnen eraan je ziet vanzel de torx schroefjes zitten en draaien Maar,er kan niet echt iets misgaan ermee,als je de gemakkelijkste weg wilt zonder veel klussen zet je hem in het opbervak voor de zekeringenkast links,daar heb ik gisteren de usb van de Radio gelegd klusje van een half uurtje,de kabel erdoor wurmen was het meeste werk,dat bakje kun je eruit halen door de linkse klem naar boven te buigen,peace of cake en ruimte genoeg voor bv een telefoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de tips, ik ga van het weekend eens kijken of het lukt.

Het is overigens voor de voeding van m'n telefoon, die voedde ik voorheen uit de USB van het mediakastje in m'n dashboardkastje.

Ik heb nu een iPhone6 en met TomTom en Flitsmeister tegelijk aan is het verbruik blijkbaar hoger als dat er bijgeladen wordt. Ik ga nu kijken of dat met een 2.1 A USB lader wel lukt en wil die dan in m'n dashboardkastje kwijt.

De telefoon hangt met zo'n Brodit beugel aan de rechterkant van de middenconsole.

 

Groeten,

 

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, Ik kom er niet goed bij.

Doel was de sigarettenaansteker voor.

Uit de beschrijving die Jaap aanraadde (goeie link) ging het eerste stuk wel goed:

 

sk01.jpg

 

 

Maar het tweede niet:

sk05.jpg

 

Dat zit bij een 3AA net weer anders in elkaar en zit goed vast.

Ik voel onder de rand daar weer twee torx schroeven die vanaf de onderkant gemonteerd zijn en waar niet bij te komen is.

Iemand nog een idee?

 

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoeveel vermogen heb je nodig? Je kan eventueel aan het lichtje van het handschoenkastje aftakken (continue spanning, maar gaat wel uit na +/- 2 minuten na sluiten van de deuren).

Anders : het achterste paneeltje (klein, bijna u-vormig) eruit klikken (als je geen tools hebt kan een keukenmes helpen), twee torxen van de schakelaars losmaken en dan kan je de rest van de middenconsole losmaken zoals bij de 3C....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De USB lader gaat tot 2.1 A aan de 5V kant, dus ik denk zo'n 1A/12V.

Die hele middenconsole uit elkaar halen gaat me te ver, dan maar gewoon in de sigarettenaansteker.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

 

Gr. Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naja, voor wat het waard is....

Ik heb destijds een nieuw relais gekocht voor de aansteker. Dat open gemaakt, tijdelijk gewisseld met het originele relais. Toen gemeten welke kant van het contact continue 12V is en welke geschakeld. Aan de geschakelde kant 1 draad gesoldeerd, gaatje in kapje gemaakt. Nu gebruik ik dat relais met aftakking als 12V aansluiting achter het dashboard. Werkt uitstekend voor mij. Kost je alleen 10 minuten werk en 1 relais. 

Geen enkele aanpassing aan de auto, binnen 1 minuut zet je het originele relais weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden