Ga naar inhoud
  • 0

Achteruit rijdcamera aansluiten


Thijn

Vraag

Goedendag,

 

Ik wil mijn achteruit rijdcamera aansluiten op mijn pioneer Avic F850BT

Iemand hier ervaringen mee, of uberhaubt met aansluiten achteruit rijdcamera??

 

Ik heb al wat contact gehad met Dieseltje en hij heeft me al aardig op weg geholpen. :thumb:

Maar ben er nog niet helemaal... :mrgreen:

 

Ik heb op mn camera:

  • Een  tulp-tulp aansluiting incl rode draad, de tulp tulp is duidelijk, 1 in de radio en 1 in de camera, maar de rode draad?? gaat die op "reverse" (achter op de radio)??
  • Voedingstekker-rood en zwart draad. De stekker gaat achterin de camera, de zwarte aftapen ivm rollen beeld (aldus Dieseltje) en rood naar koppelstation onder de A-style voorin??? A waar zit deze? of pakken jullie een ander achteruit signaal? Waar pakken jullie hem vandaan?? Want als ik deze vanuit het achterlicht unit pak, schijn ik nog een rode draad te moeten koppelen??

 

Hoop dat iemand ervaring hierin heeft...

 

Bedankt alvast.

 

post-22880-0-30058100-1433921376_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

de powerline kabel is je aansluiting van de camera. stekkertje stop je in de camera en rode draad verbind je aan de rode draad van de video kabel. Zit allemaal in de achterklep.

de video kabel leg je over het hemeltje via de A-stijl naar voren (met andere route is je kabel te kort) de video kabel komt uit onder het dashboard en gaat naar achter de radio.

video stekker plug je in de stekker van camera.

De rode draad verbind je met reverse.

Vanaf de A-stijl blauwe stekker trek je een draadje naar radio compartiment en verbind je ook met de reverse en rode draad

yep ik vergis me sorryyy

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vandaag mijn achteruit camera gemonteerd, het wireless model.

Werkt prima met perfect beeld op mijn radio.

hoi,op welke Auto?hoe heb je hem aangesloten

ik heb er ook eentje liggen Maar de moeilijkheid door de rubber in de klep te gaan en kappen etc heeft me nog ff weerhouden,ik heb een b7 3aa

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi,op welke Auto?hoe heb je hem aangesloten

ik heb er ook eentje liggen Maar de moeilijkheid door de rubber in de klep te gaan en kappen etc heeft me nog ff weerhouden,ik heb een b7 3aa

Ik heb een 3c, heb de camera op de site van Ali gekocht voor €20.

Dit is een camera met een ingebouwde kenteken led.

Dus ik moest een stuk van de originele kenteken verlichting afzagen en heb daar de 2 draadjes van het ledje er op gesoldeerd, dat was wel even puzzelen wat nou de plus en min was.

Bij de radio de plus op reverse en massa van de radio en de tulp stekker aansluiten.

Bij de achterklep de plus op de achteruitrijd verlichting en de massa op de gemeenschappelijke massa.

post-20922-1434139263,2035_thumb.jpg

 

Voor de rest plug en play en geen draden trekken.

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:-( met het inzetten van de radio waarschijnlijk iets verkeerd gegaan.... Met geen mogelijkheid gaat de radio aan......en de zekering is nog heel..... Ook heb ik als ik contact aan zet spanning... Dus denk dat het in de radio zit

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx dieseltje. Radio doet t gelukkig weer :-) want als laatste optie de andere zekering na gekeken... En yup daarvan ie gesprongen gelukkig...

 

Ik had nog wel geprobeerd t signaal te zoeken, maar nog niet gevonden....

 

Maar m'n boardcomputer geeft nu aan airbag fehler aan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb alleen het achteruitrijlicht naast de kofferklep zitten,dat maakt het verhaal al heel anders,ik kom er niet onderuit om door de rubber te gaan en dan links naar de rode draad waar de dealer de park sensors op heeft aangesloten,die komt uit in het klepje achter de lampen uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar goed morgen verder zoeken....

Idee waar ik toet zoeken met airbag fehler????

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Had je toevallig de stekker van de airbag losgekomen van de sierlijst die om de radio zit?

Want als hem dan op contact zet zonder dat de stekker is aangesloten, dan krijg je airbag storing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had je toevallig de stekker van de airbag losgekomen van de sierlijst die om de radio zit?

Want als hem dan op contact zet zonder dat de stekker is aangesloten, dan krijg je airbag storing.

Het gaat hier idd om een 3BG.

Komt waarschijnlijk door een "tijdelijk" slecht contact van de stoel airbag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@, pb me anders even, moet even kijken of t lukt mbt m'n zoontje want moeders des huizes is te werk ennnn wat rekent u er voor ️ zowiezo zat in de planning t laatste draadje aan te sluiten van de camera

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden