Ga naar inhoud
  • 0

Achteruit rijdcamera aansluiten


Thijn

Vraag

Goedendag,

 

Ik wil mijn achteruit rijdcamera aansluiten op mijn pioneer Avic F850BT

Iemand hier ervaringen mee, of uberhaubt met aansluiten achteruit rijdcamera??

 

Ik heb al wat contact gehad met Dieseltje en hij heeft me al aardig op weg geholpen. :thumb:

Maar ben er nog niet helemaal... :mrgreen:

 

Ik heb op mn camera:

  • Een  tulp-tulp aansluiting incl rode draad, de tulp tulp is duidelijk, 1 in de radio en 1 in de camera, maar de rode draad?? gaat die op "reverse" (achter op de radio)??
  • Voedingstekker-rood en zwart draad. De stekker gaat achterin de camera, de zwarte aftapen ivm rollen beeld (aldus Dieseltje) en rood naar koppelstation onder de A-style voorin??? A waar zit deze? of pakken jullie een ander achteruit signaal? Waar pakken jullie hem vandaan?? Want als ik deze vanuit het achterlicht unit pak, schijn ik nog een rode draad te moeten koppelen??

 

Hoop dat iemand ervaring hierin heeft...

 

Bedankt alvast.

 

post-22880-0-30058100-1433921376_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb voor mijn oem camera ook een after market gehad maar dat was enkel tulp aansluiting voor beeldoverdracht. En een plusje en een massa voor de voeding van de camera. Reverse signaal haalde radio uit de can-bus. Zit er geen schema bij de camera of een aansluit handleiding ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is de vraag waar bij een hand geschakelde wagen je een achteruit signaal vandaan kun plukken. Bij de Tiptronic die ik heb zit er in het koppelstation in de rechter A-style een signaal draad.

Waar zit dat bij de wagens die hand geschakeld zijn?

 

Punt is dat je anders van af het achterlicht een aparte draad moet trekken naar de radio of naar de camera.

De nieuwe camera's hebben in de video kabel ook een geïntegreerde voedingsdraad, het mooist zou zijn als er bij de A-Style een schakel signaal afgetakt kan worden die aan de reverse van de pioneer geknoopt kan worden en dan tevens ook de camera van voeding voorziet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals dieseltje inderdaad beter verwoord... :embarassed:

 

Maar @@dieseltje, snap hem nog niet helemaal...

 

Bij de tulp-tulp zit een rode kabel, deze gaat toch gewoon op de reverse van de pioneer?

 

En dan kan ik van de voedingstekker de rode draad koppelen aan de achteruit rijlicht, dan heb ik toch de benodigde voeding?

Want welke moet ik waaraan koppelen anders.. :embarassed:  Want de schakeldraad voor achteruit rijdlicht krijgt natuurlijk pas spanning als mn achteruit rijdlicht aan gaat.

Dan hoeft er toch niet meer een aparte kabel getrokken worden??

 

@@wulfke,

Ja zit wel een schematje bij maar is erg klein en voor mij niet heel erg duidelijk..... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanaf de A-stijl pin 6 blauwe stekker gaat ook een draad naar je radio die aan dezelfde reverse gaat.

Deze geeft voeding aan camera en aan radio voor omschakelen naar reverse mode. Radio schakelt op het 12V signaal van de achteruit. (hoe moet de radio anders weten dat je achteruit rijdt ;-) )

Andere uiteinde van rode draad bij de camera gaat op de rode voedingsdraad van de camera

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even de aansluitingen op een rijdje gezet en nummers er bij van de voor mij onbekende aansluit punten....

 

1 - (video kabels)     - Voeding achteruit rijdlicht onder genoemde a-style

2 - (video kabels)     - Voeding achteruit rijdlicht

3 - (voedingkabel) - Reverse van de pioneer, en zwart aftapen?

 

 

Ik hoor het graag

post-22880-0-00562500-1433926184_thumb.png

post-22880-0-65630300-1433926401_thumb.jpg

post-22880-0-09366400-1433926407_thumb.jpg

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kabel video line, camera kant. Gele tulpstekker aan camera stekker


Rode voedingsdraad aan de powerline rood (zwart aftapen, deze massa is al gekoppeld aan video draad massa)


 


Kabel video line radio kant


Gele tulpstekker aan video / camera in van Pioneer


rode voedingsdraad aan reverse samen met achteruit signaal vanaf stekker A-stijl


 


Meer moet je niet aansluiten


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Reverse signaal hoeft toch niet naar de camera lijkt mij. Zou zelf de camera op de constante plus zetten met de rood/zwarte bedrading incl aansluitstekkertje. Dan de tulp gewoon naar voren zonder de rode draadjes (aftapen)bij de tulp aan te sluiten. Dan de reverse op de radio laten komen. Meestal kan je de radio dan ook omschakelen naar video beeld en zie je het beeld van de camera zonder dat je de wagen in zijn achteruit moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

constant, zou de camera 24/7 aan staan ook met contact uit. tevens moet je dan extra draden trekken vanaf constant signaal. Deze is bij de 3BG niet door de hele wagen beschikbaar, en in de achterklep ook niet.

Deze wijze zoals ik nu aangeef is beproefd, heb al vele camera's op deze wijze bij mijn klanten aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

kabel video line, camera kant. Gele tulpstekker aan camera stekker

Rode voedingsdraad aan de powerline rood (zwart aftapen, deze massa is al gekoppeld aan video draad massa)

 

Kabel video line radio kant

Gele tulpstekker aan video / camera in van Pioneer

rode voedingsdraad aan reverse samen met achteruit signaal vanaf stekker A-stijl

 

Meer moet je niet aansluiten

 

Top.

 

Ik heb het even schematisch aangegeven, om te kijken of ik je goed heb gesnapt.. :embarassed:

post-22880-0-15712000-1433928654_thumb.jpg

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de powerline kabel is je aansluiting van de camera. stekkertje stop je in de camera en rode draad verbind je aan de rode draad van de video kabel. Zit allemaal in de achterklep.

de video kabel leg je over het hemeltje via de A-stijl naar voren (met andere route is je kabel te kort) de video kabel komt uit onder het dashboard en gaat naar achter de radio.

video stekker plug je in de stekker van camera.

De rode draad verbind je met reverse.

Vanaf de A-stijl blauwe stekker trek je een draadje naar radio compartiment en verbind je ook met de reverse en rode draad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan heel makkelijk. Voeding van de achteruitrijlicht en de tulp met rode draad naar de radio. Tulp in de radio en rode draad in de achteruitdraad van de radio. Klaar.

De afstand van koppel station is korter en makkelijker dan van achterlicht naar in de klep. Daar zit nl het andere uiteinde van de voeidingsdraad.

Je zou dus dan moeten aftakken bij het achterlicht de draad doortrekken de achterklep in door de rubber tule. Is een stuk meer werk ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren een beginnetje gemaakt.

 

Camera bevestigt, kabels naar binnen, liggen nu onder het hemeltje,

Videokabel rood en powerkabel rood gekoppeld, zwart afgetapet

 

alleen wegens onverwachte visite kon ik nie verder nie...

Hopelijk vanavond meer tijd om de tulp nu naar voren aan te leggen en dan.....aan te sluiten...  :wohow:

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

helaas nog niet verder kunnen gaan met het installeren van de camera...

Miss vanmiddag en anders morgen....

 

Dus het verlossende woord of het gelukt is, moet ik jullie nog verschuldigd blijven... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden