Even een korte introductie : mijn naam is Rob en ik kom uit Rotterdam.
Ik heb een Volkswagen Passat 1.9 TDI 85KW met een 5 traps tiptronic automaat.
Nu heb ik het volgende probleem.
Als ik de auto start en van P naar R of D schakel dan is er in eerste instantie niets aan de hand.
Wanneer ik echter een minuut of 10 aan het rijden ben dan begint de automaat bij het op en/of terugschakelen een schok te geven.
Zodra dit begint dan geeft de bak ook bij het inleggen naar R en/of D een hevige schok.
Heb vervolgens de bakolie en de filter vervangen ( zonder testkast ), maar het probleem blijft.
Het vreemde is dat het probleem soms een hele dag niet voorkomt, en dat de bak gewoon vloeiend schakelt.
Een dag ( of een rit ) later komt het probleem weer terug en schakelt de bak weer met schok en klap
Ik ben bij de dealer geweest om uit te laten lezen, maar die kan geen foutmeldingen vinden ( De dag dat ik naar de dealer ging, schakelde de automaat juist op dat moment weer gewoon normaal).
Er werd mij verteld dat het probleem zich in de bak bevind, en dat zij wel een ruilbak voor mij hadden …kosten € 3000,-
Heb vervolgens Ganzeboom Transmissies gebeld en het probleem beschreven.
Zij vinden het heel vreemd dat het probleem soms wel en soms niet voorkomt.
En zij denken toch eerder aan een aansturingsprobleem ( dus niet gelijk een dure revisie proberen aan te smeren ).
Heeft iemand hier misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, of hoe kom ik daar achter ?
En is er misschien een goedkoper alternatief dan ?
Vraag
greenhorn
Hallo allemaal,
Even een korte introductie : mijn naam is Rob en ik kom uit Rotterdam.
Ik heb een Volkswagen Passat 1.9 TDI 85KW met een 5 traps tiptronic automaat.
Nu heb ik het volgende probleem.
Als ik de auto start en van P naar R of D schakel dan is er in eerste instantie niets aan de hand.
Wanneer ik echter een minuut of 10 aan het rijden ben dan begint de automaat bij het op en/of terugschakelen een schok te geven.
Zodra dit begint dan geeft de bak ook bij het inleggen naar R en/of D een hevige schok.
Heb vervolgens de bakolie en de filter vervangen ( zonder testkast ), maar het probleem blijft.
Het vreemde is dat het probleem soms een hele dag niet voorkomt, en dat de bak gewoon vloeiend schakelt.
Een dag ( of een rit ) later komt het probleem weer terug en schakelt de bak weer met schok en klap
Ik ben bij de dealer geweest om uit te laten lezen, maar die kan geen foutmeldingen vinden ( De dag dat ik naar de dealer ging, schakelde de automaat juist op dat moment weer gewoon normaal).
Er werd mij verteld dat het probleem zich in de bak bevind, en dat zij wel een ruilbak voor mij hadden …kosten € 3000,-
Heb vervolgens Ganzeboom Transmissies gebeld en het probleem beschreven.
Zij vinden het heel vreemd dat het probleem soms wel en soms niet voorkomt.
En zij denken toch eerder aan een aansturingsprobleem ( dus niet gelijk een dure revisie proberen aan te smeren ).
Heeft iemand hier misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, of hoe kom ik daar achter ?
En is er misschien een goedkoper alternatief dan ?
- ruibak bij dealer : kosten € 3000,-
- revisie v/d bak : kosten € 2250,-
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten