Ga naar inhoud

greenhorn

Members
  • Aantal items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over greenhorn

  • Verjaardag 27-05-1965

Profile Information

  • Plaats
    Rotterdam
  • Interests
    ICT en VWPassat

greenhorn's Achievements

0

Community reputatie

  1. De olie die erin is gegaan is : ATF G 052 162 a (via dealer) We hebben er eerst 4 liter in gedaan. Toen de motor even laten draaien 2 a 3 min., daarna nog een keer 3 liter. Totdat de vulplug (met draaiende motor overschakelend van P naar R, D en N) overliep. Het vreemde is dat ik nu de laatste twee dagen nergens last meer van heb, hij schakelt ogenschijnlijk weer normaal. Maar dit is niet meer relaxed rijden. Heb een afspraak met iemand met een VAG-COM, heeft iemand nog tips waar we speciaal op moeten letten ? Bijv. m.b.t. tot die sensors.....waar zitten die, en hoe kun je daar het beste de fout in ontdekken ? Kan een vervuild brandstofsysteem (filter) ook een verre oorzaak zijn (heb nl. de tank bijna een paar keer leeg gereden ) ? Bedankt voor de reacties en tips, en na het uitlezen laat ik jullie het resultaat even horen ( hopelijk komt er licht in de duisternis 8) ). Greetings Rob
  2. De katalysator is vervangen door een nieuwe (niet origineel). Maar de turbo doet het nu goed. Probleem was : vacuumslangen niet goed gemonteerd. Geluk bij een ongeluk Alsnog hartstikke bedankt voor al jullie reacties !!!
  3. Hallo allemaal, Even een korte introductie : mijn naam is Rob en ik kom uit Rotterdam. Ik heb een Volkswagen Passat 1.9 TDI 85KW met een 5 traps tiptronic automaat. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik de auto start en van P naar R of D schakel dan is er in eerste instantie niets aan de hand. Wanneer ik echter een minuut of 10 aan het rijden ben dan begint de automaat bij het op en/of terugschakelen een schok te geven. Zodra dit begint dan geeft de bak ook bij het inleggen naar R en/of D een hevige schok. Heb vervolgens de bakolie en de filter vervangen ( zonder testkast ), maar het probleem blijft. Het vreemde is dat het probleem soms een hele dag niet voorkomt, en dat de bak gewoon vloeiend schakelt. Een dag ( of een rit ) later komt het probleem weer terug en schakelt de bak weer met schok en klap Ik ben bij de dealer geweest om uit te laten lezen, maar die kan geen foutmeldingen vinden ( De dag dat ik naar de dealer ging, schakelde de automaat juist op dat moment weer gewoon normaal). Er werd mij verteld dat het probleem zich in de bak bevind, en dat zij wel een ruilbak voor mij hadden …kosten € 3000,- Heb vervolgens Ganzeboom Transmissies gebeld en het probleem beschreven. Zij vinden het heel vreemd dat het probleem soms wel en soms niet voorkomt. En zij denken toch eerder aan een aansturingsprobleem ( dus niet gelijk een dure revisie proberen aan te smeren ). Heeft iemand hier misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, of hoe kom ik daar achter ? En is er misschien een goedkoper alternatief dan ? - ruibak bij dealer : kosten € 3000,- - revisie v/d bak : kosten € 2250,- Alvast bedankt voor jullie reacties !
  4. Aan iedereen bedankt voor jullie reactie !!! En "Chippie " je hebt helemaal gelijk , waar zijn m'n manieren, dus alsnog bij deze : Hi ik ben Rob uit Rotterdam en rij (zoals jullie ongetwijfeld nu al weten) een Passat 1.9 TDI automaat tiptronic bj 2000. Ik vind het een fantastische auto, maar het zit nu dus een beetje tegen. Deze site vond ik vandaag na een beetje gegoogled te hebben, en het leek me een goed idee om de mening als de knowhow van mede Volkswagen en /of Passat liefhebbers te horen. Nog even een paar vraagjes : Wat is precies de N75 turboklep, en waar bevindt deze zich ? Zou de nieuwe catalysator ook de oorzaak voor verminderend turbovermogen kunnen zijn ? En als je de kat... leeg haalt, hoe krijg je hem dan door de keuring heen (m.b.t. roetmeting APK) ??? Uitlezen doe ik nogmaals morgen, ik hou jullie in ieder geval op de hoogte Nogmaals bedankt allemaal en tot later
  5. Ik ben een leek betreffende autotechniek, en heb daarom wat hulp nodig bij het identificeren van mijn probleem !!! In eerste instantie was de katalysator kapot ( van binnen zat alles los ), deze is nu vervangen. Het probleem is echter nu dat de turbo bijna geen vermogen meer heeft. Het werkt nog wel, maar wanneer ik het gaspedaal intrap dan duurt het seconden voordat de turbo in werking treed, en zelfs dan geeft hij niet de kracht die het voorheen wel gaf!! Vacuumslangen gecontroleerd zitten blijkbaar allen goed! Wat kan dit zijn ? Moet EGR klep schoongemaakt worden, of is LMM (Bosch)kapot ??? Het betreft een Passat 1.9 TDI 85 Kwh automaat Bj 2000 Wie kan mij enkele tips geven ??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden