Ga naar inhoud

NO MORE BPM!


kevuhh

Aanbevolen berichten

Las vanmorgen dit artikel: 

 

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/24060505/__Bovag__BPM_verder_afbouwen__.html

 

------------------------------------------------------------------------------------------

Bovag: BPM verder afbouwen

door Bart Oostvogels | Autovisie

Brancheorganisatie Bovag pleit voor verdere afschaffing van het BPM-belastingstelsel voor auto’s. Volgens de organisatie leidt die regeling tot grote prijsverschillen met andere Europese landen en dat past in de gedachte van één Europese markt, meldt de NOS.

 
 

De afschaffing van de BPM-regeling gaat de overheid uiteraard veel geld kosten, dat realiseert ook de Bovag zich. Maar volgens de organisatie kan de overheid de boel compenseren door onder meer de motorrijtuigenbelasting voor dieselauto's zonder roetfilter te verhogen.

BPM

Nederland is het enige land waar BPM wordt geheven. Dat is ook de reden waarom auto’s in ons land veel duurder zijn dan in de rest van Europa. BPM wordt geheven op basis van de hoeveelheid CO2-uitstoot. Of dat een logische regeling is valt te betwijfelen, omdat de belastingtarieven worden bepaald op basis van een theoretische CO2-waarde, terwijl die waardes in de praktijk nauwelijks haalbaar zijn.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Geen BPM meer hartstikke leuk, maar een nog hogere motorrijtuigenbelasting? SLKDJF:SDLF:SLKDJFDS!!!!!

 

En toch hoop ik dat ze de BPM afschaffen. 

 

 

 

UPDATE 23-5

BPM WORD AFGESCHAFD MAAR NU NOG NIET

 

BUNNIK - 

Als de aanschafbelasting op auto's (bpm) wordt afgeschaft, dan gebeurt dat op z'n vroegst in 2017. Dan wordt een nieuw autobelastingstelsel van kracht. Dat zegt Paul de Waal van de branchevereniging Bovag.

 

De krant schrijft dat staatssecretaris Eric Wiebes (Financiën) van plan is de bpm stapsgewijs af te schaffen. Hij wil dat omdat steeds meer kopers de bpm proberen te drukken door auto's uit het buitenland te halen. Ook is het bpm-systeem erg fraudegevoelig.

„Dat Wiebes van de bpm af wil is niet nieuw. Hij heeft dat vorig jaar ook al gezegd. Het systeem is een juridisch gedrocht dat veel rompslomp met zich meebrengt en ook in Europa niet goed valt”, zegt De Waal. Het wachten is volgens hem op de Autobrief 2, waarin Wiebes zijn plannen voor autobelastingen van 2017 tot 2020 ontvouwt. De brief wordt deze zomer verwacht. Het gaat daarin niet alleen om de aanschafbelasting, maar ook om de motorrijtuigenbelasting, de accijnzen en de bijtelling voor leaseauto's.

----

LEES OOK: Autofabrikanten storen zich aan grote verschillen autobelasting in EU. Autovisie sprak o.a. Opel-CEO Karl-Thomas Neumann hierover.

----

Overigens heeft Wiebes al gewaarschuwd dat het nieuwe stelsel 'budgetneutraal' zal zijn, aldus De Waal. Waar de inkomsten aan de ene kant teruglopen, worden ze aan de andere kant dus teruggehaald. Dat kan betekenen dat een nieuwe auto goedkoper wordt door het wegvallen van de bpm, maar dat het gebruik duurder wordt door het optrekken van de motorrijtuigenbelasting.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

aangepast door kevuhh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Linksom of rechtsom, uit de lengte of uit de breedte, het geld moet binnenkomen om de begroting sluitend te krijgen. Ik verwacht er niet veel van, de auto(mobilist) is en blijft melkkoe numero uno. Want wie wil rijden als een heer, betaald als een vorst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Geen BPM meer hartstikke leuk, maar een nog hogere motorrijtuigenbelasting? SLKDJF:SDLF:SLKDJFDS!!!!!

 

En toch hoop ik dat ze de BPM afschaffen. 

 

 

Gewoon, net als Duitsland doet. Voor alle buitenlandse kentekens tol betalen. En die opbrengsten gebruiken om het gat van de BPM weer op te vullen.

Volgens 'Europa' mag dat gewoon.

Blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan word mijn droomauto geen 1,6 miljoen maar 1 miljoen.....uhhhhhhhhh waar moet ik dat nou weer vandaan halen....hahaha... :mrgreen::book:

haha en toen werd je ook wakker Ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat als Nederland de BPM gaat afschaffen iedereen naar het buitenland gaat om een auto te kopen en daardoor in het buitenland de auto's iets duurder worden?

 

Vraag en aanbod enzo..

 

of zijn we daarvoor een te klein kikkerlandje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal s ff kijken..

 

.. Opgeschoond.

Knap...  inbox was 100% vol met 100 berichten terwijl er maar 25 in passen.

Gevalletje migratie zeker :)

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat als Nederland de BPM gaat afschaffen iedereen naar het buitenland gaat om een auto te kopen en daardoor in het buitenland de auto's iets duurder worden?

 

Vraag en aanbod enzo..

 

of zijn we daarvoor een te klein kikkerlandje..

Lijkt me niet dat dat echt 'n bepalende impuls gaat geven daaraan hoor ;)

 

Eerder dat de herverkoopwaarde van je nederlandse auto serieus gaat kelderen (draai of keer het hoe je wilt, maar als ik zo zie wat 'n tweedehands auto van pakweg 10 jaar oud in .NL nog moet opbrengen in vergelijking met .BE of .DE, tja...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE 23-5

BPM WORD AFGESCHAFD MAAR NU NOG NIET

 

BUNNIK - 

Als de aanschafbelasting op auto's (bpm) wordt afgeschaft, dan gebeurt dat op z'n vroegst in 2017. Dan wordt een nieuw autobelastingstelsel van kracht. Dat zegt Paul de Waal van de branchevereniging Bovag.

 
 

De krant schrijft dat staatssecretaris Eric Wiebes (Financiën) van plan is de bpm stapsgewijs af te schaffen. Hij wil dat omdat steeds meer kopers de bpm proberen te drukken door auto's uit het buitenland te halen. Ook is het bpm-systeem erg fraudegevoelig.

„Dat Wiebes van de bpm af wil is niet nieuw. Hij heeft dat vorig jaar ook al gezegd. Het systeem is een juridisch gedrocht dat veel rompslomp met zich meebrengt en ook in Europa niet goed valt”, zegt De Waal. Het wachten is volgens hem op de Autobrief 2, waarin Wiebes zijn plannen voor autobelastingen van 2017 tot 2020 ontvouwt. De brief wordt deze zomer verwacht. Het gaat daarin niet alleen om de aanschafbelasting, maar ook om de motorrijtuigenbelasting, de accijnzen en de bijtelling voor leaseauto's.

----

LEES OOK: Autofabrikanten storen zich aan grote verschillen autobelasting in EU. Autovisie sprak o.a. Opel-CEO Karl-Thomas Neumann hierover.

----

Overigens heeft Wiebes al gewaarschuwd dat het nieuwe stelsel 'budgetneutraal' zal zijn, aldus De Waal. Waar de inkomsten aan de ene kant teruglopen, worden ze aan de andere kant dus teruggehaald. Dat kan betekenen dat een nieuwe auto goedkoper wordt door het wegvallen van de bpm, maar dat het gebruik duurder wordt door het optrekken van de motorrijtuigenbelasting.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal s ff kijken..

 

.. Opgeschoond.

Knap...  inbox was 100% vol met 100 berichten terwijl er maar 25 in passen.

Gevalletje migratie zeker :)

 

OT:  Geen migratie, was geen donateur meer. Dus 25 inbox messages ipv 100.

Inmiddels passen er weer 100 in...

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden