Ga naar inhoud

Diesel mogelijk inruilen voor benzine????


The Master

Aanbevolen berichten

Ik zit er sterk over te twijfelen om mijn passat in te ruilen en dan een benzine versie te nemen. Mijn vrouw heeft sinds kort een andere baan en gaat met de fiets naar het werk. Ik ga meestal met de motor en dan staat onze mooie passat toch vrij veel bij de deur. Nu rij ik altijd wel rond de 9000 a 10000 km per jaar. Ik heb er redelijk wat in geinvesteerd de laatste tijd qua reparaties en zo maar ja.....

Als ik hem inruil wil ik niet al te veel bij betalen op een bezine versie.

Iemand een idee wat ik voor deze terug krijg en wat het beste is wat ik kan doen?????

post-2058-1423822270,7459_thumb.jpg

post-2058-1423822270,8709_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je nog 10.000km haalt per jaar zou ik lekker in de diesel blijven rijden. Anders schrijf je wel veel af door nu al in te ruilen. Puur op brandstofkosten / onderhoud en belasting kan diesel er bij 10.000km wel uit. De aanschaf hoef je nu niet mee te nemen want je hebt al een TDI.

 

Afhankelijk van de benzineversie die je in gedachten hebt ga je het koppel van de tdi wel missen. Een 1.8T is dan een goede optie. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een motor waar ik ook aan heb zitten denken, hij moet immers wel een caravan van 1300 kg kunnen trekken. Maar goed de diesel bevalt me gewoon beregoed. Alleen hoop ik dat het pech duiveltje de komende tijd ergens anders gaat toeslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(in)ruilen doet huilen, :cry: zeker bij zo'n mooie auto, die paar centen extra aan de wegenbelasting spaar je wel aan de benzineprijs en onderhoud. veel wijsheid toegewenst, maar ik zou het wel weten, als je wil dan stuur ik je wel eens de rekeningen van de benzinekosten iedere maand. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wijze woorden tot nu toe. Zeker omdat je een caravan hebt is een diesel perfect.

 

Wat je ook kunt overwegen met iemand (van dit forum) te ruilen met een passat met een dikke benzinemotor. Wie weet komt er wat leuk langs als je het te koop/ruil aanbiedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou em ook nog niet weg doen.

Het is qua wegenbelasting goedkoper, maar je krijgt een psychose als je 50 liter benzine gaat tanken ipv diesel.

 

Dan betaal ik liever iets meer wegenbelasting (wat ik niet in de broekzak merk), dan dat ik bij elke tankbeurt een zenuwinzinking krijg vanwege het vloeibare goud wat erin gegoten wordt.

 

En 300+NM aan koppel.... bij een 1.8T ligt dat zo'n 100NM lager (150pk versie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, een voordeel is dat ze geen uitwisseling van kentekens hebben met nederland, dus de flitspalen knal ik altijd met 160-170 doorheen :P

Ze moeten je echter niet staande houden. Nu zal op het platteland dat laatste niet gauw gebeuren. Mijn zwager fotografeerd altijd iedere politiewagen in de buurt daar. 9 van de 10x liggen ze achterover te pitten in de wagen :D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden