Ga naar inhoud

Terugkeer naar een Passat **Nu met foto's pag.3**


Quincy

Aanbevolen berichten

Hey mensen,

 

Het is enige tijd geleden dat ik hier was, ik las nog wel regelmatig de verschillende posts door :wink:

 

Na behoorlijk wat drama te hebben gehad qua auto's kwamen mijn vrouw en ik toch wel tot de conclusie dat de Passat gewoon dé auto is 8)

 

We hebben een Ford Focus wagon gereden, daar brak op een gegeven moment de schakelkabel, advies was om een nieuwe versnellingsbak te monteren, want daar lag de oorzaak volgens de ford garage. Toch besloten om de schakelkabel alleen te laten vervangen en de auto snel van de hand te doen.

 

Daarna viel ons oog op onze huidige wagen, een Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 pk. Drie weken na aanschaf (bij een handelaar :embarassed: ) bleek het vliegwiel naar zijn mallegrootje te zijn, even 1000 euro afrekenen voor een nieuw exemplaar :evil:

 

Vervolgens bleek ook nog eens het stuurhuis stuk te zijn, 4 garages vertellen 4 verschillende verhalen, uiteindelijk voor de goedkoopste oplossing gezocht (pouly van de dynamo maakte raar geluid) en serieus op zoek te gaan naar een andere wagen :lol:

 

Nu ben ik vandaag wezen kijken bij een Passat Variant TDI 100 pk automaat van november 2001 8) Volgens mij is het een Inky bleu exemplaar, uitgerust met comfortline

 

6641.jpg

 

Wat zijn aandachtpunten waar ik op moet letten bij evt. aankoop???

 

Naar alle waarschijnlijkheid willen we dinsdag a.s. proefrijden in deze auto.

 

Groeten, Quincy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jou keuze is goed, je dient alleen goed op te letten als je een automaat wil aanschaffen dat dit een ( storings ) gevoelig punt is. Zodra er 150000KM mee gereden is kunnen er hoge kosten uit komen om de automaatbak te reviseren. Daarom zou ik geen automaat passat willen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inky blue rulezzzz

 

afhankelijk van je budget is mss een 130 pk een optie, sportline uitvoering is net ietsjes mooier dan de comfortline

 

gr Jee

 

Hey Jeroen,

 

Ik vind het velours interieur juist wel mooi van de comfortline, hij is ook uitgerust met dimmende binnenspiegel (volgens mij) en een regensensor, misschien is dat ook wel standaard bij een comfortline, don't know :embarassed:

 

Wat zijn verder de verschillen tussen de comfortline en sportline?

 

Hij heeft ook een zwarte sportline van 2002 staan, maar dit is een sedan

 

Is deze auto nou Inky Bleu of toch nog weer wat anders? Het is zeker geen Indigo voor zover ik weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dt is volgens mij een inky blue idd, indigo blue in echt donkerblauw

 

sportline heeft zwarte bekleding met sportievere stoelen, driespaaksstuur, 2 cm verlaagd onderstel met sportdempers, folie op instapdorpels

 

regensensor en dimmende binnenspiegel is standaard op 3bg

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra er 150000KM mee gereden is kunnen er hoge kosten

 

Dat kan, ook je blok ZOU kapot kunnen gaan bij 150dkm.. mijn automaatbak functioneert vooralsnog probleemloos bij een stand van 357dkm, laat je daar dus absoluut niet vanaf houden, en idd een automaat rijd erg relaxed.. wel zou ik gaan voor een TT5 bak ipv een AG4(die ik heb) ivm met de mogelijkheid eerder op te schakelen zeker als ie koud is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra er 150000KM mee gereden is kunnen er hoge kosten
wel zou ik gaan voor een TT5 bak ipv een AG4(die ik heb) ivm met de mogelijkheid eerder op te schakelen zeker als ie koud is.

 

Matthijs, hoe kan ik zien welke automaat er onder zit?

 

Dan kan ik er wellicht op letten dinsdag 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de TT5 bak zit in een 130PK uitvoering

de AG4 in een 100PK.

aan de schakel console is het ook te zien of je TT5 of AG4 hebt.

Bij de TT5 kun je in stand D de pook naar rechts schuiven en dan zelf schakelen dmv de pook naar voren of naar achter te halen.

post-2559-1423822270,5272_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat is een hele goeie keuze.

Ook ik heb een tijdje (2jaar) met een 307 SW 110pk gereden, wat een dramabak zeg. Zelfs zo erg dat hij uiteindelijk door de importeur terug is genomen. Sprong een gat ik de lucht toen ik dat telefoontje kreeg :)

Je zult geen spijt van die (of een) passat hebben.

 

Succes met de proefrit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey vr6men, jij woont toch op een van de dreven of niet :wink:

 

In het verleden hebben we twee Passat's gehad, maar dit zou de eerste met automaat worden...ben benieuwd hoe dat rijd.

 

Eerst had je een rode VR6 toch?

 

Toevallig dat we elkaar hier dan treffen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag proef gereden in de desbetreffende Passat :D

 

Na een paar km's waren mijn vrouw en ik om... we hebben hem gekocht!

 

16 augustus gaan we hem ophalen, bij de koop nog wel een verlaging (incl montage) uit kunnen halen :cool:

 

Hierbij even wat foto's gemaakt met de mobiel, beetje bewogen...

31072007078.jpg

31072007077.jpg

31072007079.jpg

31072007080.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie wagen hoor!

Top dat je hem bij de dealer nog kan laten verlagen (Sportline?)

 

Proficiat met de aanwinst!

 

Dank Jeroen, het is een comfortline.

 

Door de 18" vind het mooier als de auto wat verlaagd is, volgens mij word hij 35 of 40 mm verlaagd, ben benieuwd hoe dat gaat staa 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden