Ga naar inhoud
  • 0

slecht starten en onregelmatig lopen en erg veel rook


Roeland

Vraag

Ik heb weer een probleem!

 

Gisteren Op de terug weg van wintersport Oostenrijk 20 km voor dat we thuis zijn valt de auto stil op een afrit die omhoogloopt gelukkig nog wel op het viaduct kunnen komen. Hierna start de auto helemaal niet meer hoorde wel een start motor. Ook helemaal geen melding of iets.

 

ANWB gebeld komen langs. Omdat we niet op een hele lekkere plek staan probeer ik hem 20 min later nog eens te starten hij loopt meteen 200 meter door gereden om op een veiligere plek te komen staan. Daar 2 uur gewacht op adac die vroeg wat er aan de hand is m'n uitleg gedaan. Hij start de auto zet hem op de auto amulance. Heb me naar huis laten brengen.

 

Vanochtend auto proberen te starten moet echt flink door starten en dan loopt hij heel erg onregelmatig en er kom flinke rook ontwikkeling uit de uitlaat. Kan me vanochtend ook weer herinneren dat ik toen net de auto getankt had gisteren 500km terug erg moeilijk starte moest toen ook flink door starten. Liep daarna 500km soepel heb gemiddeld 160 km per uur gereden de laatste 200 km. Tot dat hij er op de afslag mee ophield.

 

Weer een lekker begin van het jaar 2015

 

In 2014 ook flink pech gehad:

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=185&t=52049

 

En in december nog m'n Tandempomp laten vervangen en turbo gat softwarematig weg gehaald ivm dat mijn auto inhield en begon te stotteren bij toerental 1800 -2000

Stotteren en inhouden helemaal weg super!!!

 

En nu dit weer morgen maar effe Jos weer bellen of hij de auto kan komen uitlezen of ophalen.

Heb nu helemaal geen vertrouwen meer in de auto en met 2 kids langs de snelweg van 11 maanden den 3 jaar is echt klote denk dat ik hem weg doe.

 

Maar ja wat krijg ik er nog voor weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vergeet niet, nu die getuned is en DPF etc weg is zie je veel eerder roet/rook dan bij een originele auto. Dat betekend als er een slang los zit, of gescheurd is je meteen door het open systeem en de hogere mate van brandstofinspuiting etc eerder rook ziet.

 

Stotterend lopen en slecht starten kan heel goed een defecte tankpomp zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reacties

 

@Vdub: ik hoor de tankpomp wel als hij op contact gaat en hij loopt niet alleen slecht de hele auto schud heen en weer.

En de rook ruikt inderdaad naar brandstof. En is de tank bijna leeg maar durf er zo niet mee naar een tankstation te rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update: Jos heeft er na gekeken en dachten dat hij op drie cilinders liep brandstof druk was prima toen pompverstuivers gedemonteerd deze roken Naar benzine ik heb dus schaam schaam perongeluk met m'n slapeloze kop benzine getankt in Duitsland is dat ook zo onoverzichtelijk. Het gekke is ik hebb voor 60 euro getankt reken 1,50 de liter ongeveer is 40 liter benzine en er zat dus nog ongeveer 30 liter diesel in heb ik ongeveer 500 km mee gereden. Vond het ook Al zo gek dat hij Alweer bijna leeg was. Hij liep super alleen bij lage toeren in z'n 5 stotterde hij wat. Heb laatste 200 km rond 160km per uur gereden. Liep soepel.

Ze hebben de tank leeg gepompt en vol gegooid met diesel en kan hem morgen weer ophalen

 

@vdub: ik denk 262.000 km oud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou auto opgehaald bij Jos had hem Zelf gisteren effe mee Naar huis te testen. Volgens hem weer 100%

Na te hebben afgerekend baar huis gereden. Rijd inderdaad weer zonder problemen moest als de tank half leeg is weer even de tank vol gooien zei Jos. Heeft het dan zin om V power diesel te tanken? Vergeten te vragen aan Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou auto opgehaald bij Jos had hem Zelf gisteren effe mee Naar huis te testen. Volgens hem weer 100%

Na te hebben afgerekend baar huis gereden. Rijd inderdaad weer zonder problemen moest als de tank half leeg is weer even de tank vol gooien zei Jos. Heeft het dan zin om V power diesel te tanken? Vergeten te vragen aan Jos

 

Fijn dat het weer goed is, kan ons allemaal overkomen.

En die proefritjes van Jos kennen we, hij is daar berucht langs het kanaal :mrgreen:

 

Ik tank 4x per jaar BP-ultimate, de motor loopt dan rustiger maar niet zuiniger.

En het schijnt een reinigende werking te hebben!

 

V-power tank ik niet omdat deze er ooit bij een Duits TVprogramma er niet best vanaf kwam.

Ze hadden bij meerdere revisiebedrijven in Duitsland onderzoek gedaan welke brandstof mankementen veroorzaakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden