Ga naar inhoud
  • 0

Chippen, koppellimiet en verbruik..


Passat92

Vraag

Goedenavond allen,

 

Ik heb een vraag omtrent chippen, dat 150PK in mijn 1.8T begint al erg te wennen..

Goed, mijn vraag is.. Hoeveel NM/kppel kan de koppeling/vliegwiel aan van een Passat 1.8T uit 2003? Standaard heeft deze 210NM, maar na het chippen zie ik dat 290 haalbaar moet zijn? Kan de koppeling/vliegwiel dat wel aan? Wat is zo'n beetje de max?

 

2e vraag, voor de mensen die hun 1.8T hebben gechipt, hoe is jullie verbruik nu gebleven? (Met zelfde rijstijl) en met een iets andere rijstijl?

 

Dank jullie wel alvast. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb jaren met een 1.8T gereden, van 150 pk/210nm naar 229pk/355nm met origineel 2M vliegwiel en koppeling, zonder enkel probleem.

 

Bij 220.000 km nog steeds dezelfde koppeling. Alles nog prima. Maar goed, rijstijl heeft ook veel invloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb jaren met een 1.8T gereden, van 150 pk/210nm naar 229pk/355nm met origineel 2M vliegwiel en koppeling, zonder enkel probleem.

 

Bij 220.000 km nog steeds dezelfde koppeling. Alles nog prima. Maar goed, rijstijl heeft ook veel invloed.

 

Bedankt man, dat is duidelijke taal.

Mag ik vragen welke km de 1.8T toen werd gechipt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij ca 70.000 km gechipt. Daarna ca. 8 jaar mee gereden. Koppel op een 1.8T met 5-bak wordt ca 350nm als max. richtlijn aangehouden door goede tuners. JD of Vagtechniek zijn aan te raden. (ps. had wel full milltech uitlaatsysteem eronder.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij ca 70.000 km gechipt. Daarna ca. 8 jaar mee gereden. Koppel op een 1.8T met 5-bak wordt ca 350nm als max. richtlijn aangehouden door goede tuners. JD of Vagtechniek zijn aan te raden. (ps. had wel full milltech uitlaatsysteem eronder.)

 

Bedankt man, dat moest vast lekker klinken!

Was je verbruik daarna drastisch of bleef het het zelfde bij normale rijstijl? En sportieve rijstijl toen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het beste is om een zo hoog mogelijk octaan te tanken, dit zijn nl gratis PK's(en het is beter voor de motor)

 

"gratis' is nu ook wel 'n beetje bij de haren getrokken he Matthijs? :lol:

 

Bij ons zeggen ze: "Ge moogt mee spek schieten, mor nie mee ganse varkens" :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onze passie is bij de 241.000km gechipt, verder is nog alles origineel gebleven op een dump valve na. Ik tank euro 95, bij korte stukjes en sportief rijgedrag gaat het verbruik richting de 1:8 terwijl met snelweg kilometers 1:12 haalbaar is.

Chippen gaat prima maar zoals altijd eigenlijk is het een kwestie van goed onderhoud, bij ons om de max 10.000km nieuwe olie en filter sowieso en alles kan kapot maar net hoe je er zelf mee om gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het beste is om een zo hoog mogelijk octaan te tanken, dit zijn nl gratis PK's(en het is beter voor de motor)

 

"gratis' is nu ook wel 'n beetje bij de haren getrokken he Matthijs? :lol:

 

Bij ons zeggen ze: "Ge moogt mee spek schieten, mor nie mee ganse varkens" :)

 

De brandstof is een paar cent duurder, dwz tussen 95 en 98, bij dezelfde rijstijl is de 98 zuiniger dan de 95 en zal de meerprijs opgaan in een gunstiger verbruik; dus gratis..

Op een tankinhoud scheelt het vaak maar een euro of 2, dat betekend voor het gemak 1,5L brandstof, kom je op een tankinhoud dus 10-20km verder is er geen prijsverschil meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de mijne begin oktober laten chippen bij een km stand van 225dkm en ben er nu helemaa tevreden mee. Nu komt door feit dat de n249 niet meer helemaal zuiver was ( dit werd bij jd al aangegeven, waardoor ik niet altijd het volledige vermogen had. Deze is inmiddels ge-bypassed en heb dit probleem niet meer gehad).

Verbruik ligt bij stadsverkeer op ongeveer 1 op 9 en gaat op de snelweg naar minder dan 1 op 12 ( op 17 inch in winter en 18 inch in de zomer).

 

Wat betreft het maximale koppel, ik heb van jd begrepen dat deze bepalend is voor het chippen, deze kan niet veel meer aan. Ik sta nu op 206 pk met een koppel van ongeveer 300Nm.

Ik heb laatst in een golf4 1.8t gereden en die is veel feller, mede daarover met mark van jd gesproken en toen gaf hij aan dat de koppeling van de golf veel meer kon hebben, waardoor ie aggresiever getuned kunnen worden.

 

Mijn advies: afspraak maken en chippen die handel ( mits alles in orde is met de wagen, maar dat geven ze je daar wel aan). Je gebruikt het extra vermogen waarschijnlijk niet altijd. Maar het is leuk om te weten dat er nog behoorlijk wat paardjes over zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden