Motorstoring
Dit is waarom je voor jou motor een diverter valve nodig hebt (die leid de afgeblazen lucht om), een aftermarket DV is een combi van omleiden en afblazen om motorstoring/meldingen te voorkomen.
Kapotte turbo´s
Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat de oorzaak van een kapotte turbo direct te herleiden is aan een diverter of dumpvalve.
Blaast niet af
Een diverter valve hoor je niet afblazen omdat deze intern circuleert, met een dumpvalve of ook wel blow of valve genoemd hoor je het bekende sis of woosh geluid een Forge split-r (zoals v dub al aangaf) of DV006 doet beide en zijn geschikt voor jou passie.
Nog een apart turbo geluidje
Er zijn ook tuners die de dumpvalve of divertervalve helemaal weghalen of niet gebruiken bij turbo tuning waardoor je turbo flutter hebt, de meningen zijn hierover verdeeld of dit wel zo goed zou zijn voor je turbo en of het indirect vermogen kost, ik zou zeggen zoek het eens op, google en you tube zijn je beste vriend.