Ga naar inhoud

Outlawtjerk

Members
  • Aantal items

    78
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Outlawtjerk

  • Verjaardag 23-08-1974

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Hansweert
  • Naam
    Tjerk

Outlawtjerk's Achievements

26

Community reputatie

  1. Set zet ik er zelf onder samen met mijn vaste onderhouds garage, wel zo handig alles bij de hand.
  2. Heb ook een Sjaak set besteld deze gaat er Zaterdag onder.
  3. Motorstoring Dit is waarom je voor jou motor een diverter valve nodig hebt (die leid de afgeblazen lucht om), een aftermarket DV is een combi van omleiden en afblazen om motorstoring/meldingen te voorkomen. Kapotte turbo´s Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat de oorzaak van een kapotte turbo direct te herleiden is aan een diverter of dumpvalve. Blaast niet af Een diverter valve hoor je niet afblazen omdat deze intern circuleert, met een dumpvalve of ook wel blow of valve genoemd hoor je het bekende sis of woosh geluid een Forge split-r (zoals v dub al aangaf) of DV006 doet beide en zijn geschikt voor jou passie. Nog een apart turbo geluidje Er zijn ook tuners die de dumpvalve of divertervalve helemaal weghalen of niet gebruiken bij turbo tuning waardoor je turbo flutter hebt, de meningen zijn hierover verdeeld of dit wel zo goed zou zijn voor je turbo en of het indirect vermogen kost, ik zou zeggen zoek het eens op, google en you tube zijn je beste vriend.
  4. Umh nee zo niet, maar als je ze opzoekt dan staat het er duidelijk bij of ze voor jou passie geschikt zijn.
  5. Dan heb je een 3bg waarschijnlijk AWT Motercode, weet alleen dat bij de AEB's je elke dumpvalve kan gebruiken omdat deze geen storing geeft als je de originele diverter valve weghaalt en geen recirculatie meer hebt. Er zijn voor de nieuwere 1.8t motoren diverter valve's van Forge, die recirculeerd gedeeltelijk en blaast af.
  6. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je het niet veel ziet, dan kiezen de meeste toch voor LM.
  7. 18inch reservewielen verbreden gaat hem niet worden, krijg niemand gevonden die dat kan gaan tot max 16inch en ze zijn idd behoorlijk aan de prijs. Een nieuw hart in bestaande velgen lassen lijkt me ook een hele operatie om de centeering goed te krijgen. Misschien mijn eisen aanpassen en zoeken naar 17inch.
  8. Zie foto Misschien niet de smaak van vele, maar ik vind het wel mooi,
  9. Is je turbo probleem inmiddels opgelost? Heb het zelfde gehad met mijn passie, geen turbodruk meer na veel zoeken toch de turbo eruit gehaald , bleek het wastegateklepje afgebroken te zijn waardoor de turbo geen druk op kan bouwen, dus andere turbo erop.
  10. Outlawtjerk

    Stalen velgen

    Hee mannen weet iemand van jullie of er 18inch stalen velgen te verkrijgen zijn, desnoods van ander automerk die passen onder mijn 3b.
  11. Klopt ook wel als je binnen de interval blijft, heb in het verleden paar golfjes gereden waar bij aankoop niet bekent was wanneer de distributie vervangen was, linke soep natuurlijk dus uit voorzorg gelijk vervangen,........wat je dan af en toe tegen komt aan riemen.........poeh
  12. Hier ook hooguit 80 a 90.000km en preventief vervangen zo ook als de riem een jaar of 5/6 oud is, onder spanning zie je niets aan de riem totdat deze eraf ligt dan zie je pas hoeveel haarscheurtjes erin zitten door ouderdom.
  13. Origineel zit de plaat eronder dus zal wel ergens goed voor zijn, bij mij is ei er ook van onder gevallen maar nooit meer vervangen.
  14. Ik rijdt meer dan een jaar zonder, nog geen problemen ondervonden alleen gemak wat betreft toegankelijkheid tijdens onderhoud.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden