Ga naar inhoud
  • 0

2.8 V6 4Motion rookt


RohanV6

Vraag

Hoi leden,

 

Gisteren had m'n vader de 3B uitgeleend aan een neef omdat zijn auto op de brug stond.

Toen hij de auto terug bracht vertelde hij dat hij witte rook achter de auto vandaan ziet komen.

m'n vader en ik dachten meteen aan de koppakking die misschien lek zou zijn.

Heb op andere forum's gelezen dat dit ook condens uit de uitlaat zou kunnen zijn, en dat je dit dan als witte rook ziet.

In bijna alle topics over dit wordt er aangeraden de koelvloeistof verbruik bij te houden.

Echter verbruikt de Passat bijna tot geen koelvloeistof. Koelvloeistof reservoir zit nog steeds op een goede hoogte en is sinds aankoop ook niet veel gezakt, heb het sinds de aankoop nog nooit hoeven bij te vullen.

auto maakt geen rare bijgeluiden, en start gewoon zoals het hoort.

Iemand suggesties?

Hoor van jullie!

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lekke koppakking kun je ook nagaan door je olie na te kijken als de motor koud is.

Olie moet dan dik zijn, zit er koelvloeistof bij je olie dan loopt het zo van je pijlstok af.

 

Volgende check is de bougies eruit draaien, daaraan kun je meestal wel zien of de koppakking lekt en of er ook koelwater in de verbrandingsruimte verdampt.

Normaal zijn de bougies allen gelijk van kleur, maar als er bij een cilinder koelwater/olie lekt zie je bij die bougie wel wat afwijkend in de kleur.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moest net ook even weg met de passie en zag ook witte rook achter, zo erg zelfs dat het me achteruit besloeg.

Denk toch echt aan condens, maar goed iets uitsluiten kan nooit geen kwaad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik moest net ook even weg met de passie en zag ook witte rook achter, zo erg zelfs dat het me achteruit besloeg.

Denk toch echt aan condens, maar goed iets uitsluiten kan nooit geen kwaad ;)

 

Bij mij kwam er witte damp uit 4 pijpen van ochtend :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden