Ga naar inhoud
  • 0

3BG: van autodimmende spiegel naar handmatig; kan dat??


Thijs

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan de voet van de spiegel losnemen.

Als je kijkt waar deze de spiegelbehuizing in gaat, zie je een metalen ring zitten. Met best veel kracht kun je de voet uit de spiegel trekken. Ring kun je er ook eerst uithalen, dan gaat het makkelijker maar dingen gaan er erg lastig weer terug in.

Let ook even op dat er verschil zit in diameter van kogel die aan de voet zit die de spiegel ingaat.

 

Dimmende spiegel kan ook uit elkaar om bij spiegelglas te komen. Je kan dan ook "dimfolie" van glas aftrekken dan heb je gewone speiegel, adt heb ik een keer ergens gelezen tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga maar eens kijken in de schuur of ik nog een oude spiegel heb liggen om uit elkaar te halen; alvast bedankt voor de reacties!

 

edit: net de spiegel in de auto maar onder het mom van 'kapot is hij toch al' van de spiegelomlijsting ontdaan en het spiegelglas eruit gehaald.

Het folie zit tussen twee glasplaten dus dat is zo niet te verwijderen. Maar er vanuit gaande dat de vorm hetzelfde is, kan het spiegelglas wel gewoon vervangen worden door een niet-automatisch exemplaar.

 

Meteen geprobeerd of de regensensor nog naar behoren werkt en dat is het geval, ook zonder aangesloten spiegelglas.

 

kortom;ik ga op zoek naar een niet-automatisch sloopexemplaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een normale spiegel van transporter t5 op het pootje gemaakt past precies je moet alleen de bedrading even door knippen vlak achter de spiegel (dus tussen het bolletje en de spiegel bij het terug plaatsen stekker bij de regen sensor niet meer aansluiten dat is de stekker die in het voetje van de spiegel zit)regensensor doet het nog gewoon

 

groet ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een beetje laat, maar toch.

Je kan een zelfdimmende binnenspiegel vervangen door een handmatige exemplaar. Ik heb het zelf ook gedaan. Het kost wat kracht om de spiegel los te krijgen van zijn steun van een handmatige binnenspiegel en ook het monteren, maar het lukt zeker wel.

Ik heb ook eerst drie automatisch dimmende spiegels versleten.

Ik had eerst op internet gevonden hoe iemand een ombouw maakte van een handmatige naar een automatisch dimmende spiegel had gemaakt. Toen zag ik dat beide steunen op beide spiegels passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn electrische ramen dien het af en toe niet.

Is het makkelijk om zwengels erop te zetten?

 

 

:mrgreen:

 

 

 

Is toch zonde kerel. Een mooie optie eraf glikkeren en back to basic gaan.

als jij een nieuwe erop zet gaat ie niet meer kapot zolang jij hem hebt.

 

Dat ligt er maar net aan hoe lang die de passat houd :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden