Sinds twee weken rijd ik mijn nieuwe passat, 2.0 TDI Higline DSG 143 pk getuned naar 184 met koppel van 410. De Passat is van sept. 2011 en heeft 110.000 km gelopen.
Daarvoor heb ik een passat 2.0 tdi variant gereden van 2009, handgeschakeld, comfortline 143 pk getuned naar 170 pk. Met deze passat reed ik bij 120/130 km per uur toch makkelijk 1 : 18/19 ( bij een droog wegdek, geen noemenswaardige wind of bijzondere weersinvloeden)
Mijn huidige passat haalt krap 1:15/16 bij dezelfde snelheid en weersomstandigheden. Hoe kan dit verschil zo groot zijn?
- A omdat ik nu 18 inch rijdt ipv 17?
- B Anders getuned is ?
- DSG minder zuinig is dan handgeschakeld?
- De nieuwere motoren minder zuinig zijn ( beide waren 6 bak, mijn 2009 model was een common rail )
Vraag
Frank15
Sinds twee weken rijd ik mijn nieuwe passat, 2.0 TDI Higline DSG 143 pk getuned naar 184 met koppel van 410. De Passat is van sept. 2011 en heeft 110.000 km gelopen.
Daarvoor heb ik een passat 2.0 tdi variant gereden van 2009, handgeschakeld, comfortline 143 pk getuned naar 170 pk. Met deze passat reed ik bij 120/130 km per uur toch makkelijk 1 : 18/19 ( bij een droog wegdek, geen noemenswaardige wind of bijzondere weersinvloeden)
Mijn huidige passat haalt krap 1:15/16 bij dezelfde snelheid en weersomstandigheden. Hoe kan dit verschil zo groot zijn?
- A omdat ik nu 18 inch rijdt ipv 17?
- B Anders getuned is ?
- DSG minder zuinig is dan handgeschakeld?
- De nieuwere motoren minder zuinig zijn ( beide waren 6 bak, mijn 2009 model was een common rail )
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten