Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik Passat


Frank15

Vraag

Sinds twee weken rijd ik mijn nieuwe passat, 2.0 TDI Higline DSG 143 pk getuned naar 184 met koppel van 410. De Passat is van sept. 2011 en heeft 110.000 km gelopen.

 

Daarvoor heb ik een passat 2.0 tdi variant gereden van 2009, handgeschakeld, comfortline 143 pk getuned naar 170 pk. Met deze passat reed ik bij 120/130 km per uur toch makkelijk 1 : 18/19 ( bij een droog wegdek, geen noemenswaardige wind of bijzondere weersinvloeden)

 

Mijn huidige passat haalt krap 1:15/16 bij dezelfde snelheid en weersomstandigheden. Hoe kan dit verschil zo groot zijn?

 

- A omdat ik nu 18 inch rijdt ipv 17?

- B Anders getuned is ?

- DSG minder zuinig is dan handgeschakeld?

- De nieuwere motoren minder zuinig zijn ( beide waren 6 bak, mijn 2009 model was een common rail )

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn b7 170pk naar 205 pk is na het chippen zuiniger geworden. Merk wel groot verschil tussen 118km of 120 km per uur. Scheelt zo maar 1l/100 km.

 

Met 118 rijd ik 1 op 17,5 .

Gemiddeld na het chippen 1 op 15,5.

Met 18inch en 4 wd.

 

En nee, ik rijd niet altijd rustig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon 100 op de cc rijden, dan doe je dik 1 op 20 :)

 

bij de pd motoren in de 3c ja, maar met de commonrail haal je dat naar mijn ervaring niet.

 

4.6 a 4.7 l /100 km moet ik anders nog niet zo gek voor doen op lange afstanden. Lijkt me dus dat 5 liter wel haalbaar moet zijn met zo 'n CR. Mogen er wel niet teveel vrachtwagens op de snelweg zijn, want dan ben je aan 't inhalen en dergelijke overbodige zooi :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon 100 op de cc rijden, dan doe je dik 1 op 20 :)

 

bij de pd motoren in de 3c ja, maar met de commonrail haal je dat naar mijn ervaring niet.

 

CR diesels zouden toch zuiniger moeten zijn dan PD?

Ik rij een 170pk BMR (+ chip naar ? pk) met DSG-6. En rij ook 1 op 14,5/15.0. Wel vaak een zware rechtervoet en altijd 140km/u op de snelsweg (waar mogeijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag getankt met mijn 3c 2 liter TDI 2006 en verbruik (half stad/snelweg) zit op krap 1:16. Het is pas de tweede keer dat ik met de Passat getankt heb.

Valt me niet tegen, staat ook nog op winterbanden, niet gechipt en heb best wel flink doorgereden, het kan dus zuiniger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden