Ga naar inhoud

Aankoop Passat TDI


jp800

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Een te gek forum is dit.

Ik ben van plan om snel een Passat aan te schaffen.

In verband met het het aantal kilometers dat ik ga maken ben ik op zoek naar een TDI vanaf 2001.

 

Nu heb ik een paar vragen hierover.

1. Waarop moet men letten bij de aankoop.

2. Hoe zit het met de kilometerstanden? Omdat ik veel nette auto's heb gezien met 180.000 op de teller. En dat men net een Long life beurt gehad heeft.

 

 

Alvast bedankt.

 

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat jij doet, nl niet verder kijken vanaf bij een bepaalde km stand 150.000 of 200.000 km doen heel veel mensen. Kijk je boven die bepaalde stand dan zie je de prijzen hard zakken. Het slaat echt nergens op. Het gaat erom wat er mee gedaan is.

 

Ik heb een passat gekocht bij 180.000. Dat had iemand in 2 jaar tijd gereden. Gelet op de km stand was deze niet populair. Maar echt hard is deze niet versleten. Veel snelweg kilometers, dus altijd een warm gereden motor.

 

Een auto van 4 jaar oud en 80.000 km zal veel meer slijtage hebben omdat de motor niet altijd warm is gereden.

 

Als je goed onderhoud laat uitvoeren kun je rustig meer dan 5 ton met een TDI doen.

 

Kijk eens op www.tdiclub.nl en www.passat3b.de. Daar kun je heel veel zinnige informatie vinden.

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rene,

 

Ik heb mijn Passat ook gekocht bij 218dkm en ik doe dit meestal bij dit soort km-standen. Je zou uiteraard een keer een rotte appel kunnen vinden maar over het algemeen zijn het erg sterke auto's.

 

Er zijn een paar manco's die op het forum behandeld zijn maar die mogen geen probleem zijn bij de aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle informatie.

 

Ik heb afgelopen week een Passat 1.9TDI uit 2002.

Hij heeft 180.000km gelopen en heeft bij 170.000km zijn long life beurt gehad.

Hij rijdt fantastisch alleen is het nog even wennen 's ochtends.

 

Alleen zitten er geen sportvelgen op, maar die komen nog wel.

Net zo als spiegels met richtingaanwijzers en xenon met Angel eyes koplampen.

 

Gegroet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Letop als je gaat ombouwen naar xenon...

 

De wet gaat veranderen met betrekking tot xenon inbouw sets :

 

 

Xenon aftermarket kitjes zijn relatief populair, want ze zijn goedkoop (vanaf 500 euro) en makkelijk zelf in te bouwen. Helaas zal het feestje straks over zijn, want het Ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat strengere eisen stellen aan alle Xenon verlichting. Auto's met ingebouwde felle Xenonkoplampen moeten vanaf 2006 voldoen aan dezelfde eisen als de wagens, die standaard met deze verlichting zijn uitgerust. De maatregelen zijn nodig om verblinding van andere bestuurders op de weg te voorkomen. Xenonlampen werken door middel van gasontlading en geven veel sterker licht dan bijvoorbeeld halogeenlampen. Om verblinding te vermijden moeten de 'nieuwe' auto's met Xenon lampen voorzien zijn van een automatische niveauregeling en koplampsproeiers. De sproeiers zijn nodig om verblinding door strooilicht uit lampen met vuile glazen tegen te gaan.

 

Bron:

Publicatie datum: 25-7-2005

Auteur: ANP

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden