Ga naar inhoud

vraagje over xenon


customizer

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Welke passat praten wij over? 3B 3BG 3C ?

 

Een bi-xenon kop lamp (3BG)heeft onder de lens een klep, als je het groot licht aan doet dan gaat de klep naar beneden en de xenon lamp gaat dieper/hoger schijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik heb hier ook nog even een vraagje over.

 

Is het ook mogelijk om mijn huidige (standaard) units om te bouwen naar bi-xenon door er lensen in te bouwen?

 

Of kan dit alleen met de originele xenon units?

Ik wil binnenkort xenon inbouwen en zou namelijk wel graag bi-xenon willen hebben.

 

Link:

Bi-xenon set

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook nog even een vraagje over.

 

Is het ook mogelijk om mijn huidige (standaard) units om te bouwen naar bi-xenon door er lensen in te bouwen?

 

Of kan dit alleen met de originele xenon units?

Ik wil binnenkort xenon inbouwen en zou namelijk wel graag bi-xenon willen hebben.

Als je erg handig bent, zal het je misschien lukken, maar het blijft knutselwerk. En waarschijnlijk heb je bij de eerstvolgende APK een probleem. Waarom wil je perse bi-xenon trouwens? Je kunt toch ook gewoon 2 setjes aftermarket Xenonlampen kopen, dan heb je alles in Xenon en je hoeft niets te verbouwen aan je koplampen.

Bi Xenon is toch de dim- en grootlicht funtie in 1 lamp ?

 

Lijkt mij dat juiste bij een 3BG met gescheiden dim- en grootlicht er geen bi xenon in hoort/moet.

 

Of snap ik er niks van ?

Je snapt het prima volgens mij, ik weet ook niet beter dat bi-xenon een xenonlamp is met 2 functies, als vervanging voor de H4... :-)

Is dus alleen relevant voor een 3B, die een H4-lamp heeft voor grootlicht/mistlicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

dan had ik ook nog even een vraag :?:

 

zit bij de standaard xenon koplampen alles bij zoals de starters, en is het dus plug en play

 

of kom je nog meer verrasingen tegen

 

Altijd navragen, de starters zijn volgens mij losse onderdelen die niet in de lampunit zelf zijn ingebouwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bi-xenon kop lamp (3BG)heeft onder de lens een klep, als je het groot licht aan doet dan gaat de klep naar beneden en de xenon lamp gaat dieper/hoger schijnen.
Bi Xenon is toch de dim- en grootlicht funtie in 1 lamp?

Lijkt mij dat juiste bij een 3BG met gescheiden dim- en grootlicht er geen bi xenon in hoort/moet.

Je snapt het prima volgens mij, ik weet ook niet beter dat bi-xenon een xenonlamp is met 2 functies, als vervanging voor de H4.

 

Op één of andere manier is hier volgens mij sprake van spraakverwarring wat nu eigenlijk Bi-Xenon is. Ik kan de uitleg van Impagnat ook niet helemaal plaatsen. Een 3BG heeft volgens http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/leuchtmittel voor de dimlichten een Xenonbuis, terwijl voor het grootlicht een H7 halogeenlamp wordt gebruikt. Bovendien staat mij ergens bij dat ook in een 3BG, net als bij een 3B, de buitenste lampcompartimenten gebruikt worden voor dimlicht, terwijl de grootlichtfunctie in de binnenste compartimenten zit. Zie onderstaande foto, even van de nieuwe aanwinst van Vdub DM geleend :-)

post-3807-1423822366,631_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een 3B is de binnenste volgens mij de mistlamp. In de buitenste zit een H4 voor zowel dim- als grootlicht.

 

E.e.a. kan afhankelijk zijn van het bouwjaar, volgens mij zijn vanaf modeljaar 1999 mistlampen standaard. Ik weet niet wat er voor dat modeljaar qua lampen in zat.

 

Bij een 3BG zitten de mistlampen onderin (die kleine ronde) en heb je voor dim- (buitenste) en grootlicht (binnenste) H7 lampen nodig. Dim- en grootlicht zijn dus gescheiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een 3B is de binnenste volgens mij de mistlamp. In de buitenste zit een H4 voor zowel dim- als grootlicht.

 

E.e.a. kan afhankelijk zijn van het bouwjaar, volgens mij zijn vanaf modeljaar 1999 mistlampen standaard. Ik weet niet wat er voor dat modeljaar qua lampen in zat.

 

Dat heb ik inderdaad vaker gehoord, dus vandaar dat ik eerst even gekeken heb hoe dat bij mijn 3B zit. Ik heb inderdaad standaard mistlampen in de koplampunits. Maar bij mij is het toch echt zo dat de buitenste lampen een H7-fitting hebben voor het dimlicht, en de binnenste een H4 voor mistlicht en grootlicht. En dat komt weer overeen met het tabelletje op www.passatplus.de

Toch hoor ik ook regelmatig de configuratie zoals jij die beschrijft voor een 3B, dus blijkbaar zit daar onderling toch ook weer verschil in. Misschien is het wel van belang dat ik enkele weken geleden nieuwe koplampunits heb laten monteren bij de dealer, volgens mij hadden die oude koplampen ook die indeling, maar dat ga ik nog even nakijken, ik heb ze nog liggen.

 

Jouw verhaal over de 3BG klopt volgens mij sowieso helemaal. (mits geen xenon)

 

 

EDIT: ff nagekeken en inderdaad ook mijn originele lampunits uit 2000 hadden H4 voor mistlamp/grootlicht en H7 voor dimlicht. Rara...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is wel, ja. Volgens mij is dat ook wat de meesten hier op dit forum die hebben omgebouwd naar xenon hebben gedaan.

Mocht je het zelf inderdaad ook van plan zijn, check het even voor alle zekerheid, maar volgens mij is het bij de 3BG eigenlijk altijd hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor mijn begrip: Betekent dit dat je in een 3BG een standaard H7 Xenon kunt zetten? (dus geen bi-xenon). Je hebt dan grootlicht standaard H7 en dimlicht xenon. Klopt dat?

 

Inderdeed, passen gewoon in de bestaande fitting in het geval van een 3BG. Kijk hier eens: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?p=117399#117399

 

En dit zou een optie kunnen zijn voor aanschaf: http://www.automotive.artversa.com/prod ... %20H7p.htm

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit bij de standaard xenon koplampen alles bij zoals de starters, en is het dus plug en play

of kom je nog meer verrasingen tegen

 

Ja dat zit er normaal gesproken allemaal bij. Het is idd plug en play.

 

Geen verrassingen, je moet wel de bumper eraf halen, koplamp unit eraf halen. Nieuwe koplapen erin, stekker erin en ervan genieten. Dit geldt voor een 3BG, bij een 3B hoef je de bumper er niet af te halen.

 

 

 

Als je erg handig bent, zal het je misschien lukken, maar het blijft knutselwerk. En waarschijnlijk heb je bij de eerstvolgende APK een probleem.

Lijkt mij dat juiste bij een 3BG met gescheiden dim- en grootlicht er geen bi xenon in hoort/moet.

 

Zo moeilijk is het niet je moet alleen de bumper eraf halen. geen problemen bij de apk.

 

 

 

Op één of andere manier is hier volgens mij sprake van spraakverwarring wat nu eigenlijk Bi-Xenon is. Ik kan de uitleg van Impagnat ook niet helemaal plaatsen.

 

Ik probeer het nogmaals.

Een bi xenon bij een 3BG is= In de koplamp unit zit een lens en achter de lens zit een xenon lamp, die werkt normaal gesproken als dimlicht. Hier tussen een knipperlicht en daarnaast zit een H7 als groot licht. Als je groot licht op zet, gaat de H7 branden en bij het dimlicht gaat er een klep open zodat het licht niet meer naar beneden schijnt maar naar voren. En dan heb je dus 2x (bi) groot licht.

 

de twee witte draden zijn met elkaar verbonden. Eentje doet de H7 aan en de andere opent de klep.

6nu8wli.jpg

 

Zo zie je het met gewoon xenonlampen aan:

 

8dzj3q0.jpg

 

Zo zie je het met het grote licht aan, H7 en Xenon

7ycela8.jpg

 

Nog twee voorbeelden:

 

6nsds11.jpg

 

828dmb9.jpg

 

Dit is de bi xenon unit van de 3BG.

 

85c7h3l.jpg

71nu96r.jpg

 

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. In een 3BG heb je twee grote lichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, nu begrijp ik het, dank je. Dat is een mooi systeem. Maar is dit standaard op een 3BG met Xenon? Want bij je eigen modificaties in je garage omschijf je het als W8-xenon (heb ik toevallig vanmiddag nog naar zitten kijken, prachtige lampen zo zonder aparte knippers). En wat zijn het dan voor lampen die Vdub DM heeft gekocht, zie afbeelding hieronder?

xenon_105.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, nu begrijp ik het, dank je. Dat is een mooi systeem. Maar is dit standaard op een 3BG met Xenon? Want bij je eigen modificaties in je garage omschijf je het als W8-xenon.

ja iedere 3BG heeft standaard bi xenon.

 

ER bestaan idd twee verschillende koplampen eentje voor iedere passat en eentje voor de W8.

 

De units zijn precies hetzelfde het enige veschil is dat de W8 unit heeft een mat chrome binnenkant. Voor de rest is het hetzelfde.

 

De mijne zijn idd afkomstig van een W8.

bij deze fotos van de veschillen:

7w4s103.jpg

 

De links is van een W8

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden