Ga naar inhoud
  • 0

Ik wil ook graag xenon, maar...


Rob 'n' Roll

Vraag

...heb nog een paar vragen.

 

Via een forumgebruiker werd ik geattendeerd op een xenonset van Einzelmann voor 169,-, met 3 jaar garantie. De aanbieding was geldig bij Navaudio. Staat dit bedrijf goed bekend, qua service en aftersales??

 

Ze leveren ook een lijst met erkende inbouwstations. Voor mij wel handig omdat ik juist niet handig ben met electronica, heb de kennis gewoonweg niet. Maar een aantal van die bedrijven die op die lijst staan lijken wel van de aardbodem verdwenen, geen internetsites alleen maar wat vage 06-nummers.

 

Weet iemand een goed inbouwstation in Noord-Holland, het liefst boven het Noordzeekanaal, of, is er wellicht hier iemand die kennis van zaken heeft en die zo'n set bij mij wil inbouwen? Uiteraard tegen vergoeding.

Het betreft een 3C van 7-2009, koplampunit is een Valeo.

 

Groetjes,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

He rob.

 

zo'n set inbouwen stelt niks voor. Zelfs zonder kennis van electriciteit moet dit lukken.

het is eigenlijk zo gebouwd dat je het niet verkeerd kunt doen.

Ik woon zelf in zuid limbirg. Wil het wel voor je doen maar is ver rijden voor je.

 

en dan zit er nog een addertje onder het gras...

er moet namelijk een instelling gewijzigd worden met vagcom.

dat is de software om je wagen uit te lezen en div instellingen aan te passen.

Xenon without shutters moet aangevonkt worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Navaudio staat niet erg goed bekend. Google maar eens.169 euro is relatief duur. Belangrijk is dat de lamp een metalen fitting heeft. Deze passen namelijk veel beter. En setjes van 60 a 70 euro zijn even goed. Komt allemaal uit dezelfde fabrieken.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@PassatRoger:

Hmm, maar op de huidige H7 lamp zitten twee zwarte draden aangesloten. Wat weet ik nu wat + of - is? Ja, meten, lees ik hier en daar. Spullen daarvoor heb ik niet. Dan 'instellingen wijzigen via vagcom'. Ik ben een leek, sorry, maar weet geeneens wat vagcom is. :(

 

@LeovanderMeer:

Je leest hier en daar dat goedkoop duurkoop is. Maar wat is een redelijke prijs voor kwaliteit en met 2 jaar garantie?

 

Evenzogoed bedankt voor jullie reactie, ik hoop dat er meer mensen zijn met suggesties. Ze mogen mij eventueel een pb sturen.

 

Groetjes,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh bij mij zit er een gele en een bruine en dan is bruin massa.

als je geen testlampje hebt kun je het volgende doen... je neemt 2

stukjes draad. Deze bevestig je elk op 1 pinnetje van je h7 lamp zodat je een h7

lamp hebt met 2 draden eraan...

de uiteindes van elke draad strip je even.

1 uiteinde hou je op massa. Dat kan het beste op je motorblok.

wel ijzer of aluminium natuurlijk.

dan zet je je licht aan en raak je met het andere uiteinde 1 voor 1 de pennetjes in de zwarte stekker

aan die normaal achterop je lampje komt.

op 1 pennetje gebeurt er niks, dat is dan de massa en op de andere moet het h7 lampje

gaan branden, en dat is dan je plus.

 

vagcom is het programma om de auto uit te kunnen lezen.

dit staat op een computer (meestal laptop) en kan met een speciale kabel

aangesloten worden op je auto.

veel forum leden hebben dit programma...

ik helaas niet. Anders deed ik het voor je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is wat ik je gisteren ook zei Roger, bij mij zijn het ook gewoon twee zwarte kabeltjes. Sowieso zorgen dat je 100% zeker bent van de polariteit, want die xenonballasten hebben absolute nultolerantie wat verkeerd aansluiten betreft :!:

 

xenon without shutter MOET niet per sé, de ene heeft er baat bij, bij de ander hoeft het niet. Als het zo ook werkt, hoeft het niet, maar indien storingen zich voordoen is dat het eerste om te proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het betreft een 3C van 7-2009, koplampunit is een Valeo.

 

 

Hmm, Valeo ...

 

 

... de fittinghouders moet je voorzichtig met een vijl bewerken, zdd de connectoren van de xenonlamp erdoorheen passen en de metalen veertjes nog blijven zitten. Ook even met een multimetertje + en - identificeren om je ballast niet om zeepte helpen bij aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vanaf bj 2006 mag je nmw geen aftermarket xenon meer gebruiken in NL. Of is die regel al weer opgeschort.?

die regel is in de prullebak. en je mocht wel xenon, maar dan moest je koplamp sproeiers en automatische nivo regeling hebben.

Alle regels daaromtrent zijn afgeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ids: denk dat dat meer prijstechnisch is... Een after market setje is 150 euro, als je voor origineel bi-xenon gaat zit je op 800 euro... Dat is ook mijn reden waarom ik voor after market ga...

 

Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk

 

Klopt Thomas, het was alleen bedoeld om een balletje op te gooien... :P , ik ben bezig met een setje compleet te maken , maar die zal ik bij de topic aangeboden zetten. :)

 

Pilot xenon is een goed alternatief, ik heb ze ook eerst in gehad voordat ik over ging op originele Bi-xenon.

 

Gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha ik vind het een genot hier in nederland.

Toen ik nog in belgie woonde moest ik elk jaar mijn schroefset demonteren.

De volledige uitlaat er onderuit en terug de originele zetten.

Originele achterlichten en originele velgen...

Ik mocht geen brembo's zetten enz enz.

 

En nu woon ik in nederland en heb ik geen schroefset, geen velgen, geen andere uitlaat :-)

Maar met mijn alfaatje kon ik hier wel gewoon zonder gedoe naar de keuring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mijn geval is het wel prijstechnisch. Als ik dan lees dat bi-xenon zo'n 800 euro moet kosten, dan haak ik ook even af. Voor sommigen is dat al snel een half maandsalaris.

Maar goed, heb nu een setje die de helft kostte vergeleken met Pilot, maar die ook twee jaar garantie heeft. Ook op zowel de lampen als de ballasten. Kreeg er nog twee stuks 13 smd ledlampjes als vervanging voor de stadslichten erbij. Kreeg ik twee verschillende kleuren...Maar, ik kreeg netjes en kosteloos nieuwe toegestuurd (uiteraard ook twee verschillende kleuren, zodat ik nu twee setjes heb) en het setje dat ik kreeg mocht ik houden. Prima geregeld!

Kreeg hulp bij het inbouwen van Jordy, en ben tot nu toe geen tegenligger tegengekomen die aan het seinen was omdat eea niet goed is afgesteld. Zelfs op hoogste stand geen seinende tegenliggers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In mijn geval is het wel prijstechnisch. Als ik dan lees dat bi-xenon zo'n 800 euro moet kosten, dan haak ik ook even af. Voor sommigen is dat al snel een half maandsalaris.

Maar goed, heb nu een setje die de helft kostte vergeleken met Pilot, maar die ook twee jaar garantie heeft. Ook op zowel de lampen als de ballasten. Kreeg er nog twee stuks 13 smd ledlampjes als vervanging voor de stadslichten erbij. Kreeg ik twee verschillende kleuren...Maar, ik kreeg netjes en kosteloos nieuwe toegestuurd (uiteraard ook twee verschillende kleuren, zodat ik nu twee setjes heb) en het setje dat ik kreeg mocht ik houden. Prima geregeld!

Kreeg hulp bij het inbouwen van Jordy, en ben tot nu toe geen tegenligger tegengekomen die aan het seinen was omdat eea niet goed is afgesteld. Zelfs op hoogste stand geen seinende tegenliggers.

Top dat het allemaal in orde is.

Veel plezier ervan :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden