Ga naar inhoud

waar op te letten bij aankoop 2,5 v6 tdi 110kw varriant


Ropan

Aanbevolen berichten

Hallo bert ,je spreekt uit ervaring neem ik aan !?

 

Ja

 

Google maar is op de 2.5tdi.

Dan gaat er een nieuwe wereld voor je open.

 

Het rijd zeer goed,maar veel bekende problemen.( Turbo, brandstofpomp, Slijtage nokkenassen, multitronic, en olielekkage)

Dus voor mij niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm klinkt duur allemaal ik ben best wel handig maar die onderdelen zijn prijzig ..... ik ben net op marktplaats aan het kijken naar alternatieven ik zou graag je mening willen horen over 2 passies . namelijk : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... ousPage=lr en deze :http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m823397202-volkswagen-passat-variant-1-9-tdi-96kw-automaat-sportline.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr.......en hoe zijn de automaatbakken ? groet en alvast bedankt Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff.. daar kun je heel wat over vinden als je op google zoekt.

Waar ik al eens (veel) problemen mee gehad heb:

- nokkenassen

- brandstofpomp

- motorsteunen

- dynamo

- riemenset (spanners gaan vastzitten)

- terugloopklep brandstofleiding (zou er zuiniger van moeten lopen)

- luchtmassameter is om de haverklap stuk

indien 4motion: differentieel achteraan gaat zoemen (let op periodiek olie vervangen)

indien TT5 automaat: bakolie moet om de 90000 vervangen worden, inc filter.

 

nokkenassenprobleem hebben ze allemaal, geen uitgezonderd, zowel die met rollers als slepers (slepers zijn zachter materiaal en tekenen zich naar verloop van tijd af op de nokkenassen, waardoor ze inlopen). Rollers doen er wat langer over, maar daar zijn ook verhalen over.

 

De mijne staat nu op 420.000 (2e motor bij 260xxx geloof ik, is wel een topic van (daar gaatie: engine swap). ) mn TT5 bak heeft de originele 420.000 er op zitten, nooit gereviceerd geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha jurgen dank voor je reactie , ik ben al genezen geen V6 voor mij :) ga wel voor een varriant 96kw 6bak of automaat . ik heb een eigen bedrijfje en moet wel wat betrouwbaars hebben.ga er ook prive in rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha jurgen dank voor je reactie , ik ben al genezen geen V6 voor mij :) ga wel voor een varriant 96kw 6bak of automaat . ik heb een eigen bedrijfje en moet wel wat betrouwbaars hebben.ga er ook prive in rijden

 

Let wel op bij de AVF blok icm FRK bak (hand 6) dat het hoofdaslager nog heel is en geen geluiden maakt.

BJ 09-2002 tot 10-2003 met deze combinatie kan er mogelijk last van hebben.

Hoofdaslager was/is coulance van dealer. Alleen het lager wel te verstaan (€350,--) arbeidsloon daarentegen niet

(=/- €2000,--)

Het lager krijg je ook niet zo mee helaas.

Maar mocht het toch zo zijn dan hebben we op het forum nog wel een leuk adresje waar het voor de helft ook kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nu een 130pk 5bak AWX. (AVF 6bak)

Beter dan dit is er bijna niet.

Nu 350k zonder problemen.

Verbruik 1;19

En getuned naar 170pk.

Kat leeg en EGR dicht.

 

Deze bespaart 1200euro brandstof per jaar in vergelijking met de V6. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let bij een automaat wel op dat het geen multitronic is.

Daar moet je met een grote boog omheen lopen.

 

En bij een tiptronic word aangeraden om dan gelijk de bak en filter te verversen.

Want deze zijn niet onderhoudsvrij, ondanks dat de stealer beweert van wel.

Ik zou hem om de 100k verversen.

 

En de kat vervangen voor een buis en de EGR afdoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook wel geluk hebben, mijn oom en tante hebben hun a6 uit 2001 nieuw gekocht en rijden er tot de dag van vandaag mee nooit problemen mee gehad. Betreft ook een 2.5tdi V6 met 293000km

 

Dat hoor je niet vaak.

Uitzonderingen zijn er altijd :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let goed op wanneer de distributieriem vervangen moet worden. (om de 90k)

Dit kost ongeveer 800euro.

 

En vraag welk type olie er in zit?

Longlife of normale olie?

Is altijd belangrijk om te weten als je hem ga verversen.

 

Boven de 250k is het verstandig om de kat te verwijderen en de EGR af te doppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De KAT gaat na veel kilometers dicht roeten.

Dit vind de turbo niet zo fijn.

Deze krijgt dan teveel tegendruk.

 

Bij verwijdering van de KAT pakt de turbo circa 200toeren sneller op.

 

De EGR zorgt dat je een deel van de uitlaatgassen opnieuw verbrand in de cilinder.

Dus meer roet uit de uitlaat en meer aankoeking in het blok.

De 130pk kun je gewoon afdoppen. (totaal 16euro)

 

De KAT bij een 130pk kun je beter vervangen voor een pijp.

 

 

Dit is allemaal gewoon toegestaan.

En geeft absoluut geen problemen bij de APK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden