Ga naar inhoud
  • 0

Premium TFT teller software aanpassen


Lucas

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn wel tools die de eeprom (en kmstand) kunnen lezen/schrijven via de canbus, maar daar moet je dan ook flink voor betalen.

Vagcom/VCDS ondersteunt dat niet.

 

Je kunt de eeprom ook laten zitten en met een clip uitlezen.

 

 

Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat Bonny nu bezig is met het inzamelen van verschillende teller software. Zo kan hij vergelijken en kijken wat anders is met een teller die opties meer heeft. De 3AA teller die ik van hem heb geruild gekregen heeft geen NL taal en hij ging kijken om dit eventueel werkende te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja Peter, je hebt gelijk. Ik ben bezig een verzameling firmwares aan te leggen en de nodige verschillen te noteren.
Dan kan ik uiteindelijk precies zeggen welke tellers wel geupdate kunnen worden met welke features en welke niet.
Sommige leden hier hebben al met mij contact inmiddels.

 

 

Groetjes Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En hoe meer info er binnen komt, hoe groter de kans op een full full option teller lijkt mij. Op voorwaarde dat er flash kan gebeuren natuurlijk. Een mix van een 3C8 en 3AA is het ideale dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben echt benieuwd hoe ver Bonny komt!

Ik reis in elk geval binnenkort naar Etten-leur af om mijn 3AA E teller om te ruilen voor een 3C8 F.

Bonny zet er voor mij gelijk blauwe leds en naalden in en activeert het DRL symbool.

Volgens mij heb ik dan een redelijk full options teller????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blauwe naalden en leds kunnen in elke teller, het DRL lampje is volgens mij ook geen probleem.

PB anders Bonny ff, die kan je zo uitleggen wat wel en niet mogelijk is.

Oh ja, hier een linkje voor de naalden????????????

http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/instrument-clusters-parts-2/oem-vw-blue-pointers-set-include/

 

Zo zie je maar Ronald, er is altijd nog een mod die je niet hebt gedaan ????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks Dennis, weet niet of de blauwe wijzers bij mij mooi zal staan.

Heel veel rood en dan blauw... ik moet het even bekijken.

 

Als je een tft schermpje hebt dan staat het wel mooi omdat die gekleurd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi hoi jongens,

 

 

Ik ben inmiddels zo ver dat ik kleuren tellers (920 88x) en wit/zwart tellers (920 87x) kan herprogrammeren naar een andere firmware versie.

Vaak is het zo dat de LCD module ook aangepast moet worden (vervangen van een 48 pins smd ic), en dat is de reden dat ik liever een teller omruil (althans de interne print), zodat ik dat vantevoren al in orde kan maken.

Ik vraag voor deze omruil actie dan ook een kleine vergoeding, met name voor het lastige soldeerwerk wat er bij hoort.

 

Je kunt me altijd een PB sturen met de vraag om je bestaande teller aan te passen (naar 3C8 voor comfort/licht+zich of naar hogere 3AA met bv. Nederlandse taal).
Ook heb ik regelmatig kleuren en wit/zwart tellers liggen die ik verkoop.
(Ik heb op dit moment een kleuren teller met lichte beschadiging op LCD liggen, die mag tegen een leuke prijs weg ...)

 

Verder is de kmstand juist zetten en verschillende opties in eeprom aanzetten (staging, en DRL) geen probleem.

 

 

Groetjes Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha, als je een 3AA teller in je B6 stopt dan heb je geen comfort menu meer (o.a. coming home), maar wel verschillende auto logos zoals Variant en Nederlandse taal.

Je kunt deze teller dus opnieuw flashen met 3C8 firmware bv. dan heb je wel die menu's terug (maar geen Variant logo en geen Nederlands).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden