Passat94 Geplaatst 22 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 22 april, 2014 Hallo Vandaag reed ik op de duitse autobaan en had hem lekker op 130 met cruisecontrol. Ineens ging die in de noodloop en gaf dit aan 'engine fault workshop' en daarbij kwam er een uitroepteken bij het cruisecontrol op het display. Motor uitgezet en kon weer verder rijden maar later had ik het ng een keer dus weer uitgezet en weer gestart en het was weg. Nu kwam dit eerder al is voor en bleek een vervuilde turbo te zijn die is gemaakt dus ik denk niet dat dat het weer is. Iemand enig idee wat het kan zijn? Groet, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 22 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 22 april, 2014 Kan van alles zijn, laten uitlezen zodat je gerichter kan zoeken is het beste. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 22 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 april, 2014 Kan van alles zijn, laten uitlezen zodat je gerichter kan zoeken is het beste. Ja precies ik ga morgen even lans dr garage en laten uitlezen. Heb net op het internet gezocht en iemand met precies het zelfde als wat ik had bij hem was het de gasklephuis. Nouja die van mij was toen vervangen . Maar we zullen zien . Groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 23 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2014 Nou vandaag aan de vagcom laten hangen bij de garage De volgende foutcode is gevonden. 16618 regelgrens overschreden. De turbo is een maandgeleden daar erafgehaald en gecontroleerd en schoongemaakt. Iemand enig idee? De foutcode is nu gewist maar zou zeker wel terug komen ze weten niet precies wat het is, misschien een losseslang of lek . Maar daarvoor moeten ze de auto dus onderzoeken. Groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 23 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2014 http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16618.html Zou die link eens goed doorlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 23 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2014 http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16618.html Zou die link eens goed doorlezen. Bedankt voor je reactie ik heb het allemaal doorgelezen. Die schoepen lijken me niet want turbo is er af geweest en voledig schoongemaakt. Ik heb al wel eens over de N75 sensor gehoord. En over dat het ook de LMM kan zijn maar weet niet wat dat precies is. Groet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 24 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2014 Iemand nog idee wat ik zelf kan doen ? Groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 24 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2014 Ja, naar iemand toe rijden die er verstand van heeft. Aalten - Vorden is 40 minuten rijden... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 24 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2014 Ja, naar iemand toe rijden die er verstand van heeft. Aalten - Vorden is 40 minuten rijden... Wie en wat is er in vorden die mij kan helpen? Alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 24 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2014 Matthijs (vdub) woont in Vorden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 24 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2014 En hoe zou ik in contact met hem kunnen komen ? Alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 24 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2014 Stuur hem een privebericht. Zoek even op naam 'vdub' en je kan hem niet missen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 24 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2014 Stuur hem een privebericht. Zoek even op naam 'vdub' en je kan hem niet missen... Ik heb hem een pb gestuurd . Bedankt voor je hulp en hopen dat ik het snel weer verholpen krijg. Groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 28 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2014 Nou we hebben gepraat met de garage nou gaan ze volgende week kijken naar de turbo heel misschien is er een leiding lek en anders moet er een nieuwe turbo op. We zullen het zien. Groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gerjol Geplaatst 28 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2014 Ik zou eerst even bij Matthijs (Vdub) langs gaan. Garage kan altijd nog als dat nog nodig zou zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 28 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2014 Ik zou eerst even bij Matthijs (Vdub) langs gaan. Garage kan altijd nog als dat nog nodig zou zijn. Hallo , Ik heb matthijs gemaild maar hij had niet veel tijd en nog verder geen antwoord van hem gekregen ik wacht nog af heb de afspraal van de garage op volgende week maandag staan. Maar ik zou niet weten hoe ik verder contacter matthijs zou kunnen opnemen. Groet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 5 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2014 Turbo is vervangen en loopt super deze week even de auto volladen en even op de autobaan jagen . Oude turbo begon ook te janken eergisteren en toen ze hem eraf haalden Zat er ook olie in. Groet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 5 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2014 Mooi, en wat was de oorzaak van de olie in je turbo? Kost het je anders niet nog een turbo? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 v4-lover Geplaatst 5 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2014 Mooi, en wat was de oorzaak van de olie in je turbo? Kost het je anders niet nog een turbo? Inderdaad goede vraag. Een turbo gaat nooit zomaar stuk, gaat normaal gezien de levensduur van de wagen mee. Zeg wel... Normaal gezien! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 5 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2014 Mooi, en wat was de oorzaak van de olie in je turbo? Kost het je anders niet nog een turbo? Dat is een goeie ik zal morgen is even vragen wat zou dat volgens jullie kunnen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 v4-lover Geplaatst 5 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2014 Waar zat er olie? Turbine kant of uitlaat kant? Wat is de staat v uw luchtfilter? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 5 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2014 Waar zat er olie?Turbine kant of uitlaat kant? Wat is de staat v uw luchtfilter? Aan welke kant zou ik z niet weten in ga het morgen even vragen. Luchtfilter is pas maand geleden vervagen met de ander filters en olie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 5 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2014 Waar zat er olie?Turbine kant of uitlaat kant? Wat is de staat v uw luchtfilter? Oja en wat heeft de lichtfilter hiermee te maken? Groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 v4-lover Geplaatst 6 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2014 Waar zat er olie?Turbine kant of uitlaat kant? Wat is de staat v uw luchtfilter? Oja en wat heeft de lichtfilter hiermee te maken? Groeten Een turbo bevat geen rubberen dichtingen wegens temperatuur rond de 900 graden. Er komt druk te staan achter beiden schoepen wielen en zo blijft de olie in de turbo. Er is dus een druk evenwicht. Als filter verstopt is dan is dit evenwicht verstoord ( te veel onderdruk ) en kan er olie aangezogen worden wat bij een normaal filter niet het geval is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat94 Geplaatst 6 mei, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2014 Waar zat er olie?Turbine kant of uitlaat kant? Wat is de staat v uw luchtfilter? Oja en wat heeft de lichtfilter hiermee te maken? Groeten Een turbo bevat geen rubberen dichtingen wegens temperatuur rond de 900 graden. Er komt druk te staan achter beiden schoepen wielen en zo blijft de olie in de turbo. Er is dus een druk evenwicht. Als filter verstopt is dan is dit evenwicht verstoord ( te veel onderdruk ) en kan er olie aangezogen worden wat bij een normaal filter niet het geval is. Bedankt voor je reactie nou de luchtfilter is nog nieuw dus denk zelf dat het niet daar aan lag. Vandaag net niet gered om even lang te gaan dus hoop hen donderdag te spreken. Ik merk nu wel verschil trekt lekker op en fluit stukken beter. Maar wat ik heb begrepen als je bijv. Na een lange rit hebt gereden zit er olie in de turbo en als je dan de motor gelijk afzet dan blijft dat erin en is het dus niet goed en dus altijd de motor halve a 1minuut laten lopen. Zo heb ik het gelezen en dat dus daardoor de problemen ontstaan. Groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 6 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2014 Nadraaien is noodzakelijk om de warmte nog te kunnen afvoeren en te zorgen dat de turbo op normale snelheid draait voordat ie uitgezet wordt. De turbo kan hele hoge toerentallen draaien en als je de motor dan afzet dan is er geen oliedruk om de turbo te smeren. Dat is noodzakelijk als de turbo hard heeft moeten werken dus als er flink mee geragd is of een zware last mee is versleept. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Passat94
Hallo
Vandaag reed ik op de duitse autobaan en had hem lekker op 130 met cruisecontrol.
Ineens ging die in de noodloop en gaf dit aan 'engine fault workshop' en daarbij kwam er een uitroepteken bij het cruisecontrol op het display.
Motor uitgezet en kon weer verder rijden maar later had ik het ng een keer dus weer uitgezet en weer gestart en het was weg.
Nu kwam dit eerder al is voor en bleek een vervuilde turbo te zijn die is gemaakt dus ik denk niet dat dat het weer is.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Groet,
Link naar reactie
Delen op andere sites
29 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten