Ga naar inhoud
  • 0

Engine fault workshop???


Passat94

Vraag

Hallo

Vandaag reed ik op de duitse autobaan en had hem lekker op 130 met cruisecontrol.

Ineens ging die in de noodloop en gaf dit aan 'engine fault workshop' en daarbij kwam er een uitroepteken bij het cruisecontrol op het display.

Motor uitgezet en kon weer verder rijden maar later had ik het ng een keer dus weer uitgezet en weer gestart en het was weg.

Nu kwam dit eerder al is voor en bleek een vervuilde turbo te zijn die is gemaakt dus ik denk niet dat dat het weer is.

 

Iemand enig idee wat het kan zijn?

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Kan van alles zijn, laten uitlezen zodat je gerichter kan zoeken is het beste.

Ja precies ik ga morgen even lans dr garage en laten uitlezen.

Heb net op het internet gezocht en iemand met precies het zelfde als wat ik had bij hem was het de gasklephuis.

Nouja die van mij was toen vervangen .

 

Maar we zullen zien .

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vandaag aan de vagcom laten hangen bij de garage

De volgende foutcode is gevonden.

 

16618 regelgrens overschreden.

 

De turbo is een maandgeleden daar erafgehaald en gecontroleerd en schoongemaakt.

 

Iemand enig idee?

 

De foutcode is nu gewist maar zou zeker wel terug komen ze weten niet precies wat het is, misschien een losseslang of lek .

Maar daarvoor moeten ze de auto dus onderzoeken.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16618.html

 

Zou die link eens goed doorlezen.

 

Bedankt voor je reactie ik heb het allemaal doorgelezen.

Die schoepen lijken me niet want turbo is er af geweest en voledig schoongemaakt.

Ik heb al wel eens over de N75 sensor gehoord.

En over dat het ook de LMM kan zijn maar weet niet wat dat precies is.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou eerst even bij Matthijs (Vdub) langs gaan. Garage kan altijd nog als dat nog nodig zou zijn.

Hallo ,

Ik heb matthijs gemaild maar hij had niet veel tijd en nog verder geen antwoord van hem gekregen ik wacht nog af heb de afspraal van de garage op volgende week maandag staan.

Maar ik zou niet weten hoe ik verder contacter matthijs zou kunnen opnemen.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waar zat er olie?

Turbine kant of uitlaat kant?

 

Wat is de staat v uw luchtfilter?

Oja en wat heeft de lichtfilter hiermee te maken?

 

Groeten

 

Een turbo bevat geen rubberen dichtingen wegens temperatuur rond de 900 graden.

Er komt druk te staan achter beiden schoepen wielen en zo blijft de olie in de turbo.

Er is dus een druk evenwicht.

Als filter verstopt is dan is dit evenwicht verstoord ( te veel onderdruk ) en kan er olie aangezogen worden wat bij een normaal filter niet het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waar zat er olie?

Turbine kant of uitlaat kant?

 

Wat is de staat v uw luchtfilter?

Oja en wat heeft de lichtfilter hiermee te maken?

 

Groeten

 

Een turbo bevat geen rubberen dichtingen wegens temperatuur rond de 900 graden.

Er komt druk te staan achter beiden schoepen wielen en zo blijft de olie in de turbo.

Er is dus een druk evenwicht.

Als filter verstopt is dan is dit evenwicht verstoord ( te veel onderdruk ) en kan er olie aangezogen worden wat bij een normaal filter niet het geval is.

Bedankt voor je reactie nou de luchtfilter is nog nieuw dus denk zelf dat het niet daar aan lag.

Vandaag net niet gered om even lang te gaan dus hoop hen donderdag te spreken.

Ik merk nu wel verschil trekt lekker op en fluit stukken beter.

 

Maar wat ik heb begrepen als je bijv. Na een lange rit hebt gereden zit er olie in de turbo en als je dan de motor gelijk afzet dan blijft dat erin en is het dus niet goed en dus altijd de motor halve a 1minuut laten lopen.

Zo heb ik het gelezen en dat dus daardoor de problemen ontstaan.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nadraaien is noodzakelijk om de warmte nog te kunnen afvoeren en te zorgen dat de turbo op normale snelheid draait voordat ie uitgezet wordt.

De turbo kan hele hoge toerentallen draaien en als je de motor dan afzet dan is er geen oliedruk om de turbo te smeren.

Dat is noodzakelijk als de turbo hard heeft moeten werken dus als er flink mee geragd is of een zware last mee is versleept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden