passatc3vanmij Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Beste mensen. Vraag, kan ik zelf mijn remblokken vervangen achter op mijn auto? Ik heb elektrische handrem (knopje) Ik heb wel vaker blokjes vervangen maar dit op autos die wat ouder waren. Ik hoor namelijk iets over een speciaal tool voor remcilinder indraaien ?? Is dit waar? Mvg Gaat om passat 1.9 tdi 2005 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gerdgti Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Vagcom ben je nodig, dit om de rem in service mode te zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic. Veel leesplezier. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gerdgti Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Echt??? Denk dat de meesten mij wel kennen. Maar zal het doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Echt??? Denk dat de meesten mij wel kennen. Maar zal het doen. Duh. Jou kennen we iid al wel. Off topic:Had je mijn pb nog gelezen btw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatc3vanmij Geplaatst 4 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 oke,, ik heb nu 6 prijsopgavens de duurste is 225 euro en de goedkoopste is 114.00 euro. Daarom heb ik zelf maar eens naar Eddy vos gebeld totale kosten van de blokken is 45.00 euro.. Dus mijn idee,, doe het zelf wel... hoe moeilijk kan het zijn.. neem aan dat de beunhaas ook geen Vagcom tot zijn beschikking heeft? en ik heb ook geen automatische elektronische parkeerrem ( moet hem zelf aan en uit zetten ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Je zou in VAGCOM kunnen kijken wie er dicht bij jou in de buurt woont met VAG COM die jou evt zou willen helpen met je remmen in service stand te zeten. Ik weet ook dat je als je de accu ontkoppeld ook iets mogelijk is, maar ben daar niet zo'n voorstander van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatc3vanmij Geplaatst 4 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 hoi Barry. sorry voor mijn dom geklets ,, maar als ik de handrem niet aan zet. kan ik de klauw toch zo los halen? ik dacht dat het probleem meer zou zijn om de remcilinder in te drukken ? ergens las ik dat dit niet kan dat je daar een draaiding voor nodig had? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gerdgti Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Echt??? Denk dat de meesten mij wel kennen. Maar zal het doen. Duh. Jou kennen we iid al wel. Off topic:Had je mijn pb nog gelezen btw Jawel, kan alleen nix terug sturen. Werkt niet. Back in topic sorry Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatc3vanmij Geplaatst 4 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Dus van een vraag zijn het er nu twee geworden. 1. kan je de cilinder zelf terug drukken ( of moet je die laten indraaien ) 2. kan je zonder vac com stand, je rem los halen ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Dus van een vraag zijn het er nu twee geworden.1. kan je de cilinder zelf terug drukken ( of moet je die laten indraaien ) 2. kan je zonder vac com stand, je rem los halen ? Hoi, Ik heb de blokken achter ook een keer vervangen zonder Vagcom, als je de elektrische rem NIET op zet dan kun je ze zo demonteren. gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Je komt uit Amsterdam, je heb daar auto hobbyhal heet HEINING, ze hebben 13 hefbruggen , professionele spuitcabine en alle soorten gereedschappen die je kunt huren, brug kost 7 euro per uur, maar daar hebben ze ook gereedschap te huur om je rem cilinder terug te draaien, heb ik laatst ook gebruikt toen ik de auto van mijn zus moest doen http://www.hobbyhal.nl Daar heb ik ook mijn stuurhuis gewisseld, voor het huren van de hefbrug was ik 16 euro kwijt ( 2,5 uur), momentsleutel 1,50, sleutels kost 0,50 per sleutel, dus de kosten valt mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Dus van een vraag zijn het er nu twee geworden.1. kan je de cilinder zelf terug drukken ( of moet je die laten indraaien ) 2. kan je zonder vac com stand, je rem los halen ? Hoi, Ik heb de blokken achter ook een keer vervangen zonder Vagcom, als je de elektrische rem NIET op zet dan kun je ze zo demonteren. gr ids Ids dit gaat niet altijd op. Als de blokken echt versleten zijn dan kan je bij geloste handrem de zuiger niet altijd ver genoeg terug drukken. Met VCDS word het inwendige gedeelte in de klauw terug gedraaid, je moet dan evengoed de zuiger nog terug drukken. Wat je wel kan doen is de elektro motor demonteren en met een meertand sleutel het inwendige gedeelte terug draaien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Dus van een vraag zijn het er nu twee geworden.1. kan je de cilinder zelf terug drukken ( of moet je die laten indraaien ) 2. kan je zonder vac com stand, je rem los halen ? Hoi, Ik heb de blokken achter ook een keer vervangen zonder Vagcom, als je de elektrische rem NIET op zet dan kun je ze zo demonteren. gr ids Ids dit gaat niet altijd op. Als de blokken echt versleten zijn dan kan je bij geloste handrem de zuiger niet altijd ver genoeg terug drukken. Met VCDS word het inwendige gedeelte in de klauw terug gedraaid, je moet dan evengoed de zuiger nog terug drukken. Wat je wel kan doen is de elektro motor demonteren en met een meertand sleutel het inwendige gedeelte terug draaien. Oke dan zal dat wel bij mij wel het geval zijn geweest Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Ehhhh, bij de electrische handrem mag je toch niet draaien en drukken, dan gaat de boel toch stuk van binnen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Als de elektromotor helemaal terug gedraaid is (met VCDS) moet je alsnog de zuiger terug drukken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Ja, maar nu gaat het erom om dat zonder VCDS te doen, wordt er vrolijk draaien en drukken geroepen......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 als je het zonder VCDS wil doen dan kan je: De stekker van de stelmotor verwijderen en 12 volt op de motor zetten. Of de stelmotor verwijderen en de bout die je dan ziet (torx) verdraaien en dan de zuiger terug drukken. De zuiger op zich nooit draaien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 proportions Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Toevallig heb ik de mijne gisteren vervangen (achter). Wat je moet doen is met vcds bij handrem, de basisinstellingen op kanaal 07 zetten dan gaat de motor "open". Je auto moet je op contact laten staan gedurende het complete gebeuren. Je drukt de motor naar binnen na het vervangen van je blokken. Als je klaar bent zet je hem op kanaal 06 en hij gaat weer "dicht". Hier heb je een DIY handleiding hoe je het kan doen. Deze gast vervangt ook gelijk de schijven maar na het loshalen van de "caliper" kan je al gelijk je blokken verwisselen. Het is wel binnen een half uur te doen... http://www.passatworld.com/forums/91-b6 ... -pics.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Met VCDS: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Ik heb deze een keer gemaakt en in de KB laten zetten, is niet zo moeilijk! Zou het wel met Vcds doen. viewtopic.php?f=174&t=42778 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dragon76 Geplaatst 4 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2014 Heb toen een remservice tool besteld die ook werkt via de obd,ding koste ongeveer 45€ en werkt perfect gr Jeroen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatc3vanmij Geplaatst 5 april, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2014 oké even een update van mijn zijde, blokjes gekocht, wiel er af gehaald. natuurlijk de handrem niet ingeschakeld. eenvoudig 2 boutjes los gedr. daarna kun je het huis zo optillen. ik heb geprobeerd met een grote tang de cilinder terug te drukken maar dat gaat niet hier is dus wel degelijk speciaal gereedschap voor nodig.. alle andere omzin over vac com shit is te vergeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 5 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2014 Je moet ook goed lezen............ Het handrem mechanisme in de remzuiger moet ook eerst teruggedraaid worden, anders kan je de zuiger niet terugdrukken. Dat kan: Met de hand, dan moet je eerst de stelmotor eraf schroeven en dan de spindel met de hand terugdraaien dmv een inbussleutel. Met 12v, de stekker van de stelmotor eraf en op de pinnen 12V zetten zodat de spindel terugdraait. Hoe dat precies werkt weet ik niet, ik gebruik Vagcom/ VCDS. Met VagCom/ VCDS of een dedicated OBDII tool; Dit is de meest verstandige en eenvoudigste methode. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 5 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2014 oké even een update van mijn zijde, blokjes gekocht, wiel er af gehaald. natuurlijk de handrem niet ingeschakeld. eenvoudig 2 boutjes los gedr. daarna kun je het huis zo optillen. ik heb geprobeerd met een grote tang de cilinder terug te drukken maar dat gaat niet hier is dus wel degelijk speciaal gereedschap voor nodig.. alle andere omzin over vac com shit is te vergeten Als jij denkt dat je vagcom shit kan vergeten, dan moet je straks niet vragen hoe het te repareren is als het echt kapot is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 5 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2014 oké even een update van mijn zijde, blokjes gekocht, wiel er af gehaald. natuurlijk de handrem niet ingeschakeld. eenvoudig 2 boutjes los gedr. daarna kun je het huis zo optillen. ik heb geprobeerd met een grote tang de cilinder terug te drukken maar dat gaat niet hier is dus wel degelijk speciaal gereedschap voor nodig.. alle andere omzin over vac com shit is te vergeten Als jij denkt dat je vagcom shit kan vergeten, dan moet je straks niet vragen hoe het te repareren is als het echt kapot is. Goed lezen is ook een kunst Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
passatc3vanmij
Beste mensen.
Vraag, kan ik zelf mijn remblokken vervangen achter op mijn auto?
Ik heb elektrische handrem (knopje)
Ik heb wel vaker blokjes vervangen maar dit op autos die wat ouder waren.
Ik hoor namelijk iets over een speciaal tool voor remcilinder indraaien ??
Is dit waar?
Mvg
Gaat om passat 1.9 tdi 2005
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten