Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst

Beste mensen.

 

Vraag, kan ik zelf mijn remblokken vervangen achter op mijn auto?

Ik heb elektrische handrem (knopje)

 

Ik heb wel vaker blokjes vervangen maar dit op autos die wat ouder waren.

Ik hoor namelijk iets over een speciaal tool voor remcilinder indraaien ??

 

Is dit waar?

 

Mvg

 

Gaat om passat 1.9 tdi 2005

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

oke,, ik heb nu 6 prijsopgavens de duurste is 225 euro en de goedkoopste is 114.00 euro.

Daarom heb ik zelf maar eens naar Eddy vos gebeld totale kosten van de blokken is 45.00 euro..

 

Dus mijn idee,, doe het zelf wel... hoe moeilijk kan het zijn.. neem aan dat de beunhaas ook geen Vagcom tot zijn beschikking heeft?

en ik heb ook geen automatische elektronische parkeerrem ( moet hem zelf aan en uit zetten )

  • 0
Geplaatst

Je zou in VAGCOM kunnen kijken wie er dicht bij jou in de buurt woont met VAG COM die jou evt zou willen helpen met je remmen in service stand te zeten.

Ik weet ook dat je als je de accu ontkoppeld ook iets mogelijk is, maar ben daar niet zo'n voorstander van.

  • 0
Geplaatst

hoi Barry. sorry voor mijn dom geklets ,, maar als ik de handrem niet aan zet. kan ik de klauw toch zo los halen?

ik dacht dat het probleem meer zou zijn om de remcilinder in te drukken ? ergens las ik dat dit niet kan dat je daar een draaiding voor nodig had?

  • 0
Geplaatst
  schreef BARRY_TDI:
  schreef Gerdgti:
Echt??? Denk dat de meesten mij wel kennen. Maar zal het doen.

Duh. Jou kennen we iid al wel.

 

Off topic:Had je mijn pb nog gelezen btw :roll:

Jawel, kan alleen nix terug sturen.

 

Werkt niet.

 

Back in topic sorry

  • 0
Geplaatst
  schreef passatc3vanmij:
Dus van een vraag zijn het er nu twee geworden.

1. kan je de cilinder zelf terug drukken ( of moet je die laten indraaien )

2. kan je zonder vac com stand, je rem los halen ?

 

Hoi,

 

Ik heb de blokken achter ook een keer vervangen zonder Vagcom, als je de elektrische rem NIET op zet dan kun je ze zo demonteren.

 

gr ids

  • 0
Geplaatst

Je komt uit Amsterdam, je heb daar auto hobbyhal heet HEINING, ze hebben 13 hefbruggen , professionele spuitcabine en alle soorten gereedschappen die je kunt huren, brug kost 7 euro per uur, maar daar hebben ze ook gereedschap te huur om je rem cilinder terug te draaien, heb ik laatst ook gebruikt toen ik de auto van mijn zus moest doen http://www.hobbyhal.nl

 

Daar heb ik ook mijn stuurhuis gewisseld, voor het huren van de hefbrug was ik 16 euro kwijt ( 2,5 uur), momentsleutel 1,50, sleutels kost 0,50 per sleutel, dus de kosten valt mee.

  • 0
Geplaatst
  schreef ids30postma:
  schreef passatc3vanmij:
Dus van een vraag zijn het er nu twee geworden.

1. kan je de cilinder zelf terug drukken ( of moet je die laten indraaien )

2. kan je zonder vac com stand, je rem los halen ?

 

Hoi,

 

Ik heb de blokken achter ook een keer vervangen zonder Vagcom, als je de elektrische rem NIET op zet dan kun je ze zo demonteren.

 

gr ids

Ids dit gaat niet altijd op. Als de blokken echt versleten zijn dan kan je bij geloste handrem de zuiger niet altijd ver genoeg terug drukken.

Met VCDS word het inwendige gedeelte in de klauw terug gedraaid, je moet dan evengoed de zuiger nog terug drukken.

Wat je wel kan doen is de elektro motor demonteren en met een meertand sleutel het inwendige gedeelte terug draaien.

  • 0
Geplaatst
  schreef jaap:
  schreef ids30postma:
  schreef passatc3vanmij:
Dus van een vraag zijn het er nu twee geworden.

1. kan je de cilinder zelf terug drukken ( of moet je die laten indraaien )

2. kan je zonder vac com stand, je rem los halen ?

 

Hoi,

 

Ik heb de blokken achter ook een keer vervangen zonder Vagcom, als je de elektrische rem NIET op zet dan kun je ze zo demonteren.

 

gr ids

Ids dit gaat niet altijd op. Als de blokken echt versleten zijn dan kan je bij geloste handrem de zuiger niet altijd ver genoeg terug drukken.

Met VCDS word het inwendige gedeelte in de klauw terug gedraaid, je moet dan evengoed de zuiger nog terug drukken.

Wat je wel kan doen is de elektro motor demonteren en met een meertand sleutel het inwendige gedeelte terug draaien.

 

Oke dan zal dat wel bij mij wel het geval zijn geweest

  • 0
Geplaatst

Als de elektromotor helemaal terug gedraaid is (met VCDS) moet je alsnog de zuiger terug drukken.

  • 0
Geplaatst

als je het zonder VCDS wil doen dan kan je:

De stekker van de stelmotor verwijderen en 12 volt op de motor zetten.

Of de stelmotor verwijderen en de bout die je dan ziet (torx) verdraaien en dan de zuiger terug drukken.

De zuiger op zich nooit draaien.

  • 0
Geplaatst

Toevallig heb ik de mijne gisteren vervangen (achter).

 

Wat je moet doen is met vcds bij handrem, de basisinstellingen op kanaal 07 zetten dan gaat de motor "open".

Je auto moet je op contact laten staan gedurende het complete gebeuren.

Je drukt de motor naar binnen na het vervangen van je blokken.

Als je klaar bent zet je hem op kanaal 06 en hij gaat weer "dicht".

 

Hier heb je een DIY handleiding hoe je het kan doen.

Deze gast vervangt ook gelijk de schijven maar na het loshalen van de "caliper" kan je al gelijk je blokken verwisselen.

Het is wel binnen een half uur te doen...

 

http://www.passatworld.com/forums/91-b6 ... -pics.html

  • 0
Geplaatst

oké even een update van mijn zijde, blokjes gekocht, wiel er af gehaald. natuurlijk de handrem niet ingeschakeld. eenvoudig 2 boutjes los gedr. daarna kun je het huis zo optillen. ik heb geprobeerd met een grote tang de cilinder terug te drukken maar dat gaat niet hier is dus wel degelijk speciaal gereedschap voor nodig.. alle andere omzin over vac com shit is te vergeten

  • 0
Geplaatst

Je moet ook goed lezen............

 

Het handrem mechanisme in de remzuiger moet ook eerst teruggedraaid worden, anders kan je de zuiger niet terugdrukken.

 

Dat kan: Met de hand, dan moet je eerst de stelmotor eraf schroeven en dan de spindel met de hand terugdraaien dmv een inbussleutel.

 

Met 12v, de stekker van de stelmotor eraf en op de pinnen 12V zetten zodat de spindel terugdraait.

Hoe dat precies werkt weet ik niet, ik gebruik Vagcom/ VCDS.

 

Met VagCom/ VCDS of een dedicated OBDII tool; Dit is de meest verstandige en eenvoudigste methode.

  • 0
Geplaatst
  schreef passatc3vanmij:
oké even een update van mijn zijde, blokjes gekocht, wiel er af gehaald. natuurlijk de handrem niet ingeschakeld. eenvoudig 2 boutjes los gedr. daarna kun je het huis zo optillen. ik heb geprobeerd met een grote tang de cilinder terug te drukken maar dat gaat niet hier is dus wel degelijk speciaal gereedschap voor nodig.. alle andere omzin over vac com shit is te vergeten

Als jij denkt dat je vagcom shit kan vergeten, dan moet je straks niet vragen hoe het te repareren is als het echt kapot is.

  • 0
Geplaatst
  schreef jaap:
  schreef passatc3vanmij:
oké even een update van mijn zijde, blokjes gekocht, wiel er af gehaald. natuurlijk de handrem niet ingeschakeld. eenvoudig 2 boutjes los gedr. daarna kun je het huis zo optillen. ik heb geprobeerd met een grote tang de cilinder terug te drukken maar dat gaat niet hier is dus wel degelijk speciaal gereedschap voor nodig.. alle andere omzin over vac com shit is te vergeten

Als jij denkt dat je vagcom shit kan vergeten, dan moet je straks niet vragen hoe het te repareren is als het echt kapot is.

 

 

Goed lezen is ook een kunst :D

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden