Ga naar inhoud
  • 0

MCD radio-navigatie


keek

Vraag

Ik overweeg om de VW radio-navigatie MCD te kopen.

Naar ik heb begrepen is het een 1-DIN apparaat met een 2-DIN scherm.

Hoe moet ik me dat voorstellen. Is het van de zijkant gezien dan L-vormig ?

 

Weet iemand of behalve een 2-DIN frame aanschaffen je ook moet dremelen ?

Heeft iemand er misschien één te koop, carbon look

 

Is het ook zo, (zoals bij mercedes) dat als de stroom eraf geweest is, je hem alleen met een originele CD weer kunt opstarten

 

Kortom wie kan mij informatie verschaffen in welke vorm dan ook.

 

Bvd Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

naar mijn weten is het inderdaad een dubbeldin front, maar de kast erachter is enkeldin. toch zul je een dubbeldin frame nodig hebben om hem in te bouwen. heb het latst gezien op mrktplaats geloof ik, daar wag ik dat er bovenin de kast zat en het front zeg maar een stuk naar onder uitstak, zodat dit dubbldin werd.

 

 

 

zoiets dan...

 

--edit--

 

correctie.. ik heb het eens nagezocht op ebay en marktplaats, ik zie alleen maar dubbeldin 'kasten' staan nu. zowel MCD als MFD als MFD2.

 

bij het inbouwen van zo een origineel volkswagen apparaat, zul je alleen een ander frame moeten hebben lijkt mij. ook zal je een antenne moeten plaatsen voor de gps ontvangst.

post-3390-1423822235,1386_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook zo'n MCD maar is mij niet bevallen, te veel aan het klooien om te starten met navigeren.

Deze werkt alleen met originele cd's (kopieeren ging niet, speciale brander nodig)

2 keer gebruikt en er meteen uitgehaald en vervangen voor een tomtom

 

In iedergeval ziet hij er zo uit

MCD1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanx voor de foto, is nu een stuk duidelijker.

Jammer dat hij niet beviel. Bedoel je dat het invoeren van een adres bewerkelijk was of navigeerde hij gewoon niet goed ?

 

Is aansluiten gewoon een questie van ISO stekker, antenne en GPS-kabel erin of komt er meer bij kijken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het invoeren is hopeloos bij dat type, knoppie draaien en een letter bevestigen door op de knop te drukken en dit blijven herhalen todat je een plaats hebt.

Vervolgens de straatnaam weer knoppie draaien en letters uitzoeken pffffffff

hier was ik snel zat van.

Alle bedrading lag bij mij standaard erin omdat deze mcd erin zat.

Als die stekkers er niet allemaal zitten, dan wens ik je veel succes.....

GPS antenne zat ook bij mij standaard op het dak, maar alleen dat sprietje kost al 70 eurie.

Goed alternatief TomTom one XL 400 eurie incl. GPS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is iedere Passat nou geschikt voor mCD radio-navigatie inbouw of heb je er speciale bekabeling voor nodig ?

Is het een op zichzelf werkend apparaat of communiceerd hij met de display tussen de snelheidsmeter en de toerenteller ?

 

Nog een vraag, moet er voor inbouw van dit apparaat gedremeld worden of niet ?

Ik hoop van niet; het in eigenlijk een 1DIN apparaat met 2DIN scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij hoeft er niet gedremeld worden ik heb hem er uit gehaald en op die plek een gewone radio cd speler geplaatst.

daaronder zit bij mij een houten plankje om het gat te dichten (vak Din2)

Er liggen indaard een aantal stekkers waaronder een stekker die verbonden is met het display tussen de tellers.

Ik denk dat je een bekabelings set kan bestellen bij de dealer.

 

Die extra verbinding met je display heeft overigens geen toegevoegde waarde omdat er toch alleen maar een pijltje in beeld komt.

Dit pijltje staat ook gewoon op je display van je MCD en is dus stand-alone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij hoeft er niet gedremeld worden ik heb hem er uit gehaald en op die plek een gewone radio cd speler geplaatst.

daaronder zit bij mij een houten plankje om het gat te dichten (vak Din2)

 

Als de klimatecontrol aan de bovenkant zit dan heb je 1 din. Als het beneden zit dan heb je 2 din.

 

Keek heeft 1 din dus als hij die radio in wil bouwen dan moet hij 2 din inbouwen.(dremel )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben verder wezen informeren. Kreeg eerst te horen dat er een canbus kabel aanwezig moest zijn. Hoorde vandaag bij een andere dealer dat dat voor dit apparaat niet nodig is. Hij zou enkelvoudige aansturing hebben of zo iets.

 

Met andere woorden, de één zegt: inbouwen is moeilijk zelf te doen.

De ander zegt: Is makkelijk zelf te doen. Gewoon ISO stekkers en antenne / GPS kabel erin en klaar.

 

Vraag; is canbus nou wel of niet nodig en wat is canbus nou eigenlijk precies in niet al te moeilijke bewoording ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

MCD kan er zo in.

 

Canbus heb jij niks mee te maken, dat zit niet eens in je auto.

 

Can bus is heel simpel:

 

Je hebt 2 draden door je auto liggen, computer 1 stuurt een signaaltje op die 2 draden, en zegt daarin: Remlichten aan, knipperlicht rechts aan.

 

De computer van de voorlichten, ziet dat en doet het knipperlicht aan. De computer van de achterlichten doet het remlicht en knipperlicht aan. De eventuele computer voor de trekhaak doet hetzelfde.

 

Maar aangezien CANBUS pas vanaf de 3C word gebruikt heb jij daar geen last van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet wel even denken aan het feit dat een navigatiesysteem ook moet reageren op het achteruitrijden van je auto. Je kunt daar de plus kabel van de achteruitrijverlichting voor gebruiken. Die moet dan wel in de bestaande kabelboom liggen anders moet je die alsnog ergens vandaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je moet wel even denken aan het feit dat een navigatiesysteem ook moet reageren op het achteruitrijden van je auto. Je kunt daar de plus kabel van de achteruitrijverlichting voor gebruiken. Die moet dan wel in de bestaande kabelboom liggen anders moet je die alsnog ergens vandaan halen.

 

Dat is niet nodig hoor.. of je zou dagelijks een langere tijd achteruit willen rijden.. de Tomtom heeft dat ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En????? Is er al geknutseld Eric? ben wel benieuwd!

nee nog niet. Wordt van de winter als ik het doe. Weet het nog niet helemaal zeker.

Weet ook niet hoe lang ik nog in de auto rij. hij kruipt al aardig richting 3 ton.

Uiteindelijk staat er toch een Audi A4 op het verlanglijstje en wel eentje met navigatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je moet wel even denken aan het feit dat een navigatiesysteem ook moet reageren op het achteruitrijden van je auto. Je kunt daar de plus kabel van de achteruitrijverlichting voor gebruiken. Die moet dan wel in de bestaande kabelboom liggen anders moet je die alsnog ergens vandaan halen.

 

Zit dat er al niet in bij een 3BG? Ik heb mijn navi ook zo op de ISO geknalt en achteruitrijden werd ook gewoon herkend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden