Ga naar inhoud
  • 0

Remblokken vervangen


Quincy

Vraag

Hoi,

 

Weten jullie of het veel en moeilijk werk is om de remblokken voor te vervangen bij een Variant TDI van 2000?

 

Mijn boardcomputer geeft nu aan: Check Brake Pads

 

En is het dan verstandig om gelijk de blokken aan de achterkant te vervangen?

 

Ik hoor van jullie,

 

Quincy

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat klopt voor de achterremmen, je moet een tool hebben om met een draaiende en tegelijk drukkende beweging de remcylinders weer terug te duwen. De remcylinders voor heb ik met een schroevendraaier teruggeduwd (kostte wel de nodige kracht maar het ging). Draai tevens de dop van het reservoir met een doek eromheen zodat de remvloeistof wat vrijer kan bewegen.

 

BTW de melding "check brake pads" zegt nog niks over voor/achter. Wellicht zijn het alleen de achterremmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
....

De remcylinders voor heb ik met een schroevendraaier teruggeduwd (kostte wel de nodige kracht maar het ging).

.....

Dit kun je het makkelijkst doen met een hele grote waterpomptang, let wel op dat je de rubberen hoes niet beschadigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
BTW de melding "check brake pads" zegt nog niks over voor/achter. Wellicht zijn het alleen de achterremmen?

 

Ik heb van de week de RS4 velgen eraf gehaald en de stalen velgen er weer op gezet.

Toen heb ik gelijk gekeken naar de blokken, en voor zijn ze aan de dunne kant...

Dus ga ik ervan uit dat de remblokken voor vervangen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb van de week de RS4 velgen eraf gehaald en de stalen velgen er weer op gezet.

Toen heb ik gelijk gekeken naar de blokken, en voor zijn ze aan de dunne kant...

Dus ga ik ervan uit dat de remblokken voor vervangen moeten worden.

 

Let op dat als je geventileerde schijven hebt de blokken NIEUW ook niet zo dik zijn als ongeventileerde schijven......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden