Ga naar inhoud
  • 0

Balansassen


Asynchroon

Vraag

Vorige week heb ik de passat even onder handen genomen voor z'n jaarlijkse onderhoudsbeurt, en ik heb er dan ook maar in 1 keer de carter er vanaf gehaald.

Hieronder zie je enkele foto's, manman was ik content dat er tandwielen op zitten. Mijn motor is een BMA (100kW) van eind 2005 met nu ongeveer 173k op de teller.

Volgende keer bij het onderhoud het asje maar in 1 keer vervangen.

De vraag is alleen of dit er gemakkelijk uit te halen valt zonder dat de hele module eraf moet? Zou handig zijn want ik heb geen brug of smeerkelder en moet altijd onder de wagen gaan liggen als deze op pootjes staat :mrgreen: Het zou bijzonder vervelend zijn dat er een ring of een dichting naar beneden valt in de module als je het asje er uit trekt om er een nieuw in te steken :shock:

Ook zit een deel van het inlaattraject bij mij een beetje in de weg, ik veronderstel dat dit is omdat bij mij de turbo op de zijkant van het blok zit ipv achteraan...

post-18656-1423829122,32_thumb.jpg

post-18656-1423829122,4294_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Had ik al eens doorgenomen, maar stond nergens duidelijk in of de module mocht blijven zitten, en op dat filmpje van Hartog wordt de module eraf genomen. Had gewoon schrik dat er bij het loshalen mss iets naar beneden zou vallen in de module zelf ofzo... :?

 

turbo op de zijkant van het blok? met een motor die dwarsgeplaatst is? Daar wil ik wel een foto van zien..

 

Volgens mij wel ja, zal volgende keer als ik iets aan de wagen moet doen eens een foto trekken, maar ik ga niet speciaal daarvoor de bodemplaat losmaken :mrgreen:

Vond het ook vreemd, omdat bij verschillende topics over het vervangen van de turbo en uitlaatspruitstuk dit allemaal vanachter aan het blok zit...

 

Is jammer, je had het asje beter gelijk kunnen wisselen nu moet ie weer los.

Kijk dan even naar je zeef daar zit wat geks lijkt wel of ie gedeeltelijk los is.

Niet teveel pakking ertussen doen.

 

Is niets mis mee, gewoon die lipjes die er op zitten, zie bijgevoegde foto

post-18656-1423829123,6481_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"Had ik al eens doorgenomen, maar stond nergens duidelijk in af de module mocht blijven zitten, en op dat filmpje van Hartog wordt de module eraf genomen. Had gewoon schrik dat er bij het loshalen mss iets naar beneden zou vallen in de module zelf ofzo... "

 

 

Wanneer je het asje en de borgring in huis hebt moet je even oefenen met een juiste borgringtang om het ringetje los te kunnen halen en te plaatsen, de borgring is erg klein. Ik heb een oud tangetje op maat geslepen tot ie in de gaatjes van de ring paste. Zorg ook voor een passend schroefje om de het asje eruit te trekken.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden