builiche Geplaatst 6 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2007 Hoi, ik heb gezocht op het forum maar kon niet direct iets vinden hierover. Ik heb een probleem met mijn 3b automaat dat net voor het overschakelen hij stottert. dit is alleen iets voor de 3000 toeren. Is er iemand die dit ook heeft gehad en de oplossing met mij wil delen? Groeten, Builiche Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 7 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 juni, 2007 Heel veel storingen bij een automaatbak zijn te verhelpen met een olieverversing.... Heb je dit al eens laten doen ? Zo niet is het iig nooit slecht om eens te laten doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 7 juni, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 juni, 2007 Heel veel storingen bij een automaatbak zijn te verhalpen met een olieverversing.... Heb je dit al eens laten doen ? Zo niet is het iig nooit slecht om eens te laten doen. Nee ik heb de auto nog niet zo lang maar ik zal zo snel mogelijk eens die olie gaan verversen, thnx voor de hulp! Greetz Builiche Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 7 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 juni, 2007 Uhm... ik zeg niet dat dit DE oplossing is... Maar het komt iig de bak ten goede. Zoek maar eens op het forum naar automaat bak olie verversen Succes ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 7 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 juni, 2007 Nee ik heb de auto nog niet zo lang maar ik zal zo snel mogelijk eens die olie gaan verversen het gaat wel om de bak olie. niet om de motor olie. Het is zeer zeker aan te raden om bak olie te verversen. Mijn auto heeft inmiddels 187dk gereden en de bak olie is inmiddels 2x vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 7 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 juni, 2007 Idd, eerst maar eens bakolie gaan spoelen en verversen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 juni, 2007 en niet te vergeten het filter te vervangen en het magneet/deksel schoon te maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 8 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2007 +filter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 8 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2007 en magneet+deksel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 10 juni, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 juni, 2007 reuze bedankt voor de reacties ik heb er zelf maar weinig ervaring mee, dus laat het even doen bij een kennis van me. ik laat weten of het verholpen is hiermee. bedankt allemaal Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 13 juni, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 juni, 2007 tot nu toe heb ik nog niet de bakolie laten verversen, maar heb een kabel binnen gehad met vag-com en heb natuurlijk meteen de auto uitgelezen. een aantal fouten kwamen tevoorschijn, de tweede keer gaf hij ineens een foutcode 17090 dit zou wel eens de boosdoener kunnen zijn lijkt mij. bij de oplossing staat: 'de stekker van de sensor (soort printplaat) loshalen' maar zou iemand mij kunnen vertellen waar ik ergens die stekker kan vinden? Groeten, builiche Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Coentje Geplaatst 15 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 juni, 2007 Kan ook nog de printplaat zijn, las ik... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 15 juni, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juni, 2007 Kan ook nog de printplaat zijn, las ik... ok, maar kan je me vertellen waar het ongeveer kan zitten? ik zou het echt niet weten namelijk. groeten, builiche Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Coentje Geplaatst 15 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 juni, 2007 Nou builiche als ik het kon zeker maar ik ben geen techneut, meer type meedenker. Wat ik voorbij zag komen met bak verversen is nog zo gek niet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 15 juni, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juni, 2007 dat klopt ook wel, kan ook geen kwaad, maar de foutmelding is dat de sensor of het kabeltje er naartoe kapot is... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Coentje Geplaatst 15 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 juni, 2007 Dat zou heel goed kunnen, heb je ook vermogenverlies??.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 15 juni, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juni, 2007 ik zou het niet weten, ik heb hem zo gekocht namelijk. ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal. zou ik zoiets in een werkplaatshandboek kunnen vinden denk je? dan koop ik zo iets namelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 11 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 Zo, het is al een oud topic, maar ben ook een tijdje bezig geweest met dit alles... inmiddels is de automaatbak gereviseerd, zijn brandstoffilter, luchtfilter en bakoliefilter vervangen en zit er nieuwe olie in de bak. ook de draadboom voor de aansturing van de verstuivers is vervangen. en u raad het al... nog steeds hetzelfde verhaal... ik krijg nu wel foutcode 17125 als ik hem uitlees, dit wil waarschijnlijk zeggen dat de koppelomvormer kapot is, maar de bak inclusief omvormer is net terug van de revisie... iemand nog ideeën? (behalve de auto vervangen...) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 ...Dan snel terug naar de reviseur. Mogelijke oorzaken: * Niveau Vloeistof Automatische Transmissie (ATF) niet in orde (slechte afdichting) * Vloeistof Automatische Transmissie (ATF) vuil * Koppelomvormer defect of een onjuiste Koppelomvormer geïnstalleerd * Magneetklep 7 (N94) defect * Pressure Regulating Valve 4 (N219) defect * Torque Converter Pressure Valve defect * Klep voor de Torque Converter Clutch defect * Torque Converter Lock-Up clutch defect of versleten Mogelijke oplossingen: * ATF-peil controleren * Ververs ATF vloeistof * Afdichting ATF controleren * Check Solenoid Valve 7 (N94) * Check Pressure Regulating Valve 4 (N218) * Check Torque Converter Pressure Valve * Check Valve for Torque Converter Clutch * Check Torque Converter Lock-Up Clutch Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 12 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2008 Inderdaad, hij gaat volgende week in zijn geheel weg, heb weinig zin om weer die bak er onderuit te schroeven... maar die dingen had ik al gevonden inderdaad, de vloeistof weet ik zeker dat dat in orde is, die heb ik zelf gevuld namelijk en 3x gecontroleerd (niveau) de oliezeef is ook vervangen. misschien is het dan een van die kleppen of de koppelomvormer... dus volgende week maar eens terugsturen die auto denk ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2008 neem anders eens contact op met B5-5Racer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 23 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2008 De auto is terug van de reviseur, ze zeggen dat er niets aan de hand was met de bak, maar verstuivers 1 en 4 niet goed meer zijn. Als ik verstuivers moet gaan halen, verschilt dat nog per motor? of zijn ze allemaal hetzelfde? en natuurlijk de vraag... waar kan ik ergens zien wat voor nummers het zijn? Is er trouwens geen manier waarop ik kan uitlezen wat de inspuitwaardes per verstuiver zijn? en dan bedoel ik niet de afwijking, maar de inspuithoeveelheid. Groetjes, Robbert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2008 Neem eens contact op met Jos_br (JB Autoservice), die kan je precies vertellen hoe en wat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 23 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2008 Wat een verhaal... Verstuiver 1 en 4 niet goed??? Vreemd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2008 vind ik ook, maar ik denk dat Jos_br misschien nog wel iets heeft liggen om te proberen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 23 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2008 Wat een verhaal...Verstuiver 1 en 4 niet goed??? Vreemd Ja heb hem net aan de lijn gehad inderdaad, maar hij zei dat de verstuivers 1 en 4 nog maar voor 60% en 70% werken. Dit zou wel z.s.m. opgelost moeten worden zei hij. ik heb trouwens even 'stiekem' in ETKA gekeken en zag bij de onderdelenlijst 2 verschillende verstuivers staan, namelijk. 045 130 073 T 045 130 079 X Deze staan aangegeven bij passat 3B en ATJ motor, ik heb eens gehoord dat verstuivers 1, 2 en 4 hetzelfde zijn en nummer 3 een andere is, hoe weet ik nou welke ik moet hebben? of is het gewoon alleen te zien door de motor open te halen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
builiche
Hoi, ik heb gezocht op het forum maar kon niet direct iets vinden hierover.
Ik heb een probleem met mijn 3b automaat dat net voor het overschakelen hij stottert. dit is alleen iets voor de 3000 toeren.
Is er iemand die dit ook heeft gehad en de oplossing met mij wil delen?
Groeten, Builiche
Link naar reactie
Delen op andere sites
35 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten