Ga naar inhoud
  • 0

Automaat stottert net voor het overschakelen


builiche

Vraag

Hoi, ik heb gezocht op het forum maar kon niet direct iets vinden hierover.

 

Ik heb een probleem met mijn 3b automaat dat net voor het overschakelen hij stottert. dit is alleen iets voor de 3000 toeren.

 

Is er iemand die dit ook heeft gehad en de oplossing met mij wil delen? :P

 

Groeten, Builiche

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Heel veel storingen bij een automaatbak zijn te verhalpen met een olieverversing....

 

Heb je dit al eens laten doen ?

Zo niet is het iig nooit slecht om eens te laten doen.

Nee ik heb de auto nog niet zo lang :P maar ik zal zo snel mogelijk eens die olie gaan verversen, thnx voor de hulp!

 

Greetz Builiche

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee ik heb de auto nog niet zo lang :P maar ik zal zo snel mogelijk eens die olie gaan verversen

het gaat wel om de bak olie. niet om de motor olie.

Het is zeer zeker aan te raden om bak olie te verversen. Mijn auto heeft inmiddels 187dk gereden en de bak olie is inmiddels 2x vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tot nu toe heb ik nog niet de bakolie laten verversen, maar heb een kabel binnen gehad met vag-com en heb natuurlijk meteen de auto uitgelezen.

 

een aantal fouten kwamen tevoorschijn, de tweede keer gaf hij ineens een foutcode 17090

 

dit zou wel eens de boosdoener kunnen zijn lijkt mij.

 

bij de oplossing staat: 'de stekker van de sensor (soort printplaat) loshalen'

 

maar zou iemand mij kunnen vertellen waar ik ergens die stekker kan vinden?

 

Groeten,

 

builiche

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, het is al een oud topic, maar ben ook een tijdje bezig geweest met dit alles...

 

inmiddels is de automaatbak gereviseerd, zijn brandstoffilter, luchtfilter en bakoliefilter vervangen en zit er nieuwe olie in de bak.

 

ook de draadboom voor de aansturing van de verstuivers is vervangen.

 

en u raad het al... nog steeds hetzelfde verhaal... ik krijg nu wel foutcode 17125 als ik hem uitlees, dit wil waarschijnlijk zeggen dat de koppelomvormer kapot is, maar de bak inclusief omvormer is net terug van de revisie...

 

iemand nog ideeën? (behalve de auto vervangen...)

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

...Dan snel terug naar de reviseur.

 

 

Mogelijke oorzaken:

 

* Niveau Vloeistof Automatische Transmissie (ATF) niet in orde (slechte afdichting)

* Vloeistof Automatische Transmissie (ATF) vuil

* Koppelomvormer defect of een onjuiste Koppelomvormer geïnstalleerd

* Magneetklep 7 (N94) defect

* Pressure Regulating Valve 4 (N219) defect

* Torque Converter Pressure Valve defect

* Klep voor de Torque Converter Clutch defect

* Torque Converter Lock-Up clutch defect of versleten

 

Mogelijke oplossingen:

 

* ATF-peil controleren

* Ververs ATF vloeistof

* Afdichting ATF controleren

* Check Solenoid Valve 7 (N94)

* Check Pressure Regulating Valve 4 (N218)

* Check Torque Converter Pressure Valve

* Check Valve for Torque Converter Clutch

* Check Torque Converter Lock-Up Clutch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, hij gaat volgende week in zijn geheel weg, heb weinig zin om weer die bak er onderuit te schroeven...

 

maar die dingen had ik al gevonden inderdaad, de vloeistof weet ik zeker dat dat in orde is, die heb ik zelf gevuld namelijk en 3x gecontroleerd (niveau) de oliezeef is ook vervangen.

 

misschien is het dan een van die kleppen of de koppelomvormer...

 

dus volgende week maar eens terugsturen die auto denk ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is terug van de reviseur, ze zeggen dat er niets aan de hand was met de bak, maar verstuivers 1 en 4 niet goed meer zijn.

 

Als ik verstuivers moet gaan halen, verschilt dat nog per motor?

of zijn ze allemaal hetzelfde? en natuurlijk de vraag... waar kan ik ergens zien wat voor nummers het zijn?

 

Is er trouwens geen manier waarop ik kan uitlezen wat de inspuitwaardes per verstuiver zijn? en dan bedoel ik niet de afwijking, maar de inspuithoeveelheid.

 

Groetjes,

 

Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat een verhaal...

Verstuiver 1 en 4 niet goed???

Vreemd

 

Ja heb hem net aan de lijn gehad inderdaad, maar hij zei dat de verstuivers 1 en 4 nog maar voor 60% en 70% werken. Dit zou wel z.s.m. opgelost moeten worden zei hij.

 

ik heb trouwens even 'stiekem' in ETKA gekeken en zag bij de onderdelenlijst 2 verschillende verstuivers staan, namelijk.

 

045 130 073 T

045 130 079 X

 

Deze staan aangegeven bij passat 3B en ATJ motor, ik heb eens gehoord dat verstuivers 1, 2 en 4 hetzelfde zijn en nummer 3 een andere is, hoe weet ik nou welke ik moet hebben? of is het gewoon alleen te zien door de motor open te halen?

post-3390-1423822654,9113_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden