Ga naar inhoud

Terugroepactie VW DSG-7 (alleen bij synthetische olie!)


bm-er

Aanbevolen berichten

https://www.volkswagen-media-services.c ... h=VNH7fFln

 

De Tiguan wordt teruggeroepen waarbij 1 zekering door een iets andere uitvoering (een versie met een robuustere coating) vervangen wordt.

 

Verder worden wereldwijd DSG-7 gebruikers, waar nog synthetische olie in de bak zit, benaderd om naar de garage te komen om de olie te laten wisselen. Kennelijk is er bij de productie al overgestapt op minerale olie (kan niet terugvinden wanneer) dus het geldt niet voor alle DSG-7 gebruikers. Het gaat dan om alle merken van VW waarin de DQ200 DSG-7 bak (Het kleinste/lichtste type DSG wat VW maakt, geschikt tot 200Nm) is toegepast.

 

Dus Passat DSG-7 gebruikers, houdt uw brievenbus in de gaten of het uw auto betreft. *

En voor andere VW, Seat, Skoda en Audi bezitters met een DSG-7 geldt precies hetzelfde. *

 

*) Lees net dat DSG-7 gebruikers in NL niet actief worden benaderd, maar dat het om een service-actie gaat en de olie bij een garagebezoek vanzelf wordt vervangen, indien van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je als DSG-7 rijder ook gewoon zelf naar de dealer gaan voor een check op synthetische olie en een eventuele oliewissel op basis van deze terugroepactie?

Mijn CC is niet bij de dealer in onderhoud (maurice is veeeel beter) "een volgend servicebezoek" komt in mijn geval niet voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eens het chassisnummer hier in -> http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... ionen.html, eens kijken wat je te zien krijgt.

 

Het is wel een werkplaats actie (zelfde situatie als bij de 2.0tdi pompverstuiver in januari, alleen recht erop als je er naar vraagt of voor onderhoud oid komt), waarschijnlijk zal je geen brief krijgen.

 

Ik las wel dit ergens. Hopelijk gaan ze niet misbruik maken van de eerste zin.

 

Volgens Volkswagen Nederland zorgt deze ‘verkeerde’ olie in ons land nauwelijks voor problemen, omdat we hier niet te maken hebben met grote temperatuurschommelingen of extreem stadsverkeer zoals in China. Daarom hoeven de 35.000 auto’s waarop deze actie betrekking heeft niet direct terug naar de garage. Bij de eerstvolgende beurt zal de transmissieolie vervangen worden. Dat neemt ongeveer 1,5 uur in beslag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die link heb ik al vaker gebruikt maar ik krijg daar steeds de melding dat er voor mijn auto geen melding is, ook nu niet. Bedankt voor de tip Ozzy.

Ach als ik niet terechtkan dan maak ik me daar niet heel druk over. De bak geeft geen problemen (nou ja af en toe moet ik even handmatig schakelen om hem dat belachelijk vroege schakelen in z'n één af te leren, maar waarschijnlijk leert de bak zich dat zelf aan door mijn rustige rijstijl)

Daarbij weet ik dat de olie relatief kort geleden ververst is en dus in perfecte staat verkeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden