Ga naar inhoud
  • 0

Vliegwiel/koppeling of beide?


Bakker1988

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een passat uit 2006 met nu 220000 op de teller. Na de pompverstuiverwisseling bij de dealer is mijn auto begonnen met trillen wat zo nu en dan weg is maar over het algemeen bij een vaste snelheid er wel is( als hij in neutraal staal voel je de auto ook een beetje "dansen". De dealer vertelde mij dat het het 2de massavliegwiel is. Dat kan wel kloppen aan de kmters gezien. Nu hoorde ik ook dat de koppeling vervangen moest gaan worden. Weet iemand wanneer de koppeling van een dsg vervangen moet worden en wanneer die versleten is?

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Onze buren hebben een Touran 1.9TDI DSG met 325K op de teller die ook stond te schudden EN een lichte ratel had.

 

Niemand die het hoorde behalve ik, na enig onderzoek tipte ik op het 2 massavliegwiel.

 

We zijn toen bij een bevriende VW monteur langs gegaan en stelde dezelfde diagnose.

 

Op de vraag om gelijk maar de platen te verangen kwam het antwoord dat de bak dan uit elkaar moest en behoorlijk wat meerksoten zou geven.

 

Ze hebben de keuze gemaakt om alleen het vliegwiel te verangen en nu rijdt de Touran sinds deze week weer als vanouds.

 

Er is op advies wel een origineel bij VW gekocht vliegwiel in gegeaan en geen LUK of dergelijke.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Er is op advies wel een origineel bij VW gekocht vliegwiel in gegeaan en geen LUK of dergelijke.

 

 

Geweldig advies! Je hebt nu een duurder LUK vliegwiel aangeschaft.

 

Jos. :mrgreen:

 

Als hij een OEM vliegwiel aanschaft heeft hij in ieder geval niet dezelfde als een aftermarket LUK.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Er is op advies wel een origineel bij VW gekocht vliegwiel in gegeaan en geen LUK of dergelijke.

 

 

Geweldig advies! Je hebt nu een duurder LUK vliegwiel aangeschaft.

 

Jos. :mrgreen:

 

Als hij een OEM vliegwiel aanschaft heeft hij in ieder geval niet dezelfde als een aftermarket LUK.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

 

De verpakkingen zijn inderdaad anders :mrgreen: . We hebben van beide nieuwe vliegwielen gehad die meteen niet goed waren........beide zijn van LUK en verder geen verschillen waarneembaar. Sterker nog, we hebben ze beide uit elkaar gehaald om de verschillen te zien.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een aantal bedrijven gesproken en de ene zegt dat het alleen het vliegwiel is maar de andere zegt ook dat de koppeling mogelijk ook vervangen moet worden.

 

Er zit een goede garage in Alkmaar.

Is wat dichterbij voor je.

Die zal ook de juiste diagnose stellen.

 

Hartogtuning in Alkmaar.

 

Van het Audiforum gaan ze massaal naar Hartogtuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden