Ga naar inhoud
  • 0

klapscherm headunit onder of boven climate control?


LvR

Vraag

Hallo Passat vrienden,

 

Ik wil één van de nieuwe VDO headunits+navigatie aanschaffen. De VRM6100 is een klapscherm unit (vlgs ingewijden een uitgeklede Pioneer Avic-X type) en de VRM6200 is een DD unit (waarschijnlijk ook van Pioneer?) Zie hiervoor: http://www.navisys.de/wbb/thread.php?po ... 1#post7111 en http://www.navco.nl/product_info.php?products_id=287 en http://www.navco.nl/product_info.php?products_id=285

Waarom VDO? Omdat die navigatie de beste is (mn met de MS5200 navigatie pc middels SD kaarten; super klein en super snel) :wink:

 

Voordeel VRM6100: Je hoeft het dashboard niet om te bouwen naar DD :D

 

MAARRRR dan komt het uitgeklapte deel VOOR de climate control te zitten en ik vraag mij dan af of de functie van de CC(lees temperatuur regeling) dan niet nadelig wordt beinvloed (de bediening ervan in ieder geval) :roll:

 

Heeft iemand hier ervaring mee bijv met zijn Pioneer Avic-X1...?? Misschien een foto'tje ervan hoe het staat? :embarassed:

 

Als je je dash wel wilt/moet verbouwen, kan het klapscherm in de bovenste DINsleuf geplaatst worden, komt de monitor weer hoger te liggen(nog beter afleesbaar), MAAARRRR stoot dat scherm dan niet tegen de ventilatieopeningen cq kan het dan nog wel voldoende gekanteld worden? Belemmert het dan ook niet de functie van de ventilatie? (mn ook het te warm kunnen worden van scherm in de winter) OF je moet in je bovenste DINsleuf het opbergvakje plaatsen.

In ieder geval is de CC in de DD situatie dan vrij.

 

 

OF toch maar het DD apparaat(6200)

 

 

Wat denken jullie/wat is jullie ervaring???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja de bediening wordt wel iets onhandiger.. nu is er bij Pioneer wel de functie dat je hem tijdelijk een paar seconden weg klapt en dat hij automatisch terug klapt.

 

Ik heb het ook.. en zat er ook over te twijfelen. Ik heb hem nu nog beneden.. mede omdat het scherm anders voor de luchtroosters komt en dan zit je missschien weer met vocht problemen omdat de ventilatie tegen het schermpje blaast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, ook dat misschien(vocht probleem), maar komt het scherm dan tegen de ventilatieroosters te liggen of zit er nog genoeg ruimte tussen??????

 

Wie oh wie heeft daar ervaring mee???? Plaatje??????

 

SilverBullet, zou de afleesbaarheid/het gebruiksgemak van het scherm/apparaat zoveel toenemen als het ipv de CC komt te zitten? Weegt e.e.a op tegen het ongemak van de belemmerde CC bediening (en het gemak van je dashboard niet te hoeven verbouwen)??? Trouwens het apparaat werkt ook met ingeklapt scherm......!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bediening van de CC neemt uiteraard af omdat het scherm ervoor zit als je hem open hebt.

Ik betwijfel of de bediening van de radio unit en scherm beter wordt als je hem hoger plaatst.. nu valt er natuurlijk ook meer licht op van buiten en dus slechter leesbaar.

 

Wat betreft het raken van de roosters hoef je je geen zorgen te maken.. je kan de hoek van het scherm zelf instellen...

 

Ik heb er ook over nagedacht..om hem het om te bouwen.. maar ik vind de verbouwing meer werk / geld.. dan maar liever af en toe even het schermpje inklappen.. maar wie weet voor de toekomst.

 

ps.. via de zijkant kan ik gewoon nog bij het ECON knopje en via de linkerkant de voorruit ontwasemer.. De temperatuur verstel ik toch niet om de haverklap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hebben ook het klapscherm voor de climatronic zitten. Niet echt optimaal, maar in de praktijk heb je er weinig last van bij de climatronic. (je blijft toch niet stellen aan een CC, aangezien deze automatisch werkt)

 

Enige probleem wat ik kan bedenken, maar waar ik in de praktijk nog geen last van gehad heb, is dat de temperatuursensor in de climatronic unit de warme lucht rondom het scherm registreert en zo de CC een beetje ontregeld raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is snel..........! Bedankt. Het scherm staat lekker hoog zo. Is er nog ruimte tussen scherm en ventilatieroosters?

 

.......En nu nog een plaatje van een klapscherm ONDER de CC en ik ben helemaal gelukkig........................!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo als bij Sam V5 heb ik hem ook zitten, precies dezelfde radio, kun je zo je climatronicunit naar beneden verplaatsen, ik las iets over andere aanzuigbuizen aanschaffen? ik wil toch graag mijn radio omhoog zetten en de clima naar beneden.

 

Ja dat kan , maar je moet een dubbel din inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo als bij Sam V5 heb ik hem ook zitten, precies dezelfde radio, kun je zo je climatronicunit naar beneden verplaatsen, ik las iets over andere aanzuigbuizen aanschaffen? ik wil toch graag mijn radio omhoog zetten en de clima naar beneden.

 

Ja dat kan , maar je moet een dubbel din inbouwen.

 

Ok, iemand een adresje waar ik zo'n dubbel din kan krijgen of wordt dat gewoon de dealer? (Heb er 1 om de hoek zitten, Maas)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo als bij Sam V5 heb ik hem ook zitten, precies dezelfde radio, kun je zo je climatronicunit naar beneden verplaatsen, ik las iets over andere aanzuigbuizen aanschaffen? ik wil toch graag mijn radio omhoog zetten en de clima naar beneden.

 

Ja dat kan , maar je moet een dubbel din inbouwen.

 

Ok, iemand een adresje waar ik zo'n dubbel din kan krijgen of wordt dat gewoon de dealer? (Heb er 1 om de hoek zitten, Maas)

 

De dubbel din moet je bij de dealer kopen, inbouwen kan je hetzelfde doen (de dealer kan het niet doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen,

 

Ook ik wil graag in de toekomst een klapscherm of dvd in dubbel din inbouwen, alleen weet iemand of het voor mijn passat ook mogelijk is om de Climat Control in het onderste (opberg) vakje in te bouwen? Ik heb dezelfde console als die van sam v5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste mensen,

 

Ook ik wil graag in de toekomst een klapscherm of dvd in dubbel din inbouwen, alleen weet iemand of het voor mijn passat ook mogelijk is om de Climat Control in het onderste (opberg) vakje in te bouwen? Ik heb dezelfde console als die van sam v5.

 

Ja dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden