Ga naar inhoud
  • 0

Heeft luchtfilter nut?


marijnkanzozijn

Vraag

Hee hallo,

 

Ik vroeg me af of een ander luchtfilter (k&n ofzo) ook nog nut heeft of dat het alleen een mooier geluid geeft. Ik ga van de week me auto halen. Een passat 2.8 v6 uit 2002. Een maat van me begon erover dat ik dat moest doen. Vraag me dus af wat voor nut het heeft. Krijgt hij er pk's bij of niet. Lijkt me niet zo heel veel. Alvast bedankt. Gr Marijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maakt vooral meer lawaai, imho totaal de moeite niet. Persoonlijk begeer ik dat extra lawaai tegenwoordig totaal niet meer, na 'n tijdje gaat het behoorlijk vervelen ;)

 

Hou iig je originele filter nog, moest je 'm later opnieuw willen inbouwen (spreek uit ervaring, en weet er nog wel 'n paar die trug naar origineel gegaan zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was het extra lawaai alleen in een bepaald toeren gebied, denk dat dit dus per motor type uit maakt.

tevens was er op de rollerbank wel degelijk vermogens winst te zien door het gebruik van de ander lucht inlaat filter + behuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een openluchtfilter heeft voornamelijk nut bij motoren die veel lucht aan moeten zuigen zoals turbo-motoren.

Houd er wel rekening mee dat een dergelijk filter gereinigd moet worden ipv vervangen en dat overmatig gebruik van de olie daarvoor de LMM kan beschadigen.

 

Ik verwacht niet dat het bij een V6 veel nut heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden