Ga naar inhoud

Tips aanschaf 3C Variant TDI


MarkskeV

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Het volgende wil ik even aan jullie voorleggen:

 

Begin van dit jaar heb ik helaas een fatale slippartij gehad met onze heerlijke Passat Variant 3BG, 1.9 TDI, zie item: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=118&t=47840.

 

Zoals je kunt lezen zijn we daarna overgegaan tot aanschaf van een Polo 1.4 TDI, en die bevalt nog steeds erg goed! Ook als is deze heel basic, maar we hadden op dat moment niet meer nodig (qua kosten en ruimte)! Ik had nl. daarnaast net een 2de woning verkocht met flink verlies, dus de pot voor de aanschaf van een andere auto was niet heel groot! :wink:

 

Echter, nu hebben wij het geluk dat er gezinsuitbreiding op komst is!! Daar zijn we echt heel blij mee, maar dat betekend ook dat we weer kritisch kijken naar ons vervoer! (wat ik natuurlijk leuk vind om te doen! :wink: ) Om heel kort te zijn, we willen heel graag weer terug naar de Passat Variant TDI. Die missen we toch heel erg op dit moment en voor ons kan er niets tegen zo'n fijne auto op!

 

Voor de aanschaf heb ik een aantal voorwaarden (ik probeer reeel te zijn):

- Maximaal € 10.000,- (exclusief inruil Polo 2008, kmstand 164.000;

- Diesel (25.000 km/jr);

- Maximaal 185.000 km

- Handgeschakeld;

- Bouwjaar vanaf 2005 (3C dus bij voorkeur, ook al zouden we de 3BG helemaal niet erg vinden!)

- Comfortline uitvoering;

- Aantoonbaar goed onderhouden;

- Met 6 mnd garantie, APK, NAP etc;

- Relatief zuinig in verbruik/onderhoud;

- Verwachting is 6 jaar, 150.000 km mee te rijden.

 

Nu is mijn vraag natuurlijk waar ik op dien te letten bij specifiek, de aanschaf van een Passat Variant TDI. Ik heb al op diverse fora gekeken, maar ik mis de concrete informatie. Ik las hier bijvoorbeeld het euvel m.b.t. de tadempomp en verstuivers bij motorcode BKP (2.0 TDI?).

 

Dus:

1. Is het reeel om met bovenstaande voorwaarden een Passat aan te schaffen?

2. Waar dien ik concreet op te letten motorisch/kwalitatief gezien?

3. Wat zijn de "typische" Passat 3C Variant TDI (2005-2008) kwaaltjes?

 

Ik hoop dat jullie met jullie kennis en ervaring mij op weg kunnen helpen zodat ik met mijn gezinnetje weer een zalige Passat Variant mag rijden!

 

Bij voorbaat dank!!!

 

Groeten,

 

Mark Vogels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mark,

 

Kan je op de volgende 3C wijzen van Ruud (Reflexsilver)

Ja, hogere kmstand maar de grootste kosten posten zijn inmiddels wel verholpen:

 

Huidige km stand bedraagt 241.000, echter op onderhoud is door mij niet bezuinigd. Naast iedere 20.000 km nieuwe olie/filter, is het volgende vervangen:

 

VW Passat 3C Highline Variant 2.0TDI

bj 2006, 6 bak - handgeschakeld

 

  • AP schroefset
  • Engels achterlicht
  • 18 inch S8
  • Dunlop 235/40-18 met min. 6 mm profiel
  • Pilot Xenon 5000K
  • Achterste ramen donker (folie)
  • Navigatie
  • Grote mfa
  • Alcantara/leer interieur
  • Bestuurdersstoel electr. verstelbaar
  • JD Engineering chiptuning
  • EGR dicht
  • Katalysatoren leeg
  • Climatronic
  • Meebrandende richtingaanwijzers (US look)
  • Chromen eindstukken op einddemper uitlaat
     
  • Turbo
  • Intercooler
  • Distributieriem
  • Waterpomp
  • Oliepomp
  • Verstuivers
  • Gloeibougies
  • Alle filters en snaren
  • Koppeling
  • 2massa vliegwiel

 

 

Specifieke 3C kwalen oliepomp, ballansassen, verstuivers, turbo, vliegwielen, lak bij dakrails en achterklep o.a.

 

:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen idee wat de latere diesels (2008-) nog moeten kosten met de CR (common rail) motoren. Maar die hebben ook hun problemen, al is mijn kennis daarover te beperkt ;-)

 

De latere diesels zijn duurder, wil je maar tot een maximale kilometerstand gaan van 180K.

 

Iemand anders nog tips en mij van informatie kan voorzien??

 

Ik hoor het graag!

 

 

Groeten,

 

Mark Vogels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders eens bij Jan van Veen in Zuillichem, die er diverse staan en heeft een hele goede naam wat VW betreft. De mijne komt er ook vandaag voor een redelijke prijs en een goede prijs voor mijn Bora van 2000 (460.000 km) gekregen.

Ze hebben ook een website op naam.

 

Groet

Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders eens bij Jan van Veen in Zuillichem, die er diverse staan en heeft een hele goede naam wat VW betreft. De mijne komt er ook vandaag voor een redelijke prijs en een goede prijs voor mijn Bora van 2000 (460.000 km) gekregen.

Ze hebben ook een website op naam.

 

Groet

Leo

 

Bedankt! Had ik ook al gekeken, op dit moment hebben ze alleen geen auto die voldoet aan mijn voorwaarden! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mark,

 

Ik heb een mooie VW Passat 2.0TDI te koop van bouwjaar 2007, waar laatst alle verstuivers zijn v.v voor een scherpe prijs, je kunt de auto zien op de volgende link : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... ousPage=lr mocht je garantie bij willen is dit te regelen via autotrust, heb je 12 maanden garantie voor € 695,- meerprijs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mark,

 

Ik heb een mooie VW Passat 2.0TDI te koop van bouwjaar 2007, waar laatst alle verstuivers zijn v.v voor een scherpe prijs, je kunt de auto zien op de volgende link : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... ousPage=lr mocht je garantie bij willen is dit te regelen via autotrust, heb je 12 maanden garantie voor € 695,- meerprijs!

 

Beste,

 

Bedankt voor je reactie, mooie auto! Alleen vind ik de prijs te hoog en ik heb ook nog iets in te ruilen! ;)

 

Bedankt!

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen idee wat de latere diesels (2008-) nog moeten kosten met de CR (common rail) motoren. Maar die hebben ook hun problemen, al is mijn kennis daarover te beperkt ;-)

 

- handrem schakelaar (vervangen #CHECK 3x)

- en ook ff de handrem motors nakijken die kosten al ca 400 euro als het niet meer is

- Relais voor voedingsnet ofzo (tgeen dat je zetelverwarming, 12v plug, stroomomvormer aanstuurt) (vervangen #CHECK)

- fusseekogels of hoe noemen ze (vervangen #CHECK)

 

en dit voor een 2008 CR TDI 2.0

 

mijn persoonlijke ervaringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen idee wat de latere diesels (2008-) nog moeten kosten met de CR (common rail) motoren. Maar die hebben ook hun problemen, al is mijn kennis daarover te beperkt ;-)

 

- handrem schakelaar (vervangen #CHECK 3x)

- en ook ff de handrem motors nakijken die kosten al ca 400 euro als het niet meer is

- Relais voor voedingsnet ofzo (tgeen dat je zetelverwarming, 12v plug, stroomomvormer aanstuurt) (vervangen #CHECK)

- fusseekogels of hoe noemen ze (vervangen #CHECK)

 

en dit voor een 2008 CR TDI 2.0

 

mijn persoonlijke ervaringen

 

Bedankt, concrete tips! ;)

 

Groeten,

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dan wel geen 2.0TDI.

 

Heb een 1.9 TDI motocode BLS versnellingsbak KBM = Bleumotion 105pk

BJ 05/2008 MJ2009

115.000km

 

Enige problemen tot nog toe gehad

- handremknop vervangen 2010

- aircopomp vervangen 2013

 

Thnx! Ook concreet! En het mag ook zeker een 1.9 TDI zijn! Dat heeft mijn voorkeur zelfs (zuiniger).

 

Groeten,

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwa.. dat is niet altijd zo. Bij sommige schijnt de 2.0 TDI iets zuiniger te zijn (vanwege de langere bak van de 2.0 TDI denk ik)

 

Wat je ook kan doen :arrow: Een 1.9 TDI Bluemotion kopen en die laten chippen, dan zit je op het vermogen van een 2.0 TDI 140pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwa.. dat is niet altijd zo. Bij sommige schijnt de 2.0 TDI iets zuiniger te zijn (vanwege de langere bak van de 2.0 TDI denk ik)

 

Wat je ook kan doen :arrow: Een 1.9 TDI Bluemotion kopen en die laten chippen, dan zit je op het vermogen van een 2.0 TDI 140pk.

 

Heb je ook een punt...ik vind gek genoeg momenteel vermogen minder belangrijk dan een gunstig verbruik. En een BM is er pas vanaf 2008 en in mijn wens qua prijsklasse/kilometerstand, ga je dat niet redden, maar dat hoeft ook niet! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een 3c wilt dan zou ik zeker voor de 1.9 gaan. 2 liters lekker laten staan tenzij je het leuk vind om veel geld uit te geven om te blijven rijden. Er zullen vast we kritische reactie komen maar ik ben zelf ervaringsdeskundige en twee kennissen hebben dezelfde ervaringen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vindt je km stand alleen wat raar, koop dan iets wat net 100 120 k heeft gelopen of iets wat 220 240 heeft gelopen.

Dan heb je niet direct hoge kosten.

Bij 180 ga je alweer.

 

Daar ben ik dus een beetje zoekende in wat wijsheid is. Ik ben geen technicus, maar ook geen leek, dus ik zoek ook naar reacties van Passat rijders! :wink: Ik redeneer vanuit het feit: eentje met een lage km-stand is voor mij niet betaalbaar en een te hoge km-stand (voor mijn doen) wil ik ook niet, aangezien ik inderdaad niet tegen heel veel kosten aan wil lopen (hoe hoger de km-stand hoe hoger de kosten?) en ik de Passat voor een jaar of 6 wil rijden (minstens 150.000 km). Dat is mijn redenering :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden