Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe speakers plaatsen.


Gast Hans 555

Vraag

Ik weet dat er al veel geschreven is over dit onderwerp en ik heb al veel gelezen hierover en ook foto's bekeken, waarvoor mijn dank aan de schrijvers. Van mijn 3c limo van 2007 heeft de rechter voorspeaker het begeven. Ik heb inmiddels al even gekeken door de deurscherm te verwijderen. Ik wist al dat de speaker met popnagels vast zit. Ik wil in beide deuren nieuwe speakers plaatsen. De popnagels uitboren is geen probleem maar kan ik die opvangen op één of andere manier zonder dat ik echt alles moet uitbouwen. En waarmee bevestig ik de nieuwe speakers. Nieuwe popnagels of kleine parkers is het eerste wat in me opkomt. Wellicht bestaat er iets anders om die speakers vast te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Uitgeboorde popnagels komen in de waslaag onderin de deur terecht, daar kan je ze gewoon uithalen met de hand als de speaker eenmaal verwijderd is. De opening is daarvoor ruim voldoende.

 

Parkers is niet mogelijk omdat de popnagelgaten wel erg groot zijn. Wederom vastzetten van de speakers gewoon weer met popnagels. Zit lekker vast en gaat niet rammelen. Even goed naar de diameter kijken, aangezien ze wat groter zijn dan je zou verwachten.

 

Ik heb gelezen over iemand die moeren in de vorm van popnagels had, maar dat is volgens mij niet echt doorsnee materiaal waar je zo maar over kan beschikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is inderdaad heel mooi. Jammer dat die tang ietwat prijzig is.

Zou die tang niet ergens iets goedkoper te vinden zijn.

(Moet zelf een speaker in mijn deur herbevestigen, en zoiets zie ik eigenlijk wel zitten. Heb je ooit wat, kan je er zo weer bij.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een originele speaker terug gaat zetten dan zou ik kiezen voor popnagels. Als je andere speakers gaat kiezen heb je een adapter nodig deze heb ik vastgezet met zelf tappende parkers. En dan uiteraard niet op de plek waar de popnagels zaten maar de ring een stukje gedraaid. Zit prima vast. Als je een leuk setje speakers zoekt kijk eens op de site van audio system die hebben een pas klare set voor vw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ook even deze vraag stellen ik zit nu met dat standaard systeem kan ik Dynaudio's steken ? :) met de originele bekabeling ?

 

edit:

 

antwoord deels gevonden

 

De versterker komt onder de bestuurderszetel te zitten.

 

En ja, het is plug and play, toch nadat je alle kabels gelegd hebt....

De originele luidsprekerkabels kan je beter niet meer gebruiken, en gewoon alles opnieuw bouwen.

Elke luidspreker (10 stuks) wordt afzonderlijk aangestuurd. De luidsprekeruitgang van je radio wordt de versterkeringang. Reken maar op meer dan een hele dag werk... Maar het resultaat mag er wel wezen...

 

Je hebt ook nog vagcom nodig om de versterker aan te melden op je cangateway, en om je radio te coderen voor Dynaudio.

 

Ik heb op Ebay ook zo'n 400€ betaald voor dezelfde set...

 

nu rest de vraag ... is het zoveel werk de kabels naar dynaudio omzetten ?

of kwestie van kant en klare kabels ? "plug&play"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is inderdaad heel mooi. Jammer dat die tang ietwat prijzig is.

Zou die tang niet ergens iets goedkoper te vinden zijn.

(Moet zelf een speaker in mijn deur herbevestigen, en zoiets zie ik eigenlijk wel zitten. Heb je ooit wat, kan je er zo weer bij.)

 

Ik heb 'm hier besteld, voldoet prima, binnen 2 dagen in huis.

 

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... ousPage=lr

 

Heb de speakers ermee vast gezet, maar met dikke parkers lukt ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ook even deze vraag stellen ik zit nu met dat standaard systeem kan ik Dynaudio's steken ? :) met de originele bekabeling ?

 

edit:

 

antwoord deels gevonden

 

De versterker komt onder de bestuurderszetel te zitten.

 

En ja, het is plug and play, toch nadat je alle kabels gelegd hebt....

De originele luidsprekerkabels kan je beter niet meer gebruiken, en gewoon alles opnieuw bouwen.

Elke luidspreker (10 stuks) wordt afzonderlijk aangestuurd. De luidsprekeruitgang van je radio wordt de versterkeringang. Reken maar op meer dan een hele dag werk... Maar het resultaat mag er wel wezen...

 

Je hebt ook nog vagcom nodig om de versterker aan te melden op je cangateway, en om je radio te coderen voor Dynaudio.

 

Ik heb op Ebay ook zo'n 400€ betaald voor dezelfde set...

 

nu rest de vraag ... is het zoveel werk de kabels naar dynaudio omzetten ?

of kwestie van kant en klare kabels ? "plug&play"

Alleen kabels vervangen is wel een hele dag werk, als je een kabelset kan vinden. Ik heb zelf de kabelset gemaakt, en dat is met pas en meetwerk ook wel een of twee dagen werk. Zelf was ik ruim een week bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Uitgeboorde popnagels komen in de waslaag onderin de deur terecht, daar kan je ze gewoon uithalen met de hand als de speaker eenmaal verwijderd is. De opening is daarvoor ruim voldoende.

 

Parkers is niet mogelijk omdat de popnagelgaten wel erg groot zijn. Wederom vastzetten van de speakers gewoon weer met popnagels. Zit lekker vast en gaat niet rammelen. Even goed naar de diameter kijken, aangezien ze wat groter zijn dan je zou verwachten.

 

Ik heb gelezen over iemand die moeren in de vorm van popnagels had, maar dat is volgens mij niet echt doorsnee materiaal waar je zo maar over kan beschikken.

 

zet ze zelf eigenlijk altijd zo vast. standaard zit er een gat 6mm in en voor een m4 heb je 6,75mm nodig voor de blinkklink moeren die ik heb.

onze blinkklink nagel machine is iets dikker, en komt dan tegen het kunststof van de luidspreker aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden