Ga naar inhoud

R36 foto finish, verloren en toch blijven lachen :)


geani

Aanbevolen berichten

Dit weekend eens uitstapje gemaakt en toch weeral een bumperklever

 

Bij wisselen van autosnelweg zat er eentje letterlijk te duwen in mijn gat om toch maar zo vlug mogelijk te gaan. Dusja maar eventjes laten plakken.

Toen ik Bocht uitkwam wist ik dat hij volle lijn van verdrijvingsvak ging overgaan.

Toen dat gebeurde maar gelijk eens gas gegeven en er wat naast blijven rijden. Die man was geërgerd :) en die bleef maar gas geven.

Dus heb ik die maar laten passeren en op tijd kun remmen voor de flitspaal :D

 

blijkbaar was hij die uit Het oog verloren door Het sprintje :)

 

Maar ik dus niet. :P

Hebben eens mooi kunnen lachen toen die flits afging :)

 

Hij zal er wat minder om kunnen lachen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top gedaan ! Ik heb zoiets dergelijks ook meegemaakt. Op de heenweg naar Blijdorp Zoo een flitser zien staan aan de andere kant van de snelweg. Ik zei nog tegen m'n vrouw, help me even herinneren op de terugweg. Onderweg terug zat er zo'n "te jong" ventje met (waarschijnlijk) Pa z'n BMW achter me te douwen. Ik langzaam de snelheid opvoeren tot we bijna aankwamen op de plek waar de "Kojak-met-Kodak" stond. Ik met zo'n 170-180Km/u. naar rechts en op de ankers. het ventje schoot me voorbij, enthousiast omdat hij eindelijk Pa z'n Beemer de sporen kon geven. Op de voet gevolgd door een Modeo TDCI in vertegenwoordigers-trim (wieldoppen en krassen). Het enige wat ik zag wat twee flitsen en daarna remlichten.......... Ik mag er vanuit gaan dat beide bestuurders met onze lieve Heer aan het praten waren.... Such is life :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, mensen expres boetes aansmeren is wel één van de laagste dingen die je kunt doen. Ga gewoon vlot naar rechts de volgende keer of geef even gas als je gaat inhalen ipv met 0,5 km/u verschil er voorbij te sukkelen. Op een uitzondering na gaan mensen pas bumperkleven als de voorligger dat uitlokt door één van bovenstaande dingen na te laten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, mensen expres boetes aansmeren is wel één van de laagste dingen die je kunt doen.

Als iemand gewoon 'door rijd' (Dus niet zit te trutten, want dat is niet mijn rijstijl-> zie de specs. van mijn auto mijn auto, zo ook van geani) dan is, op een halve meter afstand, bumper kleven wél normaal ? Nee zulke idioten help ik graag om een donatie in de staats kas te doen. Als jij dat 'laag' vind, prima, maar als iemand mij en m'n gezin op zo'n manier in gevaar brengt heb ik er geen moeite mee hem te helpen geld afhandig te maken. Doorgaans ga ik eerder naar de rechterbaan als de gemiddelde snelweg gebruiker. Maar men kan het krijgen zoals men het hebben wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal doe ik dit Nooit, ik rijd altijd op 3de vak en ga opzij als Het moet, maar als Ze denken om eens de weg onveilig te maken hebben Ze het mis.

Rap rijden en aandachtig Vind ik ok,

maar cowboygedrag vind ik niet aanvaardbaar. Door zo'n mensen kom jij of een ander ooit eens een ongeval tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als jij dat 'laag' vind, prima, maar als iemand mij en m'n gezin op zo'n manier in gevaar brengt heb ik er geen moeite mee hem te helpen geld afhandig te maken. Doorgaans ga ik eerder naar de rechterbaan als de gemiddelde snelweg gebruiker. Maar men kan het krijgen zoals men het hebben wil."

 

En zo is het maar net. Als men the family in gevaar brengt is het oorlog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, mensen expres boetes aansmeren is wel één van de laagste dingen die je kunt doen.

Als iemand gewoon 'door rijd' (Dus niet zit te trutten, want dat is niet mijn rijstijl-> zie de specs. van mijn auto mijn auto, zo ook van geani) dan is, op een halve meter afstand, bumper kleven wél normaal ? Nee zulke idioten help ik graag om een donatie in de staats kas te doen. Als jij dat 'laag' vind, prima, maar als iemand mij en m'n gezin op zo'n manier in gevaar brengt heb ik er geen moeite mee hem te helpen geld afhandig te maken. Doorgaans ga ik eerder naar de rechterbaan als de gemiddelde snelweg gebruiker. Maar men kan het krijgen zoals men het hebben wil.

Daar doe ik ook aan mee, Bumper klevers heb ik een bloed hekel aan daar help ik ook een handje toe voor een donatie.

Als er iemand snel kom aangereden en toch afstand weet te houden laat ik met alle plezier langs behalve een irritante bumperklever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk mannen, jullie hebben net die ene uitzondering te pakken natuurlijk. En degene die jullie familie in gevaar brengt met zulk gedrag zijn jullie uiteraard zelf. Met 170-180 naar rechts en dan bovenop de rem gaan staan terwijl je gezellig met vrouw en kindertjes van Blijdorp afkomt, nee lekker veilig hoor, goed voorbeeld ook.

 

En specs van een auto zeggen niets over de bestuurder overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

expres een boete bezorgen, boetes aansmeren ?????? zeg die douwt toch zelf het gas in of niet? tjonge jonge wie is hier nu heilig ?!?

 

Rustig maar, reageer je ook zo in het verkeer? 8-)

 

Uiteraard geeft de persoon zelf gas en bepaalt zelf met welke snelheid hij/zij gaat rijden, maar je kunt zoiets ook motiveren en iemand mee trekken naar een hogere snelheid en dat is waar het hier nu om gaat. Bewust harder gaan rijden omdat je weet dat verderop een flitspaal staat met als doel degene die achter je rijdt een (hogere) boete te geven.

 

Het wordt nog gekker als je daarbij de motivatie gaat gebruiken dat het om de veiligheid van je gezin gaat. Dan ga je niet gas bijgeven en spelen met iemand op hoge snelheden, maar je gaat een dergelijke situatie juist ontwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag had ik ook zo'n prutser achter me, ook nog is in een Vw Golf 6 Variant (met een 1.6TDI blok)...

 

Beste man ziet dat ik niet harder kan, omdat er mensen voor me rijden en ik rij al 130 (maximum snelheid), terwijl we ook nog is een hele rij vrachtwagens inhalen. Toch komt die de hele tijd op me bumper rijden, paar keer de rem pedaal aangetikt om aan te geven dat die wat afstand mag houden, maar nee meneer blijft er heel dicht achterop rijden. Eenmaal alle vrachtwagens voorbij liet ik hem erlangs, doet dan er heel lang over mij in te halen, ga ik de linker baan op, gaat die 120 rijden waar je 130 mag. Dus nu ging ik is effe zitten drukken om te laten zien dat die mag opschieten of aan de kant moet, gaat ie uiteindelijk aan de kant en kijkt me nog effe boos aan ook, wat een idioot.. :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend eens uitstapje gemaakt en toch weeral een bumperklever

 

Bij wisselen van autosnelweg zat er eentje letterlijk te duwen in mijn gat om toch maar zo vlug mogelijk te gaan. Dusja maar eventjes laten plakken.

Toen ik Bocht uitkwam wist ik dat hij volle lijn van verdrijvingsvak ging overgaan.

Toen dat gebeurde maar gelijk eens gas gegeven en er wat naast blijven rijden. Die man was geërgerd :) en die bleef maar gas geven.

Dus heb ik die maar laten passeren en op tijd kun remmen voor de flitspaal :D

 

blijkbaar was hij die uit Het oog verloren door Het sprintje :)

 

Maar ik dus niet. :P

Hebben eens mooi kunnen lachen toen die flits afging :)

 

Hij zal er wat minder om kunnen lachen :)

 

Je had 'm na de flitspaal nog effe in moeten halen en dan gaan uitlachen, dan was het helemaal leuk geweest :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

J

Nene ik wou de man gewoon eens laten zien wat hij ermee bereikt. Ga nu precies geen ruzie zoeken ook door er nog wa mee te lachen :)

 

En het was niet zo dat ik speciaal harder heb gereden :)

Het was bij oprijden van nieuwe autosnelweg. Dus van ongeveer 80km/h naar 120 en gleed blijkbaar eventjes van pedaal naar 140 :P

Toevallig (kuch) stond daar een flitspaal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 170-180 naar rechts en dan bovenop de rem gaan staan terwijl je gezellig met vrouw en kindertjes van Blijdorp afkomt, nee lekker veilig hoor, goed voorbeeld ook.

Ik ging niet -Bovenop- de ankers staan. Gewoon normaal vertragen. Verder had ik tot die tijd ook weinig kans om naar rechts te gaan, daar was het té druk voor op de rechter baan. Als ik alleen in de auto zit wil ik misschien nog wel eens iets doen wat 'niet zo chique' is, maar met de familie aan boord, nooit !

 

En specs van een auto zeggen niets over de bestuurder overigens.

Tuurlijk niet, wij kopen ook een auto met dergelijke motorisering om overal rond te sukkelen. Ik heb het er graag voor over om een verbruik van 1 op 8 lokaal te kunnen realiseren met de huidige benzine prijzen terwijl dat met een 1.6 veel beter kan.

 

Maar, m'n beste Eddy, je mag gelijk hebben hoor. Maar -jij- bent diegene die zijn rechtervoet in het tapijt plant. Niemand dwingt je daartoe. Accepteer dan ook de gevolgen. Het is niet de schuld van 'de ander' of van de staat. Jij beslist óf je te hard rijd, jij beslist ook of jij jezelf op laat opnaaien.

Chin up! And take it like a man !

Ook ik val wel eens ten prooi aan de "graai brigade" van Dhr. Opstelten en Dhr. Rutten. Zoals ik al zei, ook ik ben niet heilig en doe soms wel eens iets wat als

"niet zo chique" af gedaan kán worden. Daar heb ik al diverse bewijzen van toegestuurd gekregen van het 'MJIB' (bij ons thuis ook wel bekend als 'fan-mail')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bumperklevers stoor ik me eigenlijk niet echt aan, laat die heren die graag de autostrade onveilig willen maken door proberen hun max snelheid te rijden maar rustig doen. Waar ik mij wel aan dood erger is dat die personen dan soms rechts proberen in te halen (terwijl mijn kruissneleid pakweg 130 is). Dan geef ik wél express wat gas bij om ervoor te zorgen dat ze dan moeten remmen voor de tragere weggebruikers op het rechterrijvak. Rustig je beurt afwachten tot ik de kans heb gekregen naar rechts te gaan, zo doe je dat, en niet rechts inhalen. Dat is niet de juiste manier en ik kan er van dood vallen... Dan zie je soms wel leuke gezichten als die mannen in hun 330d of de 3.0TDI ineens realiseren dat ze een oude golf toch niet zomaar rechts gaan inhalen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar, m'n beste Eddy, je mag gelijk hebben hoor.
Dankje. Gezien je je eigen verhaal al flink afzwakt zal dat ook wel ja. :roll:

 

Het is gewoon geven en nemen op de weg. Het is nu éénmaal vaak druk en natuurlijk is de bumperklever fout als jij de toegestane snelheid rijdt en gewoon een rijtje vrachtwagens inhaalt. Maar mijn ervaring is dat er vaak wel een aanleiding is als iemand op een halve meter afstand van je bumper zit. Denk daar eens over na als je weer een dergelijk gevalletje meemaakt en beoordeel dan eens of je met een halve km/u verschil iemand inhaalt of makkelijk tussen die 2 vrachtwagens nog naar rechts zou kunnen zonder te cruisecontrol uit te hoeven zetten.

 

 

Waar ik mij wel aan dood erger is dat die personen dan soms rechts proberen in te halen (terwijl mijn kruissneleid pakweg 130 is). Dan geef ik wél express wat gas bij om ervoor te zorgen dat ze dan moeten remmen voor de tragere weggebruikers op het rechterrijvak. Rustig je beurt afwachten tot ik de kans heb gekregen naar rechts te gaan, zo doe je dat, en niet rechts inhalen.
Aangezien de "rechtsinhaler" jou rechts kan inhalen betekent dat je zelf dus ook makkelijk naar rechts had gekund. Als jij gas bij moet geven om hen express te blokkeren vóór jou naar links te kunnen ben je in mijn ogen nog fouter dan de rechtsinhaler.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bumperklevers heb ik geen problemen mee, ik denk altijd rijd er maar lekker dicht achterop ;) daar gaat je hele neus naar de klote door steenslag :lol: er is een ding waar ik echt een hekel aan heb dat is als een 3 baans naar 2 baans veranderd en mensen tot het laatste moment zich er nog snel tussen proberen te proppen waardoor ik op de rem moet trappen :angry: ook als er een file is en iemand wil ook op het laatste moment invoegen maar blijft doorrijden tot laatste moment om in te voegen, nou daar steek ik altijd mooi een stokje voor :D door half op de rijbaan te rijden waardoor je niet verder kunt :lol: dan kunnen ze wel ineens netjes invoegen :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen langzamerhand beginnen met een lijst te maken, waarin punten staan waar we ons aan irriteren :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de "rechtsinhaler" jou rechts kan inhalen betekent dat je zelf dus ook makkelijk naar rechts had gekund. Als jij gas bij moet geven om hen express te blokkeren vóór jou naar links te kunnen ben je in mijn ogen nog fouter dan de rechtsinhaler.

 

Als ik zelf tegen een deftige kruissnelheid rij, genoeg plaats laat tussen mij en mijn voorligger, om aldoende een rijtje tragere wagens in te halen (die zelf ook een deftige tussenafstand houden) moet er niet iemand anders gaan zig-zaggen om zo plaatsjes te winnen. Dus dan zorg ik er voor dat dat niet lukt, en zoals ik al zei, als er plaats en tijd genoeg is om naar rechts te gaan doe ik dit zonder problemen, even wachten kan niemand kwaad denk ik dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden