Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch inklappende spiegels (afstand)


proportions

Vraag

Hallo mensen,

 

Wie zou er een module willen voor automatisch inklapbare spiegels ?

Dus je stapt uit, je zet je auto op slot en je spiegels klappen automatisch in (tenzijn je inklapbare spiegels hebt).

Of je komt bij je auto, je ontgrendelt je auto en je spiegels klappen weer uit.

 

Als er interesse is kan ik een groupbuy organiseren.

Het systeem is een plug and play systeem voornamelijk, er hoeven maar 4 draadjes gesoldeerd te worden.

Bij vergelijkbare systemen moet je alle draadjes solderen.

 

Het module kost $185 per set, maar als er meer gekocht wordt gaat de prijs ook omlaag.

Voor 10 setjes vraagt hij $150.

Hier nog een korte video hoe het werkt:

 

 

Ik stel dit ook aan de Turkse passat forum voor, dus ik denk dat als hier ook mensen zijn die het willen komen we goedkoper uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vind dat een stevige prijs voor iets dat je eigenlijk al voor 90% hebt. Nl. de handschakelaar en de elek. inklapbare spiegels.

Dieseltje is hier ook als eens mee beziggeweest.

 

Als je elek. inklapbare spiegels hebt dan heb je daarvoor ook de handbediende schakleaar in je deur.

Ik ben niet gehinderd door elektrotechnische kennis maar in principe zet je "gewoon" het signaal voor de deursloten door naar deze schakelaar.

 

Wel een leuke optie overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vind dat een stevige prijs voor iets dat je eigenlijk al voor 90% hebt. Nl. de handschakelaar en de elek. inklapbare spiegels.

Dieseltje is hier ook als eens mee beziggeweest.

 

Als je elek. inklapbare spiegels hebt dan heb je daarvoor ook de handbediende schakleaar in je deur.

Ik ben niet gehinderd door elektrotechnische kennis maar in principe zet je "gewoon" het signaal voor de deursloten door naar deze schakelaar.

 

Wel een leuke optie overigens.

 

Tot B5.5 kan je dit heel makkelijk met VDS Pro coderen.

Voor B6 modellen moet je iets tussen hebben die dit doet, zoals deze module hier.

Omdat het een plug & play ding was vond ik dit heel handig.

 

Zelf heb ik geen inklapbare spiegels maar als ik 1 motor had zou ik zoiets ook met een relais kunnen maken voor maar $20 max.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook bij de 3BG / B5.5 is het niet plug&play of programmeren. Klapspiegels is een optie die op de 3BG amper voorkomt dus wil je dat mogelijk maken moet je de klapspiegels eerst kopen en andere raammotoren kopen met klap module ingebouwd of een audi stuurdoos/relais. Met de audi stuurdoos werkt t wel op de afstandsbediening, maar niet op de knop.

De raambedieningsmotoren met klapspiegelfunctie hebben een extra e-prom die dit regelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook bij de 3BG / B5.5 is het niet plug&play of programmeren. Klapspiegels is een optie die op de 3BG amper voorkomt dus wil je dat mogelijk maken moet je de klapspiegels eerst kopen en andere raammotoren kopen met klap module ingebouwd of een audi stuurdoos/relais. Met de audi stuurdoos werkt t wel op de afstandsbediening, maar niet op de knop.

De raambedieningsmotoren met klapspiegelfunctie hebben een extra e-prom die dit regelt.

 

Ik heb op forums wel duidelijk gelezen dat dit wel mogelijk was door te coderen met VDS Pro, mits je dan inklapbare spiegels hebt.

Heb me niet echt in verdiept omdat ik geen B5(.5) heb.

 

Edit: Hier kan je de codering tabel vinden voor VDS Pro: http://wiki.tdiclub.nl/VdsProCodes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb me een ongeluk gezocht naar de instelling om m'n spiegels automatisch naar binnen/buiten te klappen bij het ver-en ontgrendelen toen ik mijn Passat net had. Vind het erg vreemd dat dit standaard niet kan. Vind het gedoe om te laten solderen en 150 dan teveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook zitten denken om de draden van de sloten te gaan solderen op de bedrading van je spiegels, maar dan gaat de functie van het vergrendelen tijdens het rijden niet echt werken, want dan klappen je spiegels ook weer naar binnen, tenzij dat je die optie nooit gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, dat betwijfel ik, bij een 3bg, of 3b want ik neemaan dat het daar over gaat.

Bij een 3c moet je een module plaatsen en draden trekken.

En da's niet met 20 dollar of euro gedaan.

 

Maar, mocht je er van overtuigd zijn dat dit wel mogelijk is dan mag je het bij mij inbouwen.

Ik heb spiegels met klapfunctie en links Dimmend en rechts afzakkend.

Is van een b7, maar maakt met het schema niks uit. Is het zelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou, dat betwijfel ik, bij een 3bg, of 3b want ik neemaan dat het daar over gaat.

Bij een 3c moet je een module plaatsen en draden trekken.

En da's niet met 20 dollar of euro gedaan.

 

Maar, mocht je er van overtuigd zijn dat dit wel mogelijk is dan mag je het bij mij inbouwen.

Ik heb spiegels met klapfunctie en links Dimmend en rechts afzakkend.

Is van een b7, maar maakt met het schema niks uit. Is het zelfde

 

Met een paar relais en gezond verstand is het heus wel mogelijk om zelf een module te maken.

Kant en klare modules zijn ook niet anders dan een relais er tussen en de juiste bedrading.

Bij kant en klare zit heus geen zelfgemaakte os ofzo er tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat zal ook wel, maar werkt je auto daar ook aan mee.

Je moet het zelf weten,maar volgens mij is dit wiel al eens uitgevonden.

En daar hangt een best prijsje aan.

 

Idd, je hoeft de wiel niet opnieuw uit te vinden.

Je kan ook kopieeren van een bestaande iets zoals dit :

 

post-17087-1423828634,8637_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja, mooi.

 

Werkt niet bij een passat b6.

Tis je misschien nog niet opgevallen, maar André is hier ook al mee bezig geweest.

Die kreeg het niet voorelkaar.

 

Je bent we heel erg pessimistisch, heb je aandelen in die module handel ?

Dat het hem niet lukt betekend toch niet dat het iemand anders ook niet gaat lukken?

 

Al werkt die schema niet, het geeft je iig een zet in de goede richting.

Je kan die schema uitproberen met de aansluitingen van de kant en klare module, daarvan is al bekend wat je waar moet sluiten.

Dus met die informatie zou het wel moeten lukken om zoiets te maken, anders is het even uitzoeken en uitproberen.

 

Het makkelijkste is om een module te kopen, maar het leuke is om zelf 1 te maken :wink:

Ik heb toch ook niet mijn bnstg veranderd in 3c8 om ambiance verlichting te krijgen, het lukt dus wel.. je moet het alleen willen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wordt niet snel opgewonden maar nu misschien wel: ik heb dus één van die heel weinig voorkomende 3BG's met OEM klapspiegels. Lees ik het nu goed dat deze via vds pro wel te programmeren zijn op de ab ?

 

Verder geloof ik niet in "kan niet".

Alles kan maar de vraag is of het qua uren en onderdelen interessant is.

 

Je kunt niet klakkeloos het signaal naar de deursloten aftappen omdat dat je spiegels omklappen elke keer dat het slot open of dicht gaat.

Je zult dus ergens het signaal van de ab moeten aftappen en omleiden naar de klapmotoren. Wat je dan nodig hebt van de raammotoren ontgaat mij nog steeds. Wordt eea dan niet geregeld door de comfortmodule ?

 

Iemand die een OEM schema heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden