Ga naar inhoud
  • 0

Dilemma


los-cuentos

Vraag

HoiHoi

 

Ik zit met een dilemma.

Op de Meet & Greet in Adegem zag ik al die VAG Lowriders waardoor ik wat ben beginnen watertanden.

Het feit is dat ik momenteel nog studeer dus geen vast inkomen heb.

De wagen waarmee ik rijd is een Passat 3B TDi met 110pk.

 

De auto rijdt nog perfect! koppeling doet het nog uitstekend, motor lekt niet.

Aan de carrosserie zijn er hier en daar wat plekjes van steenslag. En heb ik op mijn dak een builtje zitten.

De bumper achteraan toont ook hier en daar wat plekken (vorige eigenaar heeft hem zelf gespoten maar niet echt mooi gedaan)

 

Op de teller staan nu 232.000Km (gekocht aan 213.000km).

Wekelijks rijdt ik toch zo'n kleine 500km, wat neerkomt op een 2000km per maand, 24.000 per jaar.

 

Nou zag ik op de meeting enkele pareltjes staan. De mijne stond er gewoon OEM bij. Enkel een BBS velgje 16" en een rooster waar het VW embleem eruit is.

 

Het dilemma waarmee ik zit is of ik nog zou gaan investeren in enkele zaken zoals koplampen, verlagen, bumper weer mooi laten spuiten, japanlijst, etc.

Of zou ik beter hem gewoon laten zoals hij is...

 

Heb de miserie vroeger gehad met mijn GOLF 4 die het begaf nadat ik een R32bumper had gestoken, nieuwe koplampen, achterlichten etc.

 

Maar ik moet eerlijk zijn dat mijn vertrouwen in de Passat een stuk hoger ligt dan met de Golf.

 

Graag enkele meningen wat jullie zouden doen in deze situatie.

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja dat moet echt zelf bepalen wat in jou portemonnee pas en dat zien wij niet.

Als je velgen en air enz enz kost veel euros.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij studeerd en heeft geen vast inkomen............hou die centen in je zak, er gaat geheid wel eens wat stuk aan je auto en dingen slijten.

Je kan je centen dan beter gebruiken om mobiel te blijven dan een buikschuiver set te monteren en dan geen centen meer te hebben om reparaties of slijtagedelen te bekostigen.

Zit je met een gepimpte auto en kan je alsnog met de bus.........pick your choice.

 

En kosten komen er, er zit meer op en aan wat slijt buiten de motor.

Banden, schokbrekers, remmerij, remslangen, koppelingsplaten, etc, etc. en wat al niet meer wat ze vinden na een keuring.

 

Dusssss, eigelijk heb je geen dilemma............. :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou hem houden aangezien de motor toch goed is! heb je passat gezien de woensdag en hij zag er nog zeer goed uit! gewoon elke maand een beetje opzij zetten of zien hoeveel je kan besteden aan mods voor je auto! zo doe ik het! elke maand iets kopen of sparen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij studeerd en heeft geen vast inkomen............hou die centen in je zak, er gaat geheid wel eens wat stuk aan je auto en dingen slijten.

Je kan je centen dan beter gebruiken om mobiel te blijven dan een buikschuiver set te monteren en dan geen centen meer te hebben om reparaties of slijtagedelen te bekostigen.

Zit je met een gepimpte auto en kan je alsnog met de bus.........pick your choice.

 

En kosten komen er, er zit meer op en aan wat slijt buiten de motor.

Banden, schokbrekers, remmerij, remslangen, koppelingsplaten, etc, etc. en wat al niet meer wat ze vinden na een keuring.

 

Dusssss, eigelijk heb je geen dilemma............. :idea:

 

Helemaal mee eens :thumb:

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zou hem houden aangezien de motor toch goed is! heb je passat gezien de woensdag en hij zag er nog zeer goed uit! gewoon elke maand een beetje opzij zetten of zien hoeveel je kan besteden aan mods voor je auto! zo doe ik het! elke maand iets kopen of sparen!

 

stond die er ook :I daar heb ik dan zo naast gekeken :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zou hem houden aangezien de motor toch goed is! heb je passat gezien de woensdag en hij zag er nog zeer goed uit! gewoon elke maand een beetje opzij zetten of zien hoeveel je kan besteden aan mods voor je auto! zo doe ik het! elke maand iets kopen of sparen!

 

stond die er ook :I daar heb ik dan zo naast gekeken :/

 

Maja! wij waren er juist! ik zei nog das diene van de forum met zijn 3b. en ik heb zijn forumnaam nog gebruikt! hij stond juist tegen ons! maar in de andere richting!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motorisch hoef je niet bang te zijn, die 110pk is een beresterk blok. Uiteraard is er kans op slijtage aan bepaalde zaken maar om dan maar niks aan je hobby uit te geven is ook jammer.. als je met beleid stukje bij beetje wat aanpast.. dus nieuwe velgen niet eerder dan je banden op zijn bijv.

 

Passat koplampen worden nogal dof naar verloop van tijd.. is het lichtbeeld afkeur bij de keuring, steek dan een set nieuwe naar eigen smaak..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

precies, gewoon aan je hobby besteden, natuurlijk moet je reserve houden, maar morgen lig je plat dan hebbie er ook niets aan.

en kom op, je bent 20, dan wil je toch ook wat anders dan helemaal standaard!

 

Als de auto goed is, gewoon DOEN!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden