Ga naar inhoud
  • 0

DRL via MistLichten


SpeedyBE

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik snap je verhaal even niet, wil je nou DRL op je mistlichten of op je Xenon, Xenon weet ik niet heb ik geen verstand van, DRL op je mistlichten kan, heb je een high end boordnet nodig en mistlampen die geschikt zijn dus je kunt een Skoda Led lampen nemen die hebben drie aansluitingen, eentje voor 100% licht en de ander is een dimfunctie, als je je knipperlicht gebruikt dan dimt je linker of rechter mislamp.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat dus om het plaatsen van de Skoda OEM led's in de mistlampen van de 3C. Het binnenwerk schijnt goed te passen en het stuurapparaat accepteert de leds zonder verdere foutmeldingen ( dit klopt niet, bij mij gaf de computer wel een foutmelding, nadat ik een weerstand tussen had gezet was de melding weg).

Dit ziet er wel netjes en lekker OEM uit en nog niet iedereen rijdt er mee rond. 8-)

Zal waarschijnlijk ook wel op de Golf V passen denk ik.

 

De unit heeft de volgende aansluitingen:

Pin 1: DRL (alle 4 branden 100%, I=380 mA)

Pin 2: Massa

Pin 3: PO (Positionlight) alle 4 LED`s gedimt, I=55 mA

 

Onderdeelnummers:

- SKODA Fabia Scout / VRS 2011 -> Skoda onderdeelnummer: 5J0941067 / 5J0941068

- Stekker voor op Skoda LED lamp: 1J0973723

 

Zoom in (real dimensions: 800 x 600)Afbeelding

 

Zoom in (real dimensions: 800 x 600)Afbeelding

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze kosten 150 voor twee stuks, de stekker zit er niet bij, die kun je ook bestellen bij de VW dealer, ik gebruik ze als mistlichten met bochtenverlichting, voor DRL moet je volgens mij een 3c8 high end boordnet hebben, maar dit kun je beter even aan Dreke vragen.

En mijn ervaring is dat je wel een weerstand tussen moet zetten, omdat je anders fout melding krijgt.

gr dis

post-16747-1423828841,1956_thumb.jpg

post-16747-1423828841,2893_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Peter,

 

Ik ben bij Lucas langs geweest (Vagtechniek.nl) die heeft voor mij mijn stadslicht in mijn OEM xenon laten branden als DRL.

Ik had ook mijn mistlampen als DRL, maar omdat dit officieel in Nederland niet mag, heb ik het nu via stadslicht.

Ook bij het knipperen dimt het stadslicht.

Volledige OEM look zoals ook bij Audi gebeurt.

 

Aanrader!

Filmpjes zijn op dit forum wel te vinden.

En daarbij stukken voordeliger dan de Skoda mistlampen.

 

Gr. Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste Peter,

 

Ik ben bij Lucas langs geweest (Vagtechniek.nl) die heeft voor mij mijn stadslicht in mijn OEM xenon laten branden als DRL.

Ik had ook mijn mistlampen als DRL, maar omdat dit officieel in Nederland niet mag, heb ik het nu via stadslicht.

Ook bij het knipperen dimt het stadslicht.

Volledige OEM look zoals ook bij Audi gebeurt.

 

Aanrader!

Filmpjes zijn op dit forum wel te vinden.

En daarbij stukken voordeliger dan de Skoda mistlampen.

 

Gr. Martijn

 

" Officieel niet mag" , nou dan moeten ze toch al die volvo's afkeuren, die hebben alleen maar DRL in mistlichten, en het gaat niet om wat voordeliger is maar wat mooier is, en probeer alles OEM te houden, de meeste jongens hier op de forum verbouwen hun auto's voor 10000 euro's, dan ga je niet moeilijk doen om een paar tientjes, ik ben net een jaar bezig, en heb buiten mijn jonge nieuwe motor al zo 6000 euro uitgegeven, aan het modificeren, en dan ben ik waarschijnlijk nog een klein visje, tuurlijk probeer je niet de hoofdprijs te betalen, maar sommige dingen zijn gewoon moeilijk aan te komen, dus voor sommige dingen betaal je de prijs ervoor.

 

Maar als jij tevreden bent dan is dat oke natuurlijk.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste ids,

 

Hate to burst your bubble, maar het is niet toegestaan.

Mistlampen op de Passat zijn "gemaakt" als mistlicht en mogen niet op een andere wijze gebruikt te worden.

Heeft te maken met het type glas geloof ik.

Weet niet hoe het precies zit, maar is helaas zoals het is.

Wellicht als je het binnenwerk vervangt (zoals met de Skoda lampen het geval is) er niet moeilijk over gedaan wordt...

 

Los van de kosten, vind ik als je OEM xenon hebt, de stadslicht-versie mooier...

Al blijft dat een kwestie van smaak.

 

Want wat betreft mijn totale verspijkerkosten, deze liggen inmiddels ook tegen dat bedrag (als het niet hoger is) maar daar staan we maar niet al te lang bij stil ;-)

 

Gr. Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

" Officieel niet mag" , nou dan moeten ze toch al die volvo's afkeuren, die hebben alleen maar DRL in mistlichten,

 

gr ids

 

als die zo goed gekeurd zijn mag dat, maar die hebben dan in het glas een Rxx (bv 87) nummer staan volgens de ece norm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hate to burst your bubble, maar het is niet toegestaan.

Mistlampen op de Passat zijn "gemaakt" als mistlicht en mogen niet op een andere wijze gebruikt te worden.

Heeft te maken met het type glas geloof ik.

Weet niet hoe het precies zit, maar is helaas zoals het is.

Wellicht als je het binnenwerk vervangt (zoals met de Skoda lampen het geval is) er niet moeilijk over gedaan wordt...

 

Heeft te maken met de richting waarin het licht straalt. DRL mag alleen recht naar voor stralen onder een hoek kleiner dan waarheen de mistlichten dat doen. Jij hebt het over de letter van de wet. Er zal echter geen agent het in z'n hoofd halen om je ervoor te beboeten, alleen een overijverige APK-meester zou er over kunnen vallen. En dan is het de dag voor de keuring uitzetten zo gedaan.

 

Ik heb ook DRL via mistlampen ingesteld en vind het prima zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zelf heb ik leds gehad in mijn richting aan wijzer, en ik kreeg vriendelijk verzoek deze te verwijderen door oom agent.. ik had deze. (reden is inderdaad de hoek)

Nu philips drl in de grill, met keurmerken.

 

Maar wil via een relay gaan regelen dat ik beide kan gebruiken, zo dat je op een meeting ze wel aan kan hebben.

post-9976-1423828891,1771_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden