Ga naar inhoud
  • 0

Automaat van passat W8 werkt niet goed


Mamba

Vraag

Hoi,

 

Mijn automaatbak werkt niet goed meer , als ik heb smorgens start en weg rij is er niks aan de hand.

Maar als ik kleine stukje gereden heb en mijn auto ff uit doe en dan weer aan schakelt hij niet op(rijd wel in weg zijn 1).

als ik hem dan in de 2 zet schakelt hij weer op , en doet de Drive stand ook weer normaal.

Het viel mij ook op dat mijn Drive lampje uit gaat als ik weg rij.

Weet hier ook iemand wat dit kan betekenen , want ik hoop niet dat mijn bak kapot is.

 

MvG Tjako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
elke 100dkm is zeker aan te raden. Het kan wel zijn dat je een storing hebt in de keuzeschakelaar ofzo, er zit er 1 op de bak en 1 bij de keuzehendel.

Mocht die op de bak stuk zijn, dan heb ik die evt nog liggen. Dacht vorigjaar dat die van mij stuk was en nieuwe gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb net een telefoontje gehad van de dealer , ze konden niks vinden met de uitlezing.

ze gaven 3 opties

optie 1: olie en filter verversen 300euro (maar ze konden mij dan niet garanderen dat het mankement over zal zijn)

optie 2: een soort van revisie maar dan zonder garantie 1500euro (maar ze konden mij dan niet garanderen dat het mankement over zal zijn)

optie 3: totale revisie met 1 jaar garantie 3000euro (deze optie raadde ze mij aan om te doen)

 

Heb zo'n gevoel dat ze mij een poot uit willen trekken.

 

Matthijs en Alle , als je keuzeschakelaar kapot is beginnen dan ook de lampjes in het dashboard raar te doen(de D van Drive knippert soms of is helemaal uit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerlijk gezegd geen idee. Maar zou zo maar kunnen. als de stand niet doorgegeven wordt heeft de computer ook geen info wat hij aanmoet geven. Alleen zou je dan iets moeten kunnen uitlezen lijkt mij of de bak zou zelfs in noodloop springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olie verversen kan nooit kwaad.

Maar de kans is erg groot dat je probleem er niet mee opgelost wordt.

 

Zoals Alle al zei: het lijkt er op dat de automaat niet het juiste signaal krijgt om te schakelen.

Geeft die dit probleem konstant of alleen na de eerste keer schakelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee hij doet het niet konstant , als ik s'morgens weg rij zijn er geen problemen.

Het is meestal daarna ,voorbeeld ik rij naar de winkel doe de auto uit ga ff winkelen , en wil daarna weer weg rijden dan begint hij soms raar te doen.

Ik rij niet echt veel kilometers ,zou het misschien ook iets te maken hebben dat de bak nooit echt warm wordt en dat er iets met condens is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden